לידור סולטן - "לראות אותה היום"
יותר מהכל הזכיר לידור סולטן בקאבר הזה את אופנת הקאברים של הזמרים הים תיכוניים לפני כשמונה-תשע שנים, כשפתאום התחילו לצוץ קאברים ל"שני סיפורי אהבה קטנים", "אין עוד יום" של רון שובל וכמובן "חלומות" של אייל גולן. ללידור סולטן יש את היכולת היואב יצחקית הזו לקחת שיר "אשכנזי" ולעשות ממנו משהו אחר, שמתנגן באוזן נעים, רך כמו צמר גפן.
אבל הבעיה החוזרת של סולטן, שחזרה גם פה, היא שבכוכב נולד אתה צריך לעשות עוד משהו, להביא ערך מוסף, לשדרג, לעניין. הביצוע שלו נשמע נעים, אבל משעמם, בטח שלא מרגש. הוא לא פרץ את גבולות השיר או הזמר. עונה שלמה מבקשים מסולטן לשיר קצת יותר חזק, ביותר התלהבות, כמו ששר באודישנים, אבל הוא בשלו. הפעם זה עלה לו בהדחה.
ציון: 7
אסף שלם ונדב הופמן - תנו לי רוקנ'רול
יש בכוכב נלד בעיה מובנית, והיא שעדיין מתלהבים (הקהל, השופטים) מכל מי שקצת עושה רוקנ'רול. כל מי שעושה שירים בבי גבוה עם גיטרות ותופים חזקים - מיד מוגדר כ"רוקר", "פרוע" או "נותן בראש". אבל לעשות רעש זה לא בעיה - צריך לדעת איך לעשות.
בנאמבר הזה ה"בינלאומיות" ניגנו מצוין והיו בינלאומיים, אבל שני הזמרים היו בינוניים מאוד. נדב הופמן ואסף שלם הם לא זמרי רוק, והניסיון שלהם לצעוק רוק דרך מגאפון ואחר כך בלעדיו לא זו בלבד שהיה חלש, הוא אפילו דגדג את הפאתטי.
ציון: 6
דוד לביא - הילד שבי
דוד לביא התחבר מאוד רגשית לשיר הזה של דני בסן, וזה מה שאפשר לו לקחת אותו אליו, להצמיד אותו חזק לגוף, ולעשות ממנו משהו שהוא שלו לגמרי. המילים של רחל שפירא והלחן בלטו כאן הרבה יותר מזיכרון הביצוע המקורי הרוקיסטי של דני בסן.
השורה שהכי מאפיינת את הנאמבר הזה היא מתוך השיר: "כשהוא משחק - המשחק אמיתי", כי הכנות של לביא כאן, כאילו הוא שר על עצמו, נתנה את הטון. זה עבד יפה, זה הגיע מהמקום הנכון אל המקום הנכון וזה אפילו ריגש.
ציון: 9.5
תמר יהלומי - "חצבים פורחים"
ביצוע לא מספיק טוב של תמר יהלומי. היא כאילו שרה רוק אבל היא עדיין לא זמרת מספיק טובה כדי להחזיק את השיר הזה כמו שצריך. היו לה כמה וכמה זיופים ואי דיוקים, שלא לומר פאלטות קשות במהלך השיר. היא לא שלטה בשיר, הוא שלט בה. היא לא היתה עקבית, לא בנתה נכון את הנאמבר. זה היה ביצוע בינוני מאוד לשלב הזה של התחרות.
ציון: 6
אורטל אדרי - "הלילות שלנו"
איזה יופי. כמו דוד לביא לפניה, אורטל אדרי עשתה מהשיר הזה משהו אחר, משהו שהוא שלה, היא עשתעה קאבר אמיתי. כשהיא שרה "אש אל אש, גוף אל גוף" האש יוצאת לה מהפה כמו דרקונית ענקית והגוף שלה צמא למגע. ואז היא שוברת את הקול לפלצט קטן וזה מקסים ונהדר.
ואז מגיע הפזמון, אדרי פותחת ווליום רק עד לחצי היכולת, אבל החצי שלה מספיק כדי לקחת את השיר הזה ולהפוך אותו משיר עדין ושקט של יזהר אשדות (שאפילו הוא היה מתקשה לזהות אותו לולא ליווה אותה על הבמה) לאופרת רוק גרנדיוזית. ובסוף, בקוע של השירה השקטה, היא נותנת קלוז'ר שהוא, שוב, מאוד יפה.
ציון: 9
חגית יאסו – "שירו של שפשף"
בחירה מצוינת של שיר שמתאים ליאסו מאוד והבינלאומיות עשו לה עיבוד מזרחי שורשי אורגינאלי וסוף. נהניתי מאוד מיאסו, שעשתה מהשיר הזה כאילו הוא שיר של שלמה בר והברירה הטבעית וזה יצא נפלא. היא הביאה גרוב, היא סלסלה, היא נתנה תחושה נעימה ואופטימית ובשורה של "יחד, כן, ללכת יחד אל האור" אי אפשר היה שלא להיזכר בלהקת שבא של הבנות האתיופיות ששרו עם שלמה גרוניך לפני 15 שנה. חגית יאסו נתנה כאן ביצוע מזרחי מצוין לשיר שהוא יותר פולק ישראלי ממזרחי. אחלה נאמבר, אהבתי מאוד.
ציון: 9.5
רון ויינרייך – "ככלות הקול והתמונה".
צריך ביצים של שור כדי לקחת את שיר הזכייה של רוני דלומי מלפני שנתיים ולבצע אותו כאן הערב. לויינרייך יש ביצים לא של שור – של יען. הבן אדם לא רואה ממטר, לא סופר אף אחד. הביצוע שלו היה טוב. היתה חסרה לי הנגיעה הסופית, שהוא פעם אחת יילך עד הסוף ממש ויקרע את הגרון על הבמה - אבל בסך הכל זה היה טוב מאוד, לא עילאי אבל ממש טוב.
ובמקרה של ויינרייך אני חייב להעיר משהו - בשבוע שעבר מישהו חצוף העז לכתוב בטוקבק שמרחמים על ויינרייך כי הוא בכיסא, ושין מה להצביע לו כי הרי לא יתנו לנכה לזכות בכוכב נולד - כמובן שזה שטויות, זה קשקוש, ואני מקווה שמי שכתב את הטוקבק הזה מתבייש במה שהוא כתב.
ציון: 8.5
לירון רמתי - "אני שוב מתאהב"
יחסית לזמר בלי קול רמתי שר נהדר (אוקי, חוץ מהשניה שבה הגרון שלו קרס). הוא נתן ביצוע שקט אבל זריז, נעים מאוד וחמקמק, ביצוע שהפך את השיר הזה באמת לשיר קליל ורומנטי שכיף להתאהב איתו מחדש. אם יש מישהו שלא התאהב מחדש ברמתי בקאבר בתימנית ביום רביעי - היה צריך להתאהב בו הערב מחדש.
לי זה קרה גם לפני שלושה ימים וגם הערב. ואם הרמתי הזה יוציא בסוף העונה דיסק עם ביצועים שלו - יש סיכוי שאני אקנה, רק בשביל לשמוע את הקול המיוחד שלו, הצרוד, את ההגשה המדהימה, עם החי"ת והעי"ן הגרוניות, שר את "אני שוב מתאהב" קטן ויפה רק עם פסנתר.
ציון: 8.5
נוי דנן - "יש לך אותי"
נוי דנן הוא זמר מצוין, אבל הוא סובל מחוסר כריזמה, ואולי בגיל מבוגר יותר, כשהוא קצת יתבגר, היא תבוא. הביצוע שלו לשיר של תיסלם הוכיח את זה שוב. הוא שר יפה, אבל היה קצת צפוי ומשעמם. ההערה שהעירו לו חברי "תיסלם" אכן הוציאה מהשירה שלו כמה מניירות, אבל הוא צריך מפיק מוזיקלי צמוד שיעבוד איתו קרוב ויהפוך אותו לזמר אמיתי.
בינתיים הוא ביצע את השיר הכי טוב שהוא יודע, וזה נשמע נעים לאוזן, אבל כגרסת כיסוי הייתי מצפה ממנו ליותר. זה היה סביר, אבל לא למעלה מזה.
ציון: 7