תוכנית האודישנים השלישית של העונה החדשה של כוכב נולד היתה טובה מקודמותיה והציגה לפחות שישה מתמודדים עם סיכוי להגיע לנבחרת. שלושה מתוכם ראויים יותר מהשלושה האחרים, בואו נדרג אותם מהטוב ביותר לפחות טוב.
ססיל אטלי - "עד שתעזוב"
האודישן שנתנה ססיל אטלי, הצרפתייה בת ה-29, אמא לשניים שנמצאת בארץ רק 6 שנים, הוא כזה ששומעים ורואים אחת לעונה, אולי אפילו אחת לשתי עונות. נדמה שפרט למארינה מקסימיליאן בלומין ומיי פיינגולד לא ניגשה ל"כוכב נולד" זמרת כל כך טובה, זמרת אמיתית. הביצוע שלה ל"עד שתעזוב" של ריטה היה בפירוש מדהים, במובן הישן והטוב של המילה.
הקול שלה אדיר, המבטא שלה בדיבור כמעט ולא מפריע. היא נשמעת כמעט מקצוענית. קצת קלולסית אולי אבל היא זמרת גדולה, מרגשת, מצמררת. וואו היא עשתה לי את זה בגדול. אם היא לא תהיה בנבחרת צריך לסגור את כוכב נולד. הרי לכל שירייך אני כינור.
נועה דויטש - "אני לא גבר ולא אישה"
גם נועה דויטש (24, קרית מוצקין) נתנה אודישן מצוין. ואפשר גם להגיד נתן אודישן מצוין, ועוד עם שיר שכאילו נכתב על דנה אינטרנשיונל. ברור שדויטש הלכה כאן על משהו שנשמע כמו "גימיק", אבל מה שיפה זה שה"גימיק" הזה הוא האמת הפרטית שלה, הכי אמיתי, הכי אותנטי, הכי רוקנ'רול. בדרך כלל לרוקרים ישראלים לוקח שנים לצאת מהארון, אם בכלל, והנה באה הטום-בוי הזאתי, מהקריות, שעובדת בעיבוד שבבי, קשוחה כמו שרק בת יחידה עם שלושה אחים יכולה להיות, וכבר בחשיפה הראשונה שלה בחים צועקת למצלמה "צאו כבר מהארון" ושרה שיר על זהות חצויה. גדול מהחיים.
ואחרי ששים בצד את הקטע הזה ומתמקדים במוזיקה מגלים שנועה דויטש יודעת לנגן בגיטרה, שיש לה קול חזק ושהיא זמרת רוק לא רעה, יחסית כמובן לשלב הזה. השאלה היא אם היא יודעת לשיר גם דברים אחרים. לדעתי, גם אם היא תעוף אחרי תוכנית אחת או שתיים (ראה מקרה איה זהבי פייגלין), היא חייבת להיות בנבחרת, ולו בשל מגניבותה.
מתניה תיירי - "הקולות של פיראוס"
שימו רגע בצד את האמא המשעשעת של מתנייה תיירי, שהריצה דאחקות עם צביקה הדר ומצאה במרגול נפש תאומה, ותתרכזו אך ורק באודישן של הגולנצ'יק ממדרך עוז - מה קיבלתם? את הגרסה הצפונית של עומר אדם. לא פחות ולא יותר.
בביצוע שלו ל"הקולות של פיראוס" של חיים משה מתנייה שר מחוספס, עם קול יפה, וחזק, שגם יודע לסלסל. בבסיס שלו הוא זמר זמר, שנתן לדעתי יופי של ביצוע. ממש עושה חשק למזוג כוסית עראק או אוזו ולהרים "לחיים" עם פועלי הנמל. מתנייה הזה - יש לו נשמה, יש לו אופי, הוא תמסח ביצות, אני אוהב אותו. חייב להיות בנבחרת.
היבה בטחיש - שיר של פיירוז; "שחמט"
היבה בטחיש (22, נצרת) היא זמרת מצוינת, שלדעתי תגיע בסופו של דבר לנבחרת של העונה. גם אם היא היתה יהודייה הייתי אומר את אותו דבר, אבל יתר על כן - העובדה שהיא לא יהודייה תעזור לה מאוד, ממש כפי שעזרה בזמנו למרים טוקאן.
אבל בואו נשים רגע בצד את הזהות המגזרית שלה. מדובר בכישרון ווקאלי טהור עם קול עדין ויפה. היא עולה יפה גבוה, מסלסלת לא רע ויש לה גם עוצמות. הביצוע שלה לשיר של פיירוז בערבית היה טוב, אבל טוב ממנו היה הביצוע ל"שחמט" של חוה אלברשטיין, והאופן שבו שלפה מהשרוול את שמו של חנוך לוין היה מפתיע ומרגש. קצת רעד לה הקול, אולי התרגשות, אבל זה בסך הכל בסדר, היא תגיע.
שאולי וקנין - "האם להיות בך מאוהב"
לדעתי, כרגע, ועם כל האהבה והסימפטיה, שאולי וקנין (17, נתיבות) עדיין לא מתאים לנבחרת של כוכב נולד. הוא מתוק, הוא חמוד, הוא מרגש והוא אחלה גבר, אבל הביצוע שלו ל"האם להיות בך מאוהב" לא היה מספיק טוב בעיניי. הוא יצטרך, וצביקה הדר רמז על כך, להוכיח את עצמו שוב ושוב במחנה האימונים ובכלל לא בטוח שבסוף יצליח להתברג פנימה.
כששמים לרגע בצד את הרקע שלו ואת הסיפור על כך שהוא חוזר השנה אחרי שבשנה שעברה קיבל מלגה - מקבלים בחור ששר יפה, עם קול לא גדול, שיש לו בעיות קשות של דיקציה ובכל זאת הוא משתדל לדייק. ושוב, שאולי מרגש, אבל באישיות שלו, פחות בביצוע עצמו. אולי הוא יהיה בנבחרת ואולי לא, אבל מגיע לו צ'אנס.
ליאור עקיבא - "עכשיו תורי"
לליאור עקיבא (25, נהריה) יש קול נחמד, שמתנגן יפה, קול לא גדול, אבל הוא יודע להחזיק טון, יודע לתת את הצליל למקום הנכון. הוא בחור מלא חן, שהביצוע שנתן היה קצת רועד בפינות.
לדעתי הוא יכול להיות עוד הרבה יותר טוב באודישן הבא, כי בזה הוא מאוד התרגש. המבחן שלו יהיה ביכולת לשיר גם בלדות וגם קטעי רוק יותר סוחפים וקצביים, עם עוצה בשירה, כי לזה מצפים ממנו. ממש לא בטוח שהוא יהיה בנבחרת, אבל צריך ואפשר לתת לא סיכוי.
>> איל גולן ויצפאן בראיון לפני נוקיה; מהו השיר המוביל בכניסה לחופה?