מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?  

מקום 3: המשרד להגנת הסביבה | לפ"מ

המשרד להגנת הסביבה עם קמפיין לעידוד השימוש ברב פעמי ביום העצמאות, נכנס למקום השלישי.

לדברי איתי אוליניק, משנה למנכ"ל חברת המחקר שילוב "רלוונטיות היא הרבה פעמים שם המשחק וטיימינג נכון של פרסומת – יכול להשפיע משמעותית על האפקטיביות שלה. במקרה שלנו, המשרד לאיכות הסביבה מנצל את חגיגות העצמאות (ע"י חג המנגלים)  על מנת לתזכר אותנו בדבר החשיבות של שמירה על הסביבה – וזה עובד!". 

 משרד פרסום: לפ״מ | לקוח: המשרד להגנת הסביבה | שם הפרסומת: מפסיקים לזרוק על הסביבה - חד פעמי | מנהל פרסום:גיתית פנקס | מנהלת תוכן וידאו:שרית יפת | מנהל לקוח:סיגל כהן |הפקה:ג׳ימיני קריאטיב סולושנס | מדיה: דיאנה מסלם

מקום שני: לילי יום העצמאות |  מקאן

ממשיכים בסימן עצמאות עם הקמפיין של לילי שמביא את השירותים המפנקים וחווית הניקיון של לילי לשטח. לדברי אוליניק, "הקמפיין מצליח להיות גם רלוונטי ליום העצמאות ולסיטואציה שכולנו מכירים עם הילדים וגם להציע פתרון  אלגנטי וחינני, שגם מקדם את ערכי המותג. שילוב מנצח שגורם לכך שהפרסומת מצליחה להיות גם אטרקטיבית וגם בעלת פוטנציאל השפעה (או לפחות התנסות בשטח)."

 

 

משרד פרסום: מקאן | שם הפרסומת: קימברלי קלארק – לילי בטבע | סמנכ"ל שיווק: לילך כהן שולומון | מנהל פרסום: שני סופר | מנהל קריאייטיב: רן אלון | מנהל לקוח: עמית הוכדורף | הפקה: WE DO | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של משרד המדיה: מור בר

מקום ראשון: אסם - יום העצמאות |גיתם BBDO

ובמקום הראשון במצעד הקמפיינים ליום העצמאות – אסם עם קמפיין המשלוחים לחיילים.

לדברי אוליניק "יש כיום מעט דברים שנמצאים בקונצנזוס, אחד מהם הוא החיילים שהם "הילדים של כולנו". תמיכה של מותגים מסחריים בנושאים חברתיים או בקהלים שהציבור חושב שחשוב לסייע להם -  מסייעת לפרסומת להיות רלוונטית לכולם, לרגש את הצופים ולייצר רגשות חיובים ביחס למותג "שלא רק מנסה למכור לנו מוצרים". השילוב  הזה מצליח לגרום לפרסומת להיות גם אטרקטיבית, גם מרגשת וגם להגיע למקום הראשון השבוע. חג עצמאות שמח ושקט לכולנו."

 

 משרד פרסום: גיתם BBDO | שם הפרסומת: אסם קמפיין יום העצמאות - כוורת | סמנכ"ל שיווק: אורית קינן | מנהל פרסום:  מאיה בליץ | מנהל קריאייטיב: אמיר אסייג | מנהל לקוח: מורן הרשקוביץ, הילה לוי ארזי, מאיה פולנסקי | הפקה: קאסקי הפקות | משרד מדיה: יוניברסל | מנהל קמפיין של משרד המדיה: שלומי פרידן

 על המדד
דירוג קקטוס הזהב מבוסס על מחקר ה AdTracker שפותח ומבוצע ע"י חברת המחקר שילוב.
במסגרת המחקר, נבדקות כל שבוע הפרסומות הבולטות ביותר בערוצים המסחריים באמצעות סקר מייצג בקרב 640 מרואיינים בגילאי 18+.

תוצאות המחקר, מדרגות את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 13 שאלות שונות):  
זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.

ציון המדד המסכם – הקובע את המנצחת באותו שבוע, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר.

טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9% 

המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R 

בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+.  טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%