מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי:PayBox | אדלר חומסקי

הפרסומת לאפליקציית התשלומים PayBox טיפסה השבוע במעלה הדירוג ומגיעה למקום השלישי. הפרסומת קיבלה ציון גבוה מ-43 אחוז מהפרסומות המתחרות. במדד האטרקטיביות זכתה הפרסומת בציון גבוה - 94%, וגם במדד ההשפעה למותג (84 אחוז). ציון המדד המסכם: 90 אחוז. 

סמנכ"לית שיווק: שיר-לי מונבלט | מנהלת פרסום: טל מריאנו | מנהל קריאייטיב: אורי שהם | מנהלי לקוח: טל ויסבוך, עמית אסנהיים וקארין פנדלר | הפקה: מרקט מאסטר | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלי קמפיין של המשרד מדיה: נטלי קינן ושני אפרים 

מקום שני: אוטו סנטר | בריקמן

הפרסומת של אוטו-סנטר עם ממוקה משנות ה-80 מתברגת במקום השני עם ציון הגבוה ביותר במדד האטרקטיביות. גם במדד המסכם הציון גבוה מ-94 אחוז מהפרסומות. במדד הזכירות זכתה לציון גבוה מ-43 אחוז מכל הפרסומות. במדד ההשפעה למותג הציון של הפרסומת גבוה מ-34 אחוז מהפרסומות.  

מנהלת שיווק: ליאת שחם | מנהלת פרסום דיגיטל: מרינה פרנקן | מנהל קריאייטיב: מוטי רובינשטיין | מנהל לקוח: שיר אליהו ובר אביטל | הפקה: מרקטמאסטר | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: חן גרנות

מקום ראשון: בנק דיסקונט | אדלר חומסקי

הפרסומת הראשונה של רותם סלע עבור בנק דיסקונט עוררה הדים בכל כלי המדיה עוד לפני שעלתה לאוויר. גם הפרסומת עצמה זכתה לציון הגבוה ביותר - והיא הפרסומת שהכי אהבתם השבוע. הפרסומת קיבלה ציון גבוה במדד הזכירות (66 אחוז). ציון המדד המסכם: 96 אחוז.  

מנהלת השיווק: סביון בר-סבר | מנהלת פרסום: יעל ברמק | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | 
סמנכ"ל הפקה: גל יעקב | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת מדיה: נטלי קינן

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%