מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

 

מקום 3: קוקה קולה | גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס

גם השבוע אנחנו רואים את קוקה קולה עם הפרסומת הסנסורית שלהם לפסח שעושה לנו חשק לפתוח בקבוק ולשתות מתמקמת השבוע במקום השלישי. לדברי איתי אוליניק משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב "חלק מהאטרקטיביות של פרסומת קשור גם לטיימינג. כאשר מפרסמים בוחרים להעלות פרסומת ייעודית לחג או לארוע – היא הרבה יותר רלוונטית (ועדכנית) מבחינת הצרכן והיא גם משדרת לו מסר עקיף של "השקענו בך – לא סתם העלנו קמפיין, אלא הפקנו אחד במיוחד לרגל הארוע". 

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | לקוח: קוקה-קולה | שם הפרסומת: קוקה-קולה חג פסח | מנהלת חטיבת המשקאות: עינת פלד שפירא | מנהל שיווק: עמית ינאי | מנהלת מותג: יעל שגב | סמנכ''ל קריאטיב ומשנה למנכ''ל: עדי ברונר | מנהל קריאטיב: ניר אמבר | סמנכ''לית לקוחות: עירית פסטרנק | סופרוויזרית: מורן ג'וליאן | תקציבאית: הילה אורה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב מודעי | מפיקת משרד: שחר לוי | פוסט: ברודקאסט | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: איילת נקר ובר גלאי

מקום שני: עמותת נירים |  גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס

למקום השני, נכנסת השבוע הפרסומת המרגשת לעמותת נירים עם אחת מהפרסומות הכי מרגשות שהיו לנו אי פעם. לדברי אוליניק "הפרסומות המרגשות ביותר הן, לרוב, פרסומות שעוסקות בנושאים חברתיים, בוודאי כאלו שנמצאים בקונצנזוס כמו סיוע לאוכלוסיות חלשות ונוער בסיכון. הפרסומת לעמותת נירים מצליחה לפרוט על המיתרים הרגישים ביותר שלנו ולמרות שמעטים יחסית נחשפו אליה. מי שראה – התרגש מאוד".

משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב פובליסיס | לקוח: עמותת נירים | שם הפרסומת: נירים – משנים סיפור חיים | מנכ''לית העמותה: נורית טל שמיר | מנהלת אגף פיתוח משאבים: שירה ארז | סמנכ''ל קריאטיב ומשנה למנכ''ל: עדי ברונר | צוות קריאטיב: אבנר רסל ובן קייל | סמנכ''לית לקוחות: עירית פסטרנק | סופרוויזרית: מורן ג'וליאן | תקציבאית: הילה אורה | מנהלת מחלקת הפקה: מירי סלהוב מודעי | מפיקת משרד: שחר לוי | במאי: עידו ברקן | הפקה: ג'לי קריאטיב

מקום ראשון: אלונית | מנצ'

ראמזי ומיני ראמזי אמנם יוצאים לטייל, אבל מהמקום הראשון הם לא זזו השבוע.

לדברי אוליניק "דור אלון ממשיכים לעבוד עם הקלף המנצח של ראמזי (ומיני ראמזי) ומצליחים לייצר פרסומות אטרקטיביות והומוריסטיות במיוחד שגם מותאמת לחופשת הפסח ומנסה למשוך את כל המטיילים שיבלו גם בדרכים ולא רק באתרי הנופש".

משרד פרסום: מנצ' | לקוח: דור אלון | שם הפרסומת: מיני סופר אלונית | סמנכ"ל שיווק: שחר אורן | מנהל פרסום/שיווק: יפעת סטאל, אביב רוזנבליט | מנהל קריאייטיב: דינת זיסנר כץ, חן עזראי, אסי זליקוביץ, יואב הבל | מנהל לקוח: אלעד לוי, דריה נטל ותום גבעון | הפקה: רינת לביא, עדי בוטוין | חברת הפקה: WE DO | כותבים קופה ראשית: יניב זוהר, נדב פרישמן | במאי: אורן שקדי | משרד מדיה: יוניברסל | שחקנים: אמיר שורוש, מונעם רוואשדה | אסטרטגיה: תמר מצאלחה

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%