כבר שנים רבות שהגבולות בין המגזר העסקי למגזר החברתי והציבורי אינם גבולות חדים. אנחנו רואים זאת בהתפתחות של מודלים עסקיים בארגונים חברתיים, בצמיחה של חברות הייטק שמהותן לפתור בעיה חברתית, ובקרב רוב חברות ההייטק רואים זאת בקידום גישה של "עשיית טוב" בעיקר דרך רתימה של עובדים לפעילויות התנדבותיות שונות.
בתקופה האחרונה אנחנו עדים להתפתחות נוספת של המגמה הזו – התפתחות שמהותה בתזוזה מהתפיסה של "עשיית טוב" לתפיסה שהעשייה החברתית צריכה להיות מתורגמת לאסטרטגיה חברתית של ממש. במילים אחרות, ניתן לראות יותר ויותר חברות הייטק שמצהירות בגלוי על כוונתן לייצר אימפקט חברתי ומשקיעות בכך משאבים שתומכים את זה.
כך למשל אצלנו, ב- Aqua Security, אף על פי שהעשייה החברתית הייתה חלק מהתרבות הארגונית מימיה הראשונים של החברה, הבנו שאנחנו רוצים לקחת את המעורבות החברתית שלנו צעד משמעותי קדימה. היה לנו ברור שמה שחשוב לנו זה לא אסטרטגיה ש"מצטלמת טוב", אלא אסטרטגיה שמעמיקה את תחושת האחריות של העובדים ב- Aqua כלפי החברה והסביבה, ובעיקר כלפי האופן שבו העתיד של כולנו מתעצב.
הדרך לבנות ולהטמיע אסטרטגיה כזו היא רבת מימדים, אציין שני ערוצים מרכזיים שאימצנו. ראשית כל, חשוב לייצר חיבור ברור בין הפוקוסים העסקיים והערכים הארגוניים לבין הנושאים החברתיים אליהם מחליטים להירתם. כך למשל עם ההחלטה שלנו להתמקד בהגדלת אחוז הנשים שעובדות באקווה, הגיעה גם ההחלטה למצוא דרכים להיות שותפים לפעילות של מגוון ארגונים המקדמים נשים לעולמות ההייטק. ערוץ שני הוא לתת ביטוי למערבות החברתית ברמה הגלובלית ולאפשר לעובדי החברה להיות שותפים אמיתיים לדרך. לדוגמא, בפעילות גלובלית שערכנו, כל עובדי Aqua השתתפו הן בתרומה כספית והן בהחלטה להראות תמיכה בעובדים שלנו בהודו, בכך שאת התרומה נתנו לעמותה שפועלת למען הקלה של מצב הקורונה בהודו, ספציפית באזור בו המשרד שלנו ממוקם.
חברות ההייטק המאמצות אסטרטגיה חברתית סוללות למעשה את הדרך עבור מגזר ההייטק כולו ומחזקות את המגמה לפיה שינויים חברתיים משמעותיים יגיעו דווקא מתוך ההייטק. זוהי התפתחות מרגשת ובעלת פוטנציאל השפעה ממשי על החיים של כולנו.
Maayan Poleg - Global Director of L&D and Social Impact, Aqua Security