מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום ראשון: NEXT TV | גיתם BBDO

במקום הראשון אנו מוצאים את זינה המאמנת והפרסומת ל Next TV  של HOT

לדברי איתי אוליניק משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב,  לרגל "מלחמות הטלוויזיה" שעולות מדרגה עם כניסתה הצפויה של דיסני לשוק, החליטו ב HOT להחזיר את זינה המאמנת לטובת הקמפיין של next TV. התוצאה היא פרסומת שמצליחה להיות מאוד משעשעת ואטרקטיבית, אבל מצד שני – פחות מקושרת למותג – בעיקר לאור העובדה שהדמות של זינה מוכרת בעיקר ללקוחות HOT/ NextTV (וגם שימשה בעבר בפרסומות ל HOT) והמיקוד הנוכחי ב Next TV  ולא ב  HOT (שאין אליה כלל התייחסות בפרסומת), יוצר, ככל הנראה, בלבול מסוים בקרב הצופים. 

 משרד פרסום: גיתם BBDO | לקוח: נקסט טי.וי |  שם הפרסומת: גם וגם וגם | מנהל פעילות נקסט טי.וי: נוה ראובני | מנהלות פרסום: שרון הופשטיין, רונית חביב | סמנכ"ל קריאטייב: אדי גרצמן | קריאייטיב: אמיר אסייג, אסף חלפון יבגני אוטקין, עדן סיטרון | סמנכ"ל לקוחות: רועי תורג'מן | ניהול לקוח: טניה קרייצמן-שלום, נעם בצלאל, אוריה בניטה | הפקה: Borax | במאי: אביב מערבי | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: נילי ברונר

מקום שני: Partner 5G |  מקאן תל אביב

במקום השני, פרטנר חוזרים לעקוץ את המתחרים ואתם אוהבים את זה.

לדברי אוליניק: אחרי ש"פירגנו" לגידי גוב, הפרזנטור של המתחרים, פרטנר חוזרים בפרסומת הרבה פחות מפרגנת, אלא כזו שהולכת ומנסה לנפץ את הקונספט (תרתי משמע) של ריבוי הערוצים של YES. כמו בפעם הקודמת וכמו בפרסומת של מגדל. קיים הימור מסוים בפרסומות עם אלמנטים "שליליים". אבל זה מאוד תלוי איך "מספרים את הסיפור", כך שלמרות שהפרסומת של פרטנר כן נתפסת כמעצבנת ע"י הצופים, הרגשות השליליים הם לא ברמה שמונעת הנאה מהפרסומת ונראה שהצופים נהנים מהגישה הלוחמנית של סטטיק ופרטנר. 

 משרד פרסום: מקאן תל אביב | לקוח: פרטנר 5G  |  שם הפרסומת: יאסו | סמנכ"ל שיווק: אורי גל | מנהל אגף תקשורת שיווקית: יונתן רגב | מנהל פרסום: סתיו אבן חן | מנהל קריאייטיב: סיגל עבודי, אסא קרן ויונתן טייטל | מנהל לקוח: דפנה אנגל, דניאל אוחיון-מי דן וטל אשכנזי | במאי: שחר סגל | הפקה: POV | משרד מדיה: יוניברסל מקאן | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דורון זכאי ומור בר גולד 

מקום 3: מגדל | ברוקנר יער לוי

גורי אלפי עושה "ביקור רופא" ונכנס למקום השלישי השבוע עם הפרסומת לביטוח הבריאות של מגדל. לדברי אוליניק: כאשר יוצרים סיטואציה "בעייתית" של "חולה" שמתנחל/פולש בבית הרופא כי שלחו אותו לקבל טיפול, קיים סיכון שהצופים ירתעו/יתעצבנו מהסיטואציה השלילית ולא יאהבו את הפרסומת, כל שכן ירצו להיות לקוחות של אותו מותג. מצד שני, פרסומות מעצבנות הן כאלו שזוכרים אותן – דבר שכל מפרסם רוצה.

בשביל לאחוז את המקל משני קצותיו וגם להנות מפרסומת זכירה וגם כזו שתתרום למותג, צריך מרכיב נוסף שירכך  ויקליל את הסיטואציה. במקרה שלנו מדובר בגורי אלפי, שמצד אחד יודע להקליל (כנראה) כל סיטואציה עם הומור ומצד שני, הוא אינה דמות שדי קשה לכאוס או לשנוא אותו. התוצאה מוכיחה את עצמה פעם שניה ברציפות ומייצרת פרסומת אהובה ואטרקטיבית במיוחד שגם לא נתפסת כמעצבנת באופן חריג. 

 

 משרד פרסום: ברוקנר יער לוי | לקוח: מגדל | שם הפרסומת: רופא מומחה תוך 3 ימים | מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית: ליאת פרי | שותף ומנהל קריאייטיב ראשי: יורם לוי | סמנכ"ל קריאייטיב: דרור נחומי | ניהול לקוח : נופר בן עבו וטל בסון | קריאייטיב: נאוה בן משה וחן שפר | הפקה: אביבית שבת ולין דוד | חברת הפקה: ג'ימיני | במאי: ירון שילון | משרד מדיה: ברוקנר יער לוי | דיגיטל: מידן צויבל | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: אליאנה הררי

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%