מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן? 

מקום שלישי: בנק מזרחי טפחות | ראובני פרידן IPG

התחרות של הבנקים עולה מדרגה. דביר בנדק עם הפרסומת החדשה של מזרחי טפחות למשכנתאות עם השיר "זה קורה" מתברג השבוע במקום השלישי. המסר: "בצומת הכי חשוב של החיים - פונים אל המומחים".

 משרד פרסום: ראובני פרידן IPG | לקוח: בנק מזרחי-טפחות | שם הפרסומת: זה קורה | סמנכ"ל שיווק: תרי ישכיל | מנהלות פרסום: מירב ללוש | מנכ"ל משותף ראובני פרידן: זיו קורן | מנהל קריאיטיב ראשי: דני יעקובוביץ' | משנה למנכ"ל: שירי הייסר | ארט דיירקטור: איל לבנון | מנהל לקוח: רון שפונט | תקציבאית: דריה שיכטמן | הפקה: איבונה קרוגליאק ומיה קרסו | חברת הפקה: ראבל | במאי: אביב מערבי | משרד מדיה: מרקורי | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירלי שיינברג

מקום שני: משרד הבריאות | לפמ

כשווריאנט האומיקרון מתפשט במהירות שיא, וכמות המאומתים מרקיעה שחקים, לא פלא שהקורונה מפגינה נוכחות גם במצעד הפרסומות.  משרד הבריאות בקמפיין הקורא לציבור להתחסן במנה שלישית מתבסס במקום השני

 

 משרד פרסום: לפמ | לקוח: משרד הבריאות | שם הפרסומת: משרד הבריאות חיסון ילדים | מנהלת תוכן והפקה: נורית פיינמן | מנהל לקוח: מאיה לוי | הפקה: מרקט מאסטר | משרד מדיה: לפמ | מדיה: דיאנה מסלם

מקום ראשון: בנק דיסקונט | אדלר חומסקי

הבחירה של בנק דיסקונט ברותם סלע ממשיכה לספק את הסחורה. הקמפיין החדש שרוצה לעודד לקוחות להתנייד ולעבור לדיסקונט כבר שבוע שלישי ברצף במקום הראשון.  

משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: בנק דיסקונט | שם הפרסומת: עונת הנדידה החלה | מנהלת השיווק: סביון בר-סבר | מנהלת פרסום: יעל ברמק | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת מדיה: נטלי קינן

על המדד

מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות):  זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא:  פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%