אתם בעיצומו של תהליך להקמת עסק קטן, כבר השקעתם בעיצוב המקום, התקשרתם עם ספקים והכל כמעט מוכן, אבל עכשיו אתם תוהים איך לשווק את העסק ולהגיע ללקוחות? אם פעם היה נדמה שכל מה שצריך לעשות זה לפרסם מודעה אחת בעיתון, היום ברור שעולם השיווק התפתח למקומות חדשים, טכנולוגיים וחכמים יותר, הדורשים מכל בעל עסק מצליח השקעה רבה יותר.
"שיווק אפקטיבי ומדויק אינו רלוונטי רק לחברות גדולות ולארגונים עתירי תקציב שיווק ופרסום. הודות למהפכת המידע ולהתפתחויות הטכנולוגיות, גם עסקים קטנים יכולים לנהל תהליכי שיווק אפקטיביים ולהגיע לקהלים הנכונים, המתאימים והבטוחים ביותר עבורם", מסביר אופיר שמואל (43), מנהל השיווק ב- d&b(דן אנד ברדסטריט) ומחדד, "חשוב לזכור שאחת מנקודות התורפה בכל תהליך תקשורתי, בטח אם מדובר בלקוחות פוטנציאליים, היא חוסר וודאות. עסקים שרוצים לצמוח לא יכולים להרשות לעצמם לא לדעת מיהם קהלי היעד הנכונים עבורם, היכן הם נמצאים וכמובן מה מצבם העסקי והפיננסי. שימוש במידע עסקי חכם, Smart Data, יעניק וודאות ויאפשר להגיע ללקוחות הנכונים ולנהל מולם מהלכים שיווקיים מדויקים ואפקטיביים".
לעוד כתבות בנושא:
עובדים עם ספק שנים? לא אומר שהוא לא יכול להיעלם: "תהיו עם יד על הדופק"
החנות הקטנה שעקצה ספקים בעשרות אלפים: כך תגנו על הכסף שלכם
אלפי עסקים נסגרים מדי שנה: זה העסק שהכי מסוכן לפתוח בישראל
נעים מאוד, אתם בנק! מקבלים תשלום בשוטף? החוב עליכם
אז על מה אנחנו מדברים בעצם כשאנחנו שומעים על 'שיווק חכם'? "כשמדברים על שיווק, מדברים על עולם שלם המשלב טקטיקות מגוונות, טכנולוגיות מתקדמות, גישות שונות, Data, פלטפורמות, תוכן, אומנות, רגשות ועוד. מדובר באחד התחומים העסקיים המרתקים והיצירתיים ביותר ואולי אף אחד מהמתקדמים ביותר שיש", מתאר שמואל ומרחיב, "השינויים הטכנולוגיים שכולנו חווינו (ועדיין חווים) בעשור האחרון, יחד עם מהפכת המידע שהגדירה מחדש את המושג "עולם שטוח" – מאפשרים לחברות וארגונים שמבקשים להגיע לקהלי היעד שלהם, להגיע אליהם בצורה קלה וממוקדת מאי פעם".
השאלה הבאה שמתעוררת, היא האם עצם ההגעה לקהל היעד מבטיחה את הצלחתו של המהלך השיווקי. "אחד הדברים שנדרשים מכל מנהלת או מנהל שיווק זה להכיר ככל שניתן את קהלי המטרה, את המאפיינים שלהם, הזירות בהן הם נמצאים וכמובן להתאים עבורם את המסרים המדויקים, בהתאם לשלב הרלוונטי במסע השיווקי. ככל שיהיה ברשותם מידע מדויק יותר, ממוקד יותר, עדכני יותר – כך יעלו סיכויי ההצלחה של המהלך השיווקי. אני נוהג לכנות את המידע הזה כ-Smart Data", מסביר שמואל.
מתברר שכל מהלך שיווקי מוצלח בימים אלו, מסתמך במידה רבה על נתונים מקיפים. "מהלך שיווקי מוצלח מחייב אותנו כמשווקים לדעת ככל שניתן על קהלי היעד שלנו, על הלקוחות שלנו, על מה מניע אותם ומה יכול לרגש אותם, לייצר הבנה או תובנה מדויקת, להניע לפעולה או לייצר אצלם מחויבות", מדגיש שמואל ומחדד, "אבל לפני כל אלה, חשוב עוד יותר לדעת בוודאות שאנחנו יודעים ומבינים בכלל מיהם קהלי היעד שלנו, היכן הם נמצאים והאם הם באמת הקהל הנכון ביותר עבור העסק שלנו".
הדבר מקבל משנה תוקף כשמדברים על עסקים בין חברות שונות: "בעולם ה-B2B הדבר מורכב עוד יותר, מאחר ובחירה בלקוחות לא מתאימים לעסק עשויה לא רק לגרום לבזבוז זמן, כסף ומשאבים, היא גם עשויה להביא לפגיעה בעסק ולייצר מצבי סיכון מיותרים. בדיוק כאן ה-Smart Data נכנס לתמונה. המידע ש- d&b מספקת לעסקים, מאפשר לכל משווק ומשווקת לקבל ודאות גבוהה על אוכלוסיות המטרה, לטרגט אותן באופן פשוט ומדויק ובמקביל, לסנן קהלים, או יותר נכון עסקים, שלא נכון ואף מסוכן להתקשר איתם".
וכמובן שגם בעלי עסקים קטנים נדרשים להתבסס במידה רבה על נתונים על מנת לפרוץ במהלך שיווקי מדויק ומוצלח. "מידע עסקי יכול לסייע לכל עסק ובוודאי לעסקים קטנים, לאתר באופן יעיל ומדויק קהלי יעד חדשים. הנחת המוצא היא שכל עסק יודע היטב מה הערך שיש לו להציע ומיהו קהל היעד הראשוני שלו", הוא מתאר ומפרט, "השימוש במערכת Smart Data מאפשר למנהלי השיווק לפלח את מאגר המידע העסקי של d&b לפי מגוון פרמטרים, כגון תחום פעילות, מחזור הכנסות, מספר מועסקים, אזור גיאוגרפי וכמובן על פי רמת סיכון ולאתר בסופו של דבר לא רק את העסקים המתאימים ביותר אלא גם את הבטוחים ביותר".
לדבריו, לא מדובר במגמה שהולכת להיעלם מהתחום, אלא רק להתפתח ולצמוח בכיוונים נוספים: "שיווק מבוסס Data אינו דבר חדש, אולם אחת המגמות המשמעותיות ביותר שיבלטו לדעתי בשנים הקרובות תהיה המעבר מ-Big Data ל-Smart Data, כלומר לא רק לאסוף ולאגור מידע, אלא להחזיק ביד מידע מזוקק ומדויק שיעניק תובנות אמיתיות ויאפשר קבלת החלטות עסקיות בזמן אמת".
בתוך כך, שמואל מתייחס לכלים ש-d&b מציעה ומציין, "הכלים שלנו מאפשרים למנהלי שיווק לנתח נתונים בזמן אמת, לקבל התרעות באם יש משהו בעייתי עם קהלי המטרה (אפילו לרמת העסק הבודד אליו הם שוקלים לפנות במסגרת קמפיין), לבנות תכנית אסטרטגית ולנקוט בפעולות טקטיות שיקרבו אותם לעבר השגת היעדים בצורה המהירה והמדויקת ביותר", הוא מפרט ומדגיש, "אלו שיהיה בידם את המידע ויכירו בחשיבות הקבלה שלו, לא יצטרכו להסתמך על מזל, לגשש באפילה, ולקוות שהתחושות שלהם יהיו נכונות – הם פשוט יגדילו את סיכויי ההצלחה של המוצר והחברה בה הם עובדים, ובסבירות גבוהה יובילו את השוק".