מי קטף את פרס קקטוס הזהב TV השבוע? בכל שבוע, קשת 12 יחד עם איגוד הפרסום הישראלי וחברת המחקר "שילוב", מפרסמות את הדירוג השבועי של הפרסומות הכי מצליחות ואפקטיביות בטלוויזיה. המדד יתפרסם כאן ב-Business. שיתוף הפעולה מבוסס על מדד מקצועי שבוחן את הפרסומות לפי פרמטרים של זכירות, אטרקטיביות לצופה ותרומה למותג. מאות אנשים דירגו את כל הפרסומות ששודרו השבוע על המסך, אז מי הטובה מכולן?
מקום שלישי: מחלבות גד | ראובני פרידן IPG
אייל שני ממשיך בסדרת הפרסומות שלו לגבינות של מחלבת גד. והפעם - קוואטרו פורמג'י. חריפות המנצ'גו ותנועת הסחרור המופלאה של המוצרלה מביאים את הפרסומת הישר אל המקום השלישי.
לקוח: מחלבות גד | משרד פרסום: ראובני פרידן | שם הפרסומת: קוואטרו פורמאג'י | משנה למנכ"ל: עדית אביב בכר | מנהל פרסום: נועה גל | מנהל קריאייטיב: איתי גורנר | מנהל לקוח: שירי הייסר | הפקה: אוג
מקום שני: שופרסל | אדלר חומסקי
שופרסל השיקה בקול תרועה את מועדון הלקוחות החדש שלה SUPREME טל פרידמן שגויס לפרסומת כ'חבר אמת' עזר לשופרסל להתברג ישירות במקום השני.
שופרסל | משרד פרסום: אדלר חומסקי | לקוח: שופרסל | שם הפרסומת: אילו מועדון שופרסל סופרים היה חבר שלכם | משנה למנכ״ל וסמנכ״ל סחר ושיווק: ניר מטוסביץ | מנהל מועדון לקוחות שופרסל: טל בר זאב | מנהלת שיווק: רותם פלג | מנהלת פרסום: שיר אשכנזי | משנה למנכל, מנהל קריאייטיב ראשי: טל ריבן | קופירייטרית : יעל קורן | ארטדיירקטורים: איילת אראל, ניב איתן, ג'ני חודורקובסקי | ניהול לקוח: חני קדוש, ליאור רחמים ושי ליצ׳י | הפקה: מיאלמה | משרד מדיה: מדיה קום | מנהל קמפיין של המשרד מדיה: לירון רוזנפלד אביגד וטל בן עזרא
מקום ראשון: בנק דיסקונט | אדלר חומסקי
כבר הרבה זמן לא הייתה פרסומת ששמרה כל כך הרבה זמן על המקום הראשון. כשהמלחמה של הבנקים על הלקוחות מתחממת - לפחות בכל מה שקשור לפרסומת ההשקעה ברותם סלע הייתה משתלמת.
משרד פרסום: אדלר חומסקי & ורשבסקי | לקוח: בנק דיסקונט | שם הפרסומת: עונת הנדידה החלה | מנהלת השיווק: סביון בר-סבר | מנהלת פרסום: יעל ברמק | משנה למנכ"ל ומנהל קריאטיב ראשי: טל ריבן | משנה למנכ"ל וניהול לקוח ראשי: אלעד הרמל | סמנכ"ל קריאטיב: מיכאל קוטקס | מנהל קריאטיב: קובי כהן | משרד מדיה: מדיה קום | מנהלת מדיה: נטלי קינן
על המדד
מדד הפרסומות פותח על ידי חברת המחקר שילוב ונועד להעריך את ביצועי הפרסומות ב 3 מדדים מרכזיים (המבוססים על 12 שאלות שונות): זכירות, מדד אטרקטיביות ומדד השפעה על המותג.
ציון המדד המסכם, משקלל את המדדים הללו ואת רמת המיתוג של הפרסומת לכדי מדד מסכם המוצג כאחוזון ומייצג את ביצועי הפרסומת בהשוואה לפרסומות האחרות במאגר. לדוגמא: פרסומת המקבלת את הציון 80, טובה יותר מ 80% מהפרסומות שנבדקו עד כה.
המחקר בוצע על ידי חברת המחקר Shiluv i2R
בדיקת ביצועי הפרסומות מבוססות על סקר שבועי ייעודי בקרב למעלה כ 640 איש, הנערך בקרב מדגם מייצג ואקראי של האוכלוסייה היהודית בגילאי 18+. טעות הדגימה הסטטיסטית 3.9%