מוזיקלית נטו, היה גמר "כוכב נולד" אירוע בלתי אחיד ברמתו, ששתי הזמרות הבולטות בו – מיי פיינגולד ונינט טייב – לא היוו פאקטור של ממש בתחרות, למרות שנתנו את הביצועים הטובים ביותר. לנינט עוד נגיע, אבל מיי פיינגולד, הפייבוריטית שלי, שיחקה אותה בגדול, חבל שטעם הקהל ניצח אותה.
רוני דלומי, פייבוריטית אחרת שלי, שאני מאוד אוהב, נתנה מעצמה את המקסימום, אבל לא הלהיבה ממש. היא היתה טובה, אבל לא יותר מזה, וניצחה בזכות התעלות קטנה מעל לפאסיביות של ולדי בלייברג בחלק השני של התחרות, וגם לזה עוד נגיע.
זה היה ערב ארוך וגדוש, עם המון ביצועים לשירים, ודברי הביקורת שלפניכם נכתבו בזמן אמת, תוך כדי התחרות עצמה.
"רציתי לשיר" / "רגע פרטי"
התוכנית נפתחה בגרסת דאנס-רוק אימתנית להמנון העונה, בשילוב הלהיט הקלאסי של ריטה (שבטח דגדג נעים לגל אוחובסקי). זה היה פאוור-נאמבר ששלושת המתמודדים החזיקו יפה. חוץ ממיי, שקצת לא נשמעה בהתחלה, כנראה בגלל תקלה במיקרופון.
בשלב הראשון ולדי ומיי הרשימו יותר
"ככלות הקול והתמונה" – רוני דלומי
הביצוע היה מדויק, מתאמץ, עם ניסיון להיות אגרסיבית ולהפגין כוח. הסיום היה קצת מרגש, אבל זה מסוג הביצועים שמגיעים איתו למקום השלישי. רוני עשתה את המקסימום, אבל בשלב הזה נדמה היה שהמקסימום לא יספיק לה. ומה זה העגילים המזעזעים האלה?
"ריקוד רומנטי" – ולדי בלייברג
עיבוד פופ-דאנס שעשה מהלהיט המזרחי הגדול הזה שיר אירוויזיון לגיטימי. מתאים במיוחד ל"פריצות" ל-"האומן 17" וה"פורום" בבאר שבע במסיבות של ערסים. כמו דוד ד'אור שנקלע לחפלה של תימנים. קטע הריקוד א-לה מייקל ג'קסון עם הצפצופים האלקטרוניים ברקע היה האמא-של המיותר. ואם לרוני היו עגילים נוראיים, לולדי היה כובע מעורר חשד - הבחור חבר בועדת קישוט של המאפיה הרוסית?
"תחזור תחזור" – מיי פיינגולד
בחירה טובה מאוד של שיר. פתיחת בלדה איטית ושקטה, ועלייה הדרגתית ומרגשת עד לשיא גדול ומשובח, שבו הדציבלים החזקים של מיי נתנו מקסימום כוח ואיכות. ביצוע סוחף, ביצוע מעולה, ביצוע של ניצחון בגמר, ביצוע ששווה קריירה שלמה ומקום ראשון.
בשלב הזה ברור שעל פי הביצועים התחרות היא בין מיי לולדי. ההימור שלי על טעם הקהל בשלב הזה - ולדי.
בשלב השני רוני סחפה יותר מולדי
יסלחו לי המוזיקאים הענקיים עידן רייכל ושלומי שבת - המחרוזת של רייכל נשמעה קצת מאולצת, אם כי נבנתה יפה, המחרוזת של שלומי שבת , עם הסיומת המתבקשת, שהפכה את החוף של טרפאטוני לחוף הדקל, היתה עמוסה מדי בשירים וזמרים - בבחינת "תפסת מרובה לא תפסת". לעומת זאת "מחכה" של רייכל היה מקסים כתמיד.
"אני אש" – רוני דלומי
ביצוע רוק יחסית חזק. המילים שהתאים לה במיוחד עילי בוטנר אכן התאימו לה. רוני שוב מדייקת, אבל לא ממש מרגשת. היא שרה טוב, אבל לא מצוין. נתנה עבודה, אבל לא שיחקה אותה באמת עד הסוף. היא שוב עשתה מבחינתה את המקסימום, אבל השאלה היא אם המקסימום הזה שלה מספיק למקום ראשון. ההעמדה עם הרקדנים והאש היתה נחמדה.
"השקט שנשאר" – ולדי בלייברג
פותח למטה ושקט, מגלגל את המילים מהגרון החוצה. הפזמון שקט מדי. אין עלייה, אין פריצה, אין נסיקה למעלה בפזמון הראשון. ולדי עשה מזה בלדת סול חביבה, במקום לפתוח את זה חזק לבלדת-פאוור סוחפת. נשמע כמו אדי בטלר באירוויזיון.
הבעיה היא ששניהם, לא רוני ולא ולדי, לא היו מעולים, אף אחד מהם לא ממש התעלה. מה לעשות שהקהל ויתר על מיי האלופה. אם זה המצב, לרוני מגיע לנצח וההימור שלי בשלב הזה הוא שהיא גם תעשה את זה. הביצוע שלה היה סוחף יותר משל ולדי, ולשיר פופולרי הרבה יותר כרגע.
הרוק מתאים לנינט
שלב הביניים השני היה טוב מהראשון. "בטעם מנטה" של מיי היה מצוין, עם כורסא, כוריאוגרפיה, תלבושות, עיצוב תאורה ובמה שמועתקים מהמופע של מדונה. גם זה משהו. "הנני מצהיר בזאת" של ישראל בר-און בהשמעת בכורה היה חמוד, בלתי מזיק, פוטנציאל להפוך ללהיט.
ואז הגיעה נינה. בזמן האחרון אומרים לי כל מיני אנשים שמשהו רע עובר על נינט ומה זה כל הרוק הזה. אז לדעתי משהו מצוין עובר על נינט והרוק הזה הוא בדיוק היא כרגע בחיים שלה, עם הגיטרה, ורוקפור, והתלבושת עם הניטים והתסרוקת המדהימה, שעושים ממנה קצת דארק אייטיז. "אם אני אלך" היה הרגע הכי טוב של הערב הזה, חד וחלק.
חושבים אחרת על הביצועים בגמר? כנסו ותנו לנו בראש.
עוד במוזיקה:
אתם קובעים מה יהיה שיר העשור של ישראל; גל אוחובסקי מראיין את עידן רייכל ב"פסקול העשור"; קובי פרץ בקליפ מהופעה: "עד הסוף ביחד"; שימי תבורי בדואט חדש עם אילנה אביטל; שולי רנד יארח את ארקדי דוכין בקיסריה; צמד הדאנס "אין אאוט" בשלב הפריצה לחו"ל; ברי סחרוף, מוש בן ארי וקובי אפללו למען הילדה נויה
וגם:
ערוץ 24 מצדיע למדונה; חמי רודנר ואסף שריג מספרים ושרים "איפה הילד"; הראל סקעת מוציא אלבום שני - הראיון המיוחד מערוץ 2; מוקי ויוסלס איי.די בשיר חדש; מתיסיהו יופיע בירושלים; שיר חדש לניקה; שיר חדש לשי 360