עסקים הם כמו אנשים, יש להם חלומות ויעדים, שאיפות ורצונות, הם גדלים ומתפתחים ומתעצבים בהתאם לסביבה. וכמו אנשים, גם עסקים רוצים ליצור שותפויות בעזרתן הם יוכלו ליצור משהו גדול יותר ובעל ערך.
שיתוף פעולה קיים בכל מישור, בין עסקים, יזמים, חברות, צבאות, מדינות, וכו' והוא מאפשר להגיע ליעדים עם יותר מהמשאבים מאלה שיש ברשותך. כפי שנאמר: If you want to go fast, Go alone. If you want to go far, Go with a team
עם השותף הנכון, שיתוף פעולה מאפשר לחברות לפתח מוצרים וערוצים שלעיתים המאמץ הנדרש להשגתם באופן עצמאי הוא יקר וארוך עד בלתי אפשרי. ויותר מזה, הידע והנוכחות ששותף טוב יכול להביא עימו והמשאבים שהוא יכול להזרים מגבירים את העוצמה.
כבר מילדות ולכל אורך חיינו, אנחנו, בני האדם, מחפשים שותפות, חברה. יחד אנחנו פועלים להשגת מטרות, נהנים מהדרך ומההפריה ההדדית. בהגיענו לבגרות אנחנו פועלים לחפש את שותפנו לחיים, את החלק המשלים שלנו, אשר ביחד נוכל לצעוד לעבר השקיעה ולהגשים את ייעודנו ותכליתנו הביולוגית. זוגיות.
ועכשיו קחו רגע ותקראו את הפסקה האחרונה והפעם לא כבני אנוש אלא כבעלי עסקים ויזמים. כל הסיטואציה הזו נכונה לעסק ולחברה בדיוק כמו לכל אחת ואחד שמחפשים זוגיות.
גם עסקים רוצים למצוא את הזוגיות שתוביל אותם קדימה. וגם הם עסוקים בלנסות למצוא את האחד מתוך ההיצע העצום שעומד מולם. וזה מתחיל ממש ברגע בו ניצת הרעיון והרצון להקים עסק, מיזם. כל סטארטאפ מצליח, וכמובן גם כאלה שנכשלו, מזכיר את השותפות בין המייסדים כדבר הכי חשוב. הבחירה עם מי לרוץ קדימה תקבע במידה לא מעטה את סיכויי ההצלחה שלך. וזה נכון גם בהמשך, בבחירת משקיעים ושותפים עסקיים ובמיזוג ורכישה בין החברות.
אחת מהדרכים הטובות ואיכותיות להכיר היא לפנות למי שאתה מכיר אישית, ולשאול אם יש לו הזדמנות, או להציע לו או לה את הסחורה או שרות שלך. אבל מתישהו קומץ האנשים הרלוונטיים מסתיים.
ואז מגיע השלב בו אתה נכנס ל"מעגל ההיכרויות" העסקי, ומרחיב אותו באמצעות מינגלינג בכנסים ובעזרת רשתות חברתיות עסקיות כדוגמת לינקדאין. אתה צריך להיות נוכח כדי שיכירו גם אותך, להיות צד פעיל במעגל ההיכרויות, ולעשות את זה נכון ומדויק. וכיום, כאשר נדמה שיש אינסוף חברות ועסקים ויזמויות בכל תחום שהוא, האתגר הוא לקבל את המידע המדויק, לדעת מי עוסק במה, לסנן את מי שמתאים לי מתוך המבחר שהופך למבלבל ובעיקר ליצור מפגשים שיובילו למימושים.
עבור בני האנוש שמחפשים זוגיות יש מגוון רחב של פלטפורמות, אפליקציות ורשתות חברתיות שמאפשרות לחקור, ללמוד ולהכיר. המגוון רחב, זמין ובעיקר לא יקר, בטח עבור התוצאה. החל מטינדר ועד לשדכנים, כל אחד יכול לבחור בדרך המתאימה לו.
ומה עם בעלי עסקים? איך ומאיפה מתחילים? ומה עם העלויות היקרות? מסתבר שעבור האפשרות לגבש שותפויות אסטרטגיות כבר לא צריך לגייס תקציב ענק ולהיכנס לתהליכים מורכבים ויקרים הזוללים זמן ומשאבים וכוללים יועצים ובנקים. הפלטפורמה של POWERLINX הפועלת בשיתוף D&B ישראל, חברת הדאטה העסקית הכי גדולה וותיקה בעולם, פועלת בדומה לשירותי הכרויות - מאפשרת לבדוק מי מולך ועם מי יש לך עסק ומנגישה תובנות לצמיחה עסקית אסטרטגית לכל חברה, בעל עסק, או יזם הפועלים בשוק.
מי שמחפש להכיר יודע שכיום בעידן הגלובלי המתקדם נראה פתאום שיש יותר אפשרויות לבחור את האחת או האחד. ויותר אפשרויות משמע יותר הזדמנויות, אפשרות לסינון יותר מדויק, להתאמה יותר יעילה. אבל יחד עם זאת גם להרבה בלבול, לסינון יתר, לחוסר החלטיות, לתהייה מה היה אם וכאשר ולו הייתי בוחר אחרת, להסתכלות הצידה ולתחושה של חוסר בטחון בהחלטות.
אמנם יש אפליקציות ושדכנים שיטענו שהם יודעים לנתח את כל המאפיינים האישיותיים ובעזרת אלגוריתם קסם כלשהו למצוא את ההתאמה המושלמת. עבורנו בני האדם זה כנראה לא כ"כ פשוט, אבל עבור עסקים, אותם באמת ניתן לנתח יש פתרון יעיל ואיכותי.
לפעמים נדמה שלו רק אנחנו האנשים היינו ניתנים יותר לחיזוי, לניתוח ולאנליזה כמו עסק המורכב ממספרים ונתונים, היה לנו הרבה יותר פשוט, האתגרים היו פחות מורכבים והחיים הרבה יותר קלים. אבל מצד שני, המורכבות והצדדים הנסתרים הם אלו שהופכים את החיים להרבה יותר מעניינים.