בפברואר 2024, כשהפרסומת "טסים עם הדגל" של אל על קטפה את המקום הראשון בדירוג השבועי של קקטוס הזהב, כתבנו כאן על הצורך של המפרסמים לפרוט על נימי הרגש, להזכיר את שותפות הגורל, לקשור בין האחווה הלאומית למותג לנוכח האירועים הקשים שעברנו בשנה האחרונה. כתבנו אז על המהלך המבריק של אל על, שהפכה את הסיפור שלה כחברת התעופה הלאומית לסיפור מרגש בפחות מדקה וחצי. בסיומה של 2024 כבר אפשר לדבר במונחים אחרים של הצלחה: על פי המדד של חברת שילוב, הפרסומת שנוצרה יחד עם משרד הפרסום McCann תל אביב – היא הפרסומת הטובה של 2024.

"הקמפיין עלה כמה חודשים לאחר תחילת המלחמה ולאחר אירועי 7 באוקטובר", מסביר אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל באל על. "הרגשנו שאנחנו רוצים לספר את הסיפור של אל על בתוך האירועים שקרו, סיפורים שפגשנו בהם כל יום. מאז אותה שבת שחורה, מבול הפניות שקיבלנו ממגויסים לחזור לארץ שיקף לנו את הצד היפה של ישראל ואת התפקיד המהותי שהיה ועודנו של אל על להבאת החיילים לארץ, חלקם בעיצומו של הטיול הגדול, ובמקביל להביא ציוד חיוני. המשימה שעמדה לנגד עיננו הייתה להמשיך ולשמור על הגשר האווירי לישראל וממנה".

אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל באל על
אופיר גולדמן, ראש אגף שיווק ודיגיטל באל על

במקביל לסיפור המרגש שמספרת הפרסומת, סיפור שחוו כל כך הרבה בתים בישראל, באל על חשבו שיהיה נכון להוקיר את חיילי המילואים והסדיר. "הרגשנו שאנחנו רוצים לתת להם בחזרה, לצאת להפוגה לאחר ימי הלחימה הממושכים, וכך במסגרת הקמפיין, חילקנו לחיילים כ-20 אלף כרטיסי טיסה", מוסיף גולדמן. "המותג אל על הוא אחד המוכרים בישראל, זו חברה שהיא חלק בלתי נפרד מהמדינה ושזורה בה מאז הקמתה, באותה השנה. היום יותר מתמיד אנחנו גאים לשאת את דגל המדינה על זנב מטוסינו. הרגשנו שזאת חובתנו להחזיר חזרה לאנשים האלה. הפידבקים היו מרגשים. עם צאת הקמפיין קיבלנו כל כך הרבה פירגון על הקמפיין המרגש".

כיצד נולד הקריאייטיב לפרסומת? אילו חששות היו לכם ביציאה לדרך?

"היו מספר רעיונות שהתגלגלו לנו במחשבות במשך מספר חודשים. דרך כולם ניסינו לחשוב איך הכי נכון יהיה לספר את הסיפור שלנו במלחמה. עד שהגיע הרעיון, שכולנו מיד התחברנו אליו, לספר את הסיפור של האנשים דגש על החיילים שעצרו הכול ובאו הביתה, ומה שהם חוו באותה שבת, וכן, גם שאין להם על מי לסמוך בעתות כאלה, למעט על החברה עם הדגל. ובכל זאת, אל על לא נמצאת במרכז של הסיפור אלה היא זאת שמאפשרת לו לקרות, ומכאן התפקיד שלה ברור".

מיכל פופוב, סמנכ״לית לקוחות בכירה במשרד הפרסום מקאן תל אביב (צילום: אלבום פרטי)
מיכל פופוב, סמנכ״לית לקוחות בכירה במשרד הפרסום מקאן תל אביב | צילום: אלבום פרטי

לדברים הללו מצטרפת גם מיכל פופוב, סמנכ״לית לקוחות בכירה במשרד הפרסום מקאן תל אביב: "העבודה על הקמפיין של אל על ומול הצוות של אל על מתבצעת בשיתוף פעולה והרמוניה,סיעור מוחות מתמשך שמעלה רעיונות משני הכיוונים, מהמשרד ומאנשי החברה, ומאפשר להביא פתרון ייחודי ועמוק שמייצר בולטות ואהדה. אנחנו מצליחים יחד לחדד,ללטש ולדייק את הסיפור ואופן ההצגה שלו לצרכן.אל על הוא מותג אייקוני שמייצר המון רגש בקרב הישראלים ואופי העבודה הייחודי והמדויק מאפשר לייצר מהלכים גדולים ומשמעותיים, ובעיקר בעלי הרבה משמעות לקהל הישראלי".

מתוך צילומי הפרסומת "טסים עם הדגל" של אל על  (צילום: דוברות אל על )
מתוך צילומי הפרסומת "טסים עם הדגל" של אל על | צילום: דוברות אל על

 

 "בקמפיין מסוג זה עולים גם לא מעט חששות מפני שאנחנו נוגעים בנושאים שהם בעצב הכי רגיש של החברה הישראלית", מציין גולדמן. "החששות שמעלות הרבה מחשבות הן איך הכי נכון להגיד את הדברים, איך אנחנו יוצאים הכי מדויקים בסיפור שאנחנו מספרים".

מדוע לדעתכם היא התברגה במקום הראשון?

"הפרסומת היא לא רק פרסומת, היא הרבה מעבר לכך. היא סיפור אותנטי של מה שקרה לנו הישראלים ביום שבת השחורה ששינתה את פני המדינה שלנו לעד. ולכן החיבור אל הסיפור, וההזדהות הרגשית של הקהל הם עמוקים. "אחרי שהקמפיין עלה, קיבלנו לא מעט פניות מאנשים שהיו בסיטואציה דומה, שהם ראו את עצמם בתוך הסרט. אנשים מאוד התרגשו וכן, היו גם לא מעט שהזילו דמעה"