מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום ראשון: שופרסל | גיתם BBDO
אירנה חלמה לקבל בובה של סימבה, ונאלצה להסתפק בנמו. היא מתאכזבת מאוד, אבל לוקחת את הפרסומת לשיתוף הפעולה עם דיסני היישר אל המקום הראשון.
משרד פרסום: גליקמן שמיר סמסונוב PUBLICIS | לקוח: שופרסל | מחלקת שיווק ופרסום שופרסל: זיו קסלמן, רוית בירנבוים, דפי קמיניץ, אריאל וייס, מיכל יחזקאל, דנה באסל, דנית קדושים | ניהול לקוח: קרן שכטר ויסמן, דור כתבי, רוני אורה | קריאייטיב: יותם שרון, יניב חזן, נדב לוי | הפקה: מירי סלהוב מודעי, נועה פולק | משרד מדיה: PUBLICIS MEDIA | דיסני ישראל: קרן סער, טליה שיינקמן, נטע גל
מקום שני: Partner | McCann
מקום שלישי: yad2 | ראובני פרידן
משרד פרסום: ראובני פרידן | לקוח: יד2 | סמנכ"לית שיווק: איילת ניצן | מנהלית פרסום: און וינמן, ורד כסלו ודורין אלון | סמנכ"ל קריאייטיב: ליאור נויפלד | ניהול לקוח: אסף גריס/תאי שרייבר | הפקה: אוג | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של משרד המדיה: יובל זילבר
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%