מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

שבוע ראשון מזה למעלה משנתיים וחצי שהדירוג השבועי נשאר זהה לחלוטין. לרוב יכול לקרות שאחד או אפילו שניים מהמקומות הראשונים נשארים אותו דבר. נדיר ביותר שהרשימה לא משתנה.

למה זה קורה? לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל שילוב "אחת הסיבות האפשריות היא רמת הביצועים של המובילים שהיתה גבוהה במיוחד בהשוואה ליתר הפרסומות בדירוג. כן ראינו שינוי ביתר הדירוג, אולם המובילים, שכבר רצים יותר משבוע, הצליחו לייצר רמות גבוהות של אהדה שסייעו להן לשמור על מקומן גם בשבוע השני.".

מקום שלישי: דיסקונט | אדלר חומסקי & ורשבסקי

רותם סלע וקופמן על השופל שומרים על המקום השלישי. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל שילוב, "השילוב המנצח של רותם סלע וקופמן מצליח להיות זכיר ואטרקטיבי שבוע נוסף ומוכיח שלהביא תגבורת עוזר למשוך תשומת לב."

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: בנק דיסקונט | שם הפרסומת: מענה בתוך שעה | מנהלת השיווק: סביון בר-סבר | מנהלת פרסום: יעל ברמק | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת מדיה: נטלי קינן

מקום שני: השחר העולה |  ענבר מרחב

גם כאן, החזרה לשיר הילדות מצליחה לשמור על אטרקטיביות ועניין בקרב הצופים ולדברי אוליניק "קריאטיב טוב ממשיך לעבוד גם אם מעלים אותו בפעם השני (ואפילו בשלישית) גם בהשוואה לאחרים ואולי זה טעם הישראליות בחו"ל שעושה לנו את החיבור הנוסטלגי?" 

משרד פרסום: ענבר מרחב g האבאס | לקוח: השחר העולה | שם הפרסומת: אל המעיין | סמנכ"ל שיווק ומכירות: יהלי רובינשטיין | מנהלת פרסום: רחלי לבקוביץ'-מלכה | מנכ"לים משותפים: אור גלייכר, בן סבר | 
ניהול לקוח: שרית בן צור, תומר כהן, מאיה מרקסון | הפקה: זואה פרודקשיין | מדיה: ליאור גרינץ 

מקום ראשון: המשרד להגנת הסביבה | לפמ

אז גם השבוע, ניב סולטן שומרת על המקום הראשון מול המתחרים. לדברי אוליניק "כנראה שגם אם מטיפים לנו לעשות דברים אחרת, השאלה היא איך עושים זאת. השמירה על המקום הראשון גם השבוע ממחישה שאנחנו ללא ספק מתחברים לפרזנטורית ולקריאטיב. האם נשנה את דרכינו? רק הזמן יגיד. "

משרד פרסום: לפמ | לקוח: המשרד להגנת הסביבה | דוברות תקשורת והסברה, גתית פנקס, טלי רוזנפלד | מנהלת לקוח בלפמ: סיגל כהן | מנהלת תוכן והפקה לפמ: שרית יפת | קופי וארט: ניר לוי, אורון שלום | במאי: רועי רז (לפני חברת הפקה) | הפקה: ג'ימיני הפקות | צלם: רומן לינצקי | עורך: נועם וייסמן | אונליין: גרוסמן TV | מוזיקה: ישי סוויסה | מדיה : טליה לוינס ודיאנה מסלם 

על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%