מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?

 מקום שלישי: heaven חדש - גליקמן שמיר סמסונוב | publicis

heaven חדש: את המקום השלישי קוטפת הפרסומת של מולר של טרה על סדרת מוצרי היוגורט החדשה שלה heaven. בפרסומת אישה צעירה אוכלת יוגורט ביער בזמן שהחיות רוקדות ובונות לה שלט פרחוני עם הכיתוב heaven.

קראתם הרבה את המילה heaven? לא סתם, הפרסומת זכתה בציון גבוה במדד ההשפעה למותג אשר גבוה ב-85 אחוז מהפרסומות האחרות. במדד הזכירות קיבלה הפרסומת 42 אחוז ובמדד האטרקטיביות 65 אחוז.

 

סמנכ"ל שיווק: אילנית רוט | מנהלי שיווק: מולי באלי, בר דהן | מנהל קריאייטיב:  יגאל שמיר, ניר אמבר, בן קייל, אבנר רסל | מנהל לקוח: עדי בן דוד, גאיה לביא, אבי עמש, לי וויליאמס, סתיו פולברמכר | הפקה: ג'ימני |משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: בר גלאי 

מקום שני: יוחננוף - בורודה קפלן 

עושים הכול בסניף: נראה שהפרסומת של יוחננוף עם איציק כהן לא רוצה לוותר על המקום השני כשהיא שומרת עליו - שבוע שלישי ברציפות. רשתות השיווק, המרוויחות הגדולות של התקופה האחרונה, משקיעות לא מעט במלחמה שלהן על הלקוחות - בעיקר בחגים. הפרסומת הזו, מדגישה החברה את טריות המוצרים בסניפים במטרה לגרום לצרכנים לוותר על הרכישות אונליין ולהגיע לסניפים.

הפרסומת, קיבלה, שוב, את הציון הגבוה ביותר במדד הזכירות - 50 אחוז גבוה יותר מהפרסומות האחרות. במדד האטרקטיביות זכתה הפרסומת בציון גבוה יותר ב-63 אחוז מהפרסומות האחרות. במדד ההשפעה למותג קיבלה הפרסומת ציון גבוה רק מ-29 אחוז מהפרסומות האחרות. הציון המסכם: 89 אחוז.

סמנכ"ל שיווק: דגנית שוורץ | מנהל פרסום: אוריין אברהם | מנהל קריאייטיב: גיא בורודה | מנהל לקוח: מירית מועלם | הפקה: אוג הפקות | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של משרד המדיה: דימה סלבוסקי

מקום ראשון: נביעות = מגנזיום - באומן בר ריבנאי

נביעות = מגנזיום: את המקום הראשון קוטפת הפעם נביעות עם המסר "כששותים נביעות מכניסים מגנזיום טבעי לגוף". המפרסמים בחרו לעשות פארודיה על פרסומות, בהן זו של הבשמים, שבה עידו רוזנבלום מטפס על הרים, צולל עם חליפה לבריכה עד לבקבוק כדי להעביר את המסר. באמצע, הוא עוצר את הצילומים ושואל "זה לא קצת מוגזם?". 

הפרסומת הזוכה זכתה לנתונים מוצלחים במיוחד עם מדד אטרקטיביות גבוה מ-96 אחוז מהפרסומות האחרות. במדד הזכירות זכתה הפרסומת למדד גבוה מ-46 אחוז מהפרסומות האחרות - גבוה מרוב הפרסומות האחרות. במדד ההשפעה למותג הגיעה הפרסומת לאמצע הטבלה עם מדד גבוה ב-52 אחוז מיתר הפרסומות. 

סמנכ"לית שיווק: שלי שמיר קינן | מנהלת שיווק: הדס לוי | מנהלי מותג: מיכל כפיר ושגיב רינגל | סמנכ"ל קריאייטיב: יאיר זיסר | ניהול לקוח: רן דנינו, נועה סיון | הפקה: גוסטבו הפקות | משרד מדיה: יוניון | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: איילת נקר, בר גלאי, אוולין אליאב 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%