מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי: פרימור | יהושע TWBA

רוני סופרסטאר ופרימור עם הרבה אנרגיות על הבוקר נכנסים הישר למקום השלישי השבוע. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל שילוב, "על פניו זה נראה מוזר שפרסומת שמדגישה את זה שהיצרן לא עושה כלום תצליח כ"כ, אבל זה עובד לפרימור כבר מספר שנים והצופים עדיין מתחברים לקונספט שמצליח להעביר את מסר הטבעיות. עד כדי כך שהמתחרים אימצו וריאציה שלה."

 

 

מקום שני: YES |  אדלר חומסקי & ורשבסקי

נועה קירל עם תגבורת של כוכבים עושה זאת שוב ונכנסת הישר למקום השני עם הפרסומת החדשה ל Yes+ שמנסה להזכיר לנו שהטלוויזיה הכי טובה בעולם היא לא בלונדון (או בניו יורק) אלא אצלנו בישראל. 

 

מקום ראשון: ספרינג | אדלר חומסקי & ורשבסקי

אז זהו, הגענו למקום הראשון ובה אנחנו מוצרים את הפרסומת ש"מעצבנת" מאוד את התאילנדים – הפרסומת החדשה לספרינג Shake והכל בגלל מילה אחת "וזהו!".

 

 לדברי אוליניק "זו פעם ראשונה שאנחנו רואים במקביל שתי פרסומות שמעבירות את מסר הטבעיות עם הרעיון של "לא עושים כלום". במקרה הזה בצורה וריאציה הומוריסטית על המילה "וזהו" שמצליחה להם בצורה מצוינת. נקודה מעניינת נוספת היא העובדה שלרוב, פרסומות מתחכמות שמדברות ב"שני קולות הפוכים" (המותג מדבר על כך שהם לא עושים/מוסיפים כלום וה"עובדים" מסבירים למה זה לא נכון) נוטות לפעמים להיות מורכבות מדי ופחות אהודות. דווקא כאן, ניתן לראות שהפיצוח ההומוריסטי הצליח לעבוד בצורה מצוינת והפרסומת מצליחה גם להיות אטרקטיביות וגם להיות עם פוטנציאל לתרום למותג."

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%