אני מודה שכמעט סגרתי את הטלוויזיה בעצבים. הכניסה המשותפת של תהל שוהם והיבה בטחיש לחדר השופטים, כאילו עוד רגע אחת מהן עפה - הביאה לי ת'סעיף. אם שתיהן לא היו נכנסות לנבחרת נראה לי שהייתם מוצאים אותי היום בבוקר בכניסה למשרדים של "טדי הפקות" עומד עם שלט ומפגין.
למזלם של כולם השתיים נכנסו לנבחרת, ועכשיו אפשר כדרכנו לדרג את הביצועים הטובים של התוכנית "סוגרים עונה חלק ב", וכרגיל מהמוצלח ביותר לפחות טוב.
אוהד שרגאי - "לילה"
מכל הביצועים של אוהד עד כה זה היה לטעמי החמוד ביותר. אין אפס, הבחור הזה גם מוכשר וגם מתוק. על הכישרון שלו אני חושב שכבר מזמן אין עוררין. הוא שר יפה את "לילה" של "נוער שוליים", העיבוד היה מגניב וכמו שכבר עשה בעבר עם "שרה" גם כאן הוא נתן ביצוע כאילו מתוך העונה. מעולה.
מעיין בוקריס - "הנה פתחתי חלון"
מה שאני אוהב באודישנים עד עכשיו זה בעיקר את החבר'ה שלמרות נפילות קטנות לאורך הדרך יודעים בסופו של דבר לשחק אותה ברגע האמת. מעיין בוקריס מוכשרת, כולם ידעו את זה, אבל היא קצת דשדשה. עד אתמול, ב"הנה פתחתי חלון" של ריקי גל.
כאילו, וואו! סוף סוף היא התחילה לשיר, לחייך, פתחה גרון. יש למעיין קול מצוין ופתאום יש לה גם כריזמה, פתאום כיף לראות אותה. כאילו עשו לה מהפך של אורנה דץ. בוקריס עשתה ריקי גל מאוד מעניין, חי, נעים, סבבה. היא כמובן צריכה עוד להשתפשף, אבל בשביל זה קוראים לתוכנית הזו כוכב נולד ולא כוכב קיים.
ניקיה בראון – "באה אליכם" ושיר האודישנים
כמה נשמה וגרוב באישה אחת. מדהים. מדהים גם איך שניקיה מצליחה להתגבר על הקטע של העברית. היא כמו הזמרות הגדולות השחורות שגדלנו עליהן, זמרות הנשמה של פעם, זמרת סול מופלאה. הביצוע שלה ל"באה אליכם" של מירי מסיקה היה טוב, הביצוע שלה לשיר האודישנים היה מצוין. היא חייבת לעבור. חייבת.
רוית בטאשוילי - "כמו צמח בר"
אני מאמין ביכולת של רוית בטאשוילי להשתפר ככל שהעונה תתקדם. היא זמרת נהדרת ויש בה המון פוטנציאל, אבל חסר לה איזשהו אקס-פאקטור. היא חייבת לעבוד על הכריזמה, ולכאורה זה משהו שנולדים איתו, אבל איך לעמוד על במה זה משהו שלומדים. היא צמח בר שצריך להפוך אותו לפרח.
בינתים היא שרה מקסים את "צמח בר" של חוה אלברשטיין, וזה לא מעט, בהתחשב בביצוע של ישראל בר-און שזכור לכולנו מלפני שתי עונות. היא מותק והיא עוברת אצלי בהליכה.
מאי מלר - "קיץ חם"
כשהיא שרה את "ירושלים של זהב" באודישן הראשון שלה בקניון חשבתי שמאי מלר היא סתם ילדה לא מוכשרת. אבל הנה, משום מקום, היא הביאה את "סאמר-טיים" והפילה אותי. יש לה בלוז, לילדונת, יש לה קלאסה. היא היתה מקסימה בעיני. אני הייתי מעביר אותה.
יובל לב טוב - "בדרך אל הכפר"
בתחילת השיר לב טוב היה חזק ומרגש ונעים, ערב לאוזן, הוא שר מהנשמה, מהלב, ואם רק היה ממשיך ככה כל השיר - היה עובר בטוח. באותן שניות התאהבתי בשירה שלו מחדשכי הוא שר כל כך טוב את הבית השקט. אבל כשהוא פתח בפזמון זה היה נורא, עם זיוף, הסלסול לפני הסוף היה מיותר והצעקה הצרודה בפינאלה לא עבדה. איך כל כך הרבה אפס אנד דאונס בשיר אחד? אולי לגרעינים פתרונים.
מתנייה טיירי - "אמא", "שיר האודישנים"
מתניה היה אמור להיות היהודה סעדו של העונה הזו, "המעוך" עם תרצו. גולנצ'יק שלא סגור על עצמו אבל מעיף לך את הטוטה, כמו שהוא עשה ב"אמא". אני מסכים עם השופטים שהוא לא זמר מושלם, אבל היי - זו תוכנית כשרונות לא אירוויזיון. את שיר האודישנים הוא שר טוב, מדויק מתמיד, מכוון מתמיד. זה היה ביצוע סביר. לא מדהים, אבל יכול לעבור.
נאור אלבז - "הרי את מקודשת לי"; שיר האודישנים
לנאור אלבז לא מגיע להיות בנבחרת וכולם יודעים את זה. כי כישרון זה לא הכל בחיים. ואני מאוד מכבד את הסיפור האישי הקשה שלו, אבל זה לא צריך להיות פונקציה. את "הרי את מקודשת לי" של שלומי שבת הוא שר טוב, נקי ויפה, עם קול גבוה. הוא טועה בעברית, הדיקציה שלו בעייתית, אבל מה זה משנה, אתה אומר, הוא ילמד. הוא חייב לעבור.
אבל אז מגיע שיר האודישנים, ואוי לבושה. כמו תלמיד שלא הכין שיעורי בית וממציא אלף תירוצים עומד אלבז מול צביקה הדר ושאר השופטים ולא מסוגל לשיר כמו שצריך. גם לא אחרי שנתנו לו חצי שעה ללמוד שיר שהוא אמור לדעת בעל פה כבר שלושה חודשים. וואלה יופי. על הפנים. ואם זה המצב, פשוט לא מגיע לו. כי כישרון (שוב) זה לא הכל בחיים, ונאור אלבז הוא לא באמת זמר, בוודאי לא כזה שצריך היה להכניס אותו לנבחרת.
>> אביב גדג' בקליפ "ילדה" מתוך הופעה; אריאל הורוביץ ב-4 שירים מתוך האלבום החדש