מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום ראשון: דלתא | אדלר חומסקי
במקום הראשון אנו מוצאים את הפרסומת החדשה לתחתוני גברים של דלתא.
לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב "יש נושאים שפחות מקובל לדבר עליהם בפרסום. בטח שבפריים טיים. דלתא, במהלך קריאטיבי מהמם, לקחו נושא שרגיש אצל כל גבר והצליחו לייצר פרסומת שמציגה גם את הבעיה וגם את הפתרון לה בצורה יצירתית, שמצד אחד "לא קוראת לילד בשמו" ומצד שני – מספיק ברורה כך שכל אחד מבין בדיוק על מה מדובר. פשוט וחכם".
משרד פרסום: אדלר חומסקי | לקוח: דלתא | שם הפרסומת: תחתונים למבינים | סמנכ"ל שיווק: אייל עמית | מנהל פרסום: מורן בגנו | מנהל קריאייטיב: מיכאל קוטקס, יובל פרחי, איילת גורג'ס אראל | מנהל לקוח: טל ויסבוך, גל יניב, יעל שגיב | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירי פרידמן ועינת מוניס
מקום שני: טורנדו | מקאן תל אביב
במקום השני, אנו מוצאים את רותם סלע והיפנים המתלהבים מטורנדו. מסתבר שמשתלם ללמוד יפנית.
משרד פרסום: מקאן תל אביב | שם הפרסומת: טורנדו – אינוורטר | סמנכ"ל שיווק: אפי ארנפלד | מנהל פרסום: מיכל פופוב | מנהל קריאייטיב: אדם פדר | מנהל לקוח: דנה פיירמן | הפקה: WEDO | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: דור כץ
מקום 3: שוופס | אדלר חומסקי
סתם סודה? הפרסומת החדשה של שוופס לוקחת את עצמה ואת הסודה ברצינות מספקת, בשביל להכנס למקום השלישי המכובד. לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב "די קשה לקחת משקה בסיסי (כן, אני יודע שגם אני מסתכן כאן) כמו סודה ולנסות להפוך אותו למשהו מסקרן ונחשק. הקמפיין החדש של שוופס עושה בדיוק את זה כשהוא ספק צוחק, ספק לוקח את עצמו ברצינות גדולה מדי. במבחן התוצאה – זה עבד להם בצורה מצוינת. גם ברמת האטרקטיביות וגם ביכולת לייצר אהדה למותג".
משרד פרסום: אדלר חומסקי | לקוח: שוופס | שם הפרסומת: אל תקראו לזה סודה | סמנכ"ל שיווק: טל מלכה | מנהל פרסום: הילה צ'רי | מנהל קריאייטיב: מיכאל קוטקס, איילת ג'ני חודורקובסקי, רון לביא | מנהל לקוח: טל ויסבוך, גל יניב, יעל שגיב | הפקה: ראבל | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: שירי פרידמן ועינת מוניס
על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.
תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.
טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%