אחרי שנה שלמה של מועמדויות, הגיעה העת לבחור את הפרסומות האפקטיביות מכולן שקטפו את המקומות הראשונים בפרס קקטוס הזהב. שיתוף הפעולה של קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג, והוא מועבר בסקר למדגם מייצג של האוכלוסייה שבוחר את הפרסומות הכי אהובות. אז מי הן שלוש הפרסומות הגדולות של השנה?
פרס קקטוס הזהב: פרסומת השנה
במקום הראשון: שלומי שבת והתינוק של במבה מפזרים לבבות
תחילת השנה לא הייתה פשוטה – סגרים, בידודים ומעט מאוד חגיגות. אסם ומשרד הפרסום MCCANN לקחו את הזמר האהוב שלומי שבת (שחלה בקורונה בעצמו) לפזר אהבה בדואט עם התינוק הנצחי של במבה למוצר החדש במבה לבבות.
משרד מדיה: UM,UMD | סמנכ"לית חטיבה: זהבה מרטינוביץ' | סמנכ"ל שיווק קונצרני: אורית קינן | סמנכ"ל שיווק: גלית מילוא | מנהל פרסום: טליה מרדר | סמנכ"ל קריאייטיב: סיגל עבודי | מנהל קריאייטיב: אלעד גייזלר | מנהלת לקוח: שני גולדשטיין | הפקה: ראבל | מנהל קמפיין: שלומי פרידן
במקום השני: ישראל קטורזה למשרד הבריאות – ממשיכים להקפיד על ההנחיות
גבוה בדירוג הגיעה הפרסומת של משרד הבריאות ולשכת הפרסום הממשלתית (לפמ) שיחד עם הקומיקאי ישראל קטורזה הסבירו לנו שאנחנו עדיין חייבים לשמור על ריחוק חברתי ועטיית מסכות. מועד שידור הפרסומת היה בעיצומו של מבצע החיסונים.
סמנכ"לית הסברה: עינב שימרון מנהלת תוכן והפקה: נורית פיינמן | קריאייטיב: ירון תגר דוד ליפשיץ | ארט: יגאל חזן | מנהלת לקוח: מאיה לוי | מדיה: דיאנה מסלם | מנהלת מדיה: טליה לוינס
במקום השלישי: סטטיק ובן-אל עם מדד הקלילות של מילקי שטראוס
בפרסומת של שטראוס ומשרד הפרסום באומן בר ריבנאי, הצמד האהוב הכיר לנו את מדד הקלילות הלאומי שבכל רגע נתון מצבים כבדים מאיימים להוריד אותו. סטטיק ובן-אל הרימו לנו עם שיר קליט ששומר לנו על הקלילות גם במצבים כבדים.
סמנכ"ל שיווק מחלבות שטראוס: אבי לאופר | מנהלת תחום שיווק מעדנים: נעמה גל | מנהל תקשורת שיווקית: איציק אדרי | מנהלת מותג: ורד אוחיון | קריאייטיב: ירון פרל, גלי דיבון ועומרי צידון | ניהול לקוח: אביב בן זיקרי, רוני חייקין ונטלי ניסן | הפקה: POV | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דנה מנור
בחירת הקהל: הפרסומת האהובה
בזק וכוכבי קופה ראשית
ועכשיו בחירת הקהל, עם אלפי הצבעות גולשי mako ו-N12 Business בחרו את הפרסומת האהובה לשנת 2021. הבחירה שלכם היא הפרסומת של בזק ומשרד הפרסום אדלר חומסקי עם שגריר המותג גידי גוב שאירח בבית את כל כוכבי הסדרה של קופה ראשית כדי להעמיס על רשת האינטרנט הביתית.
סמנכ"ל שיווק: קרן לייזרוביץ | מנהלת תקשורת שיווקית: מיכל רוזנטל | מנהל קריאייטיב: מיכאל קוטקס | מנהל לקוח: ליאור גלעד | הפקה: קדישזון | משרד מדיה: מדיה קום| מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שיר רוזן
דירוג המפרסמים
בשנה האחרונה ראינו לא מעט פרסומות, אך היו מפרסמים שחזרו פעם אחר פעם למצעד. בראש הדירוג התחרו שני מפרסמים בזק שהצליחו להתברג 8 פעמים במקום הראשון בדירוג הפרסומות והזוכה קבוצת שטראוס – ש-9 פרסומות שלה הצליחו להגיע למקום הראשון.
דירוג משרדי הפרסום
בקרב של משרדי הפרסום עומד בראש המשרד אדלר חומסקי & ורשבסקי עם 17 פרסומות שהצליחו להתברג במקום הראשון במצעד השבועי. במקום השני מקאן עם 10 פרסומות, במקום השלישי באומן בר ריבנאי עם 8 פרסומות, ולשכת הפרסום הממשלתית (לפמ) שהייתה השנה פעילה במיוחד עם כל מה שקשור לקורונה במקום הרביעי עם 5 פרסומות במקום הראשון