מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי: בנק הפועלים | באומן בר ריבנאי

במקום השלישי השבוע נמצא את המקצוענים של בנק הפועלים עם הרבה רעש ו"צילצולים". לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל שילוב, "ממבט ראשון, הפרסומת של פועלים עמוסה בפירוטכניקה (תרתי משמע) מצד שני, אלו בדיוק הדברים שצריכים בשביל ליצור בולטות וזכירות לפרסומת והיא אכן הפרסומת הזכורה ביותר השבוע!". 

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | שם הפרסומת:  בנק הפועלים – מקצוענים שפועלים בשבילך | סמנכ"ל שיווק: אסף אזולאי | מנהל פרסום: גלית פולק, טל קורופו | מנהל קריאייטיב: יאיר זיסר | מנהלת לקוח: מאיה מושל רומנו
הפקה: איריס ישראלי, אורלי וילנסקי | משרד מדיה: פובלסיס מדיה | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: רונית מרדכי, עדי  גולדשטיין

מקום שני: מקס |  McCANN

מי לא אוהב לקבל כסף בחזרה? כנראה שאף אחד, מה שמוביל את הפרסומת ל Max back  למקום השני השבוע. לדברי אוליניק, "מעבר להצעת הערך של Max, שהופכת את הפרסומת לרלוונטית ללא מעט אנשים, שחר חסון וקטעי ההומור שמשולבים בצורה טובה לאורך הפרסומת, הופכים אותה לאטרקטיבית במיוחד." 

שם הפרסומת: מקסבק | מנהלת מחלקת תקשורת שיווקית: גלית הראל | מנהלת פרסום: אוקסנה שמחוב | מנהל קריאייטיב: רן אלון | מנהל לקוח: אולה מיש | הפקה: ראבל | משרד מדיה: מקאן יוניברסל ו - umd

מקום ראשון: דנונה | באומן בר ריבנאי

קחו קו פרסומי שהצופים אוהבים, תוסיפו לו פיצפוצי שוקולד ושני ילדים חמודים ומה קיבלתם? את המקום הראשון השבוע: הפרסומת לדנונה פיצפוצים. לדברי אוליניק "כשרצים עם אותה שפה פרסומית לאורך זמן ובתדירות גבוהה (יחסית), האתגר העיקרי הוא להשאר רלוונטי ואטרקטיבי לאורך זמן. באומן בר ושטראוס מצליחים פעם נוספת לחדש ולהפתיע עם פרסומת שמצליחה להיות גם אטרקטיביות וגם בעלת פוטנציאל להשפיע על המותג.". 

משרד פרסום: באומן בר ריבנאי | לקוח: דנונה שטראוס |  שם הפרסומת: דנונה-פצפוצים | סמנכ"ל שיווק: אבי לאופר | מנהל שיווק דנונה: לירז סופרין | מנהלת תחום דנונה: מיכל פלומין | מנהל תקשורת שיווקית: איציק אדרי | מנהלת מותג: מריה רוזנבלט | קריאייטיב: יגאל עזרא,ינאי וולף, גלי גולדברג דיבון, עומרי צידון | ניהול לקוח: סנדרה גיטר, שלי עבוד, חן זקן ואסתי סידורוב | הפקה: מולה | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דנה מנור.  

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%