איקאה חוגגת רבע מאה בישראל – וזוכה בקקטוס הזהב על הדרך: הפרסומת שהחזירה אותנו לעלייה השוודית הגדולה (או לפחות למהדורה הישראלית שלה) תפסה את תשומת הלב שנו יותר מאחרות וקטפה את קקטוס הזהב לשבוע זה. לחגיגה גויס מריאנו אידלמן כעולה חדש משוודיה, שמציין 25 שנה לנחיתת איקאה בארץ – ומציג את הדרך שבה הפכה הרשת לחלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי. "איקאה חוגגת 25 שנה בישראל וזהו רגע שמסמל לא רק הצלחה אלא גם את ההשפעה התרבותית המשמעותית של איקאה, ששינתה את הדרך שבה הישראלים מעצבים את ביתם במחירים נוחים לכל כיס", מסבירה מיכל בן חיים, סמנכ"לית שיווק באיקאה ישראל. "הצלחנו לייצר הזדהות וחיבור רגשי, עם סיפור שכולנו מצליחים להרגיש חלק ממנו. הפסרומת מעבירה את המסר בשפה הומוריסטית וקלילה תוך שימוש במילים מומצאות כמו 'מוחרוד' ושלל פאנצ'ים שמריאנו ידע להעביר בצורה הטובה ביותר".
"לכבוד המאורע, חיפשנו דרך יצירתית להמחיש את החיבור העמוק שיש למותג עם התרבות הישראלית", היא ממשיכה. "רצינו להעביר באמצעות הקמפיין את ערכי הליבה שלנו ואת היתרונות התחרותיים הכי מובהקים ומבדלים שלנו - איקאה הביאה לישראל עולם שלם של עיצוב ופתרונות חכמים והנגישה את הפתרונות האלו לכולם. באמצעות אידלמן, הצלחנו להראות בדרך מתוחכמת ומצחיקה איך הבית הישראלי היה נראה "מוחרוד" לפני עלייתה של איקאה לישראל ולהמחיש את השינוי הגדול שהכניס המותג לחיים של כולנו".
הקריאייטיב לפרסומת נולד במוחם הקודח של צוות הקריאייטיב המוכשר במשרד הפרסום McCann תל אביב. "הצוות, בהובלת סיגל עבודי, מלווה את המותג כבר שנים, מכיר את החוזקות המותגיות והמוצרים האייקוניים שלנו ויודע לדוג את התובנות הצרכניות החכמות שכולם יוכלו להתחבר אליהם", מוסיפה בן חיים. "הרגשנו שצריך לגעת ברגש של הצופה תוך שמירה על הזהות השוודית שלנו וכמובן היה לנו חשוב ליצור הכל באווירה הומוריסטית וקלילה.אחרי לא מעט סיעורי מוחות ומעבר על הרבה פתרונות קריאייטיבים, הגענו לרעיון שממחיש את הסיפור שלנו דרך הצגת "העלייה השוודית" של איקאה לישראל בצורה יצירתית, מצחיקה ומרגשת. את הפרסומת ביים אסף הראל, שעבד כחלק מהצוות לחידוד התובנות וליווה את מריאנו בליטוש המבטא השוודי וחידוד הז'רגון הקומי הנהדר של הפרסומת".

אילו חששות היו לכם ביציאה לדרך?
"לפני כל מהלך גדול תמיד עולים חששות, אבל הפעם היינו מאד בטוחים ברעיון האסטרטגי ובפיצוח הקריאייטיבי שלנו. לקחנו בחשבון שיש דור שלם שלא יודע איך הבית הישראלי נראה לפני 25 שנה ואולי לא יודע שפעם צלחות היו תלויות על הקיר לנוי או שפתרון אחסון היה רק בוידעם, אבל תיארנו לעצמנו שהם יכירו זאת דרך ההורים והסבים והסבתות ולקחנו בחשבון שיזדהו ויצחקו".
מדוע החלטתם אחרי שנים רבות 'להצטייד' בפרזנטור?
"מריאנו אידלמן הוא קומיקאי ושחקן מקצועי ומדהים. הוא נבחר להוביל את קמפיין 25 שנה לאיקאה והבחירה בו נועדה להמחיש את החיבור בין תרבות העיצוב השוודית לתרבות הישראלית בדרך שכולם יוכלו להתחבר אליה.
התגובות הטובות לא פוסקות, מחממות לנו את הלב ובעיקר ממחישות את העובדה שהצלחנו להעביר את המסר ולהמחיש את השינוי הגדול שאיקאה הכניסה לחיים של כולנו עם עולם שלם של עיצוב ופתרונות חכמים במחיר משתלם".