מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי: ישראכרט | באומן בר ריבנאי

אז נכון שלא כולנו צריכים הלוואות. אבל כנראה שאנחנו אוהבים לשמוע עליהן מיובל סמו, בפרסומת לישראכרט שמגיע השבוע למקום השלישי. מישהו יכול רק להחזיר את עזריאלי למקומו?

ישראכרט | משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | לקוח: ישראכרט |  צריכים הלוואה? קודם בודקים בישראכרט |  סמנכ"לית שיווק: אדר גורן | מנהלת פרסום: עדי ניב | מנהל קריאייטיב: גל פורת | מנהלות לקוח: ספיר אביצרור  ודיאנה בונפיל | הפקה: גוסטבו | משרד מדיה: פובליסיס מדיה | מנהלת קמפיין של המשרד מדיה: מור ברמן 

מקום שני: הבנק הבינלאומי | גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס

פזיתוש, אנחנו מצטערים שיש לך "אח" קצת מעצבן, שלוקח את תפקיד הפרזנטור שלו יותר מדי ברצינות (ורחוק), אבל כנראה שזה עובד. כי עובדה, הצופים אהבו. ולמרות שחלק חשבו שהפרסומת מעצבנת, זה לא הפריע להם לחשוב שהיא משעשעת, לרצות לראות אותה שוב ולהביא אותה למקום השני השבוע.

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב: "לרוב פרסומות נזהרות מלעשות דברים שיגרמו לנו לנוח באי נוחות על הכיסא. מצד שני, להטריד קצת את הצופה היא דרך טובה למשוך תשומת לב ולא תמיד תגרום לכך שלא יהנו מהפרסומת, במיוחד כשלכולנו ברור שהסיטואציה היא מבוימת ואסי כהן לא באמת הרס לאחותו את החתונה".

 

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | לקוח: הבנק הבינלאומי | שם הפרסומת:היי דיגיטל | מנהלת שיווק:עידית פוגל | מנהלת פרסום:אוסנת אמיר | מנהל קריאייטיב:יגאל שמיר | צוות קריאייטיב:דודי בן סימון,
יעל אפלבאום, ניר אמבר אבנר רסל | מנהל לקוח: קרן שכטר - ויסמן, שחף זמיר, נעה ליפשיץ | הפקה: מירי סלהוב מודעי, שחר לוי | חברת הפקה: ורם בן יאיר | במאי: אדם סנדרסון

מקום ראשון: פריגת | באומן בר ריבנאי

לפעמים נראה שרק פרסומות מאוד מושקעות יכולות להיות אטרקטיביות ברמה גבוהה. שאם לא נשקיע, הצופה לא ישתכנע ולכן צריכים להשקיע בהרבה פירוטכניקה ואפקטים.

ואז מגיע הגאון של פריגת, עם פרסומת "פשוטה", נטולת אפקטים, תפאורה ואפילו משתתפים. אבל כזו עם הרבה חן וחוש הומור ועם ועם הקריצה במקום המתאים, שמצליחה להצחיק ומוכיחה שמספיק גאון אחד שיודע לעשות את זה כמו שצריך וזהו.

לדברי אוליניק, " החוכמה כשעובדים עם אותו פרזנטור לאורך זמן היא איך לשמור אותו רלוונטי ואטרקטיבי, בלי לנטוש את המותג והמסרים שלו. במקרה שלנו נראה שדווקא הפשטות וההומור מצליחים לעשות את העבודה עם אחת מהפרסומות האטרקטיביות ביותר שמדדנו.

 

 פריגת | משרד פרסום: באומן בר  ריבנאי | לקוח: פריגת |  שם הפרסומת: 40% פחות סוכר | מנכ"ל שיווק: רוני לוין | מנהל פרסום: לירון אורנשטיין | מנהל קריאייטיב: עדי פרחיי | מנהל לקוח: איילת יפת, מיכל חיזקיה | 
הפקה: גוסטבו הפקות | חברת הפקה: גיגי הפקות | מנהל קמפיין משרד מדיה: בר גלאי

על המדד

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%

 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%