קקטוס הזהב: 2025 יצאה לדרך ועמה הדירוג המחודש של קשת 12 וחברת המחקר "שילוב", על הפרסומות האפקטיוביות ביותר של השבוע בטלוויזיה. המדד, המבוסס על חוות דעתם של מאות צופים, בוחן את הפרסומות לפי פרמטרים כמו זכירות, אטרקטיביות ותרומה למותג. בין שלל הפרזנטורים, המסרים והקמפיינים, מי היו הפרסומות שעשו לכולנו את השבוע?
מקום 1: חברת החשמל לישראל | GREY (אדלר-חומסקי & ורשבסקי)
אורי חזקיה חוזר אלינו עם שקע ותקע בפרסומת חדשה של חברת החשמל, הפעם הם נאלצים להתמודד עם הפסקת חשמל בדיוק בזמן הכנת הפיצה.
מקום 2: שירותי בריאות כללית | publicis | גליקמן שמיר סמסונוב
גיא זוארץ ויעל בר זוהר חוזרים עם המסלול המהיר של כללית, שיעזור לגיא לטפל בפרחה בעור ולהגיע בזמן להזניק את המתמודדים וגם אל המקום השני בדירוג.
מקום 3: בנק מזרחי טפחות | ראובני פרידן
חן אמסלם ודביר בנדק, צמד הפרזנטורים האהוב, מובילים את בנק מזרחי טפחות אל עבר המקום השלישי בדירוג קקטוס הזהב.
ואילו פרסומות נוספות זכו בדירוג?
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות האהובות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב-3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%