אי אפשר להסתובב בשום מקום היום - באינטרנט אבל גם במרחב הציבורי - בלי להיתקל ב-Miss You. מקום רביעי ברשימת 200 השירים המשוזמים בישראל, מקום ראשון בפלייליסט השירים הוויראלים של ספוטיפיי בישראל. זה להיט שנמצא בכל מקום, אבל חיפוש אחריו בשירותי הסטרימינג או בספוטיפיי מגלה שקיימות לו שתי גרסאות, באותו שם, רק תחת אמן אחר: אוליבר טרי עם רובין שולץ, וסאות'סטאר.

בשתי הגרסאות שלו, Miss You מכיל את אותו סמפול מהשיר Jerk של אוליבר טרי - האמן הכי ביזארי וכנראה גם ויראלי היום, שיצא במקור ב-2020. סטאר, דיג'יי ומפיק די צעיר, עשה את גרסת הדאנס המקורית של Miss You, כנראה לאור ההצלחה של טרי בטיקטוק, וכאילו תפר אותו בדיוק למידותיה של הפלטפורמה. לפי מגזין המוזיקה האלקטרונית We Rave You, שניהם אפילו בעלי אותו BPM (מהירות הקצב) ומלודיה.

סטאר, למעשה, היה הראשון לשחרר את הגרסה שלו. המפיק האנונימי הוציא את השיר בצורה פיראטית ואחרי ש-Miss You עלה בעמוד של אושיית רשת הוא החל צבר תאוצה והשמעות. מהר מאוד שלושת הלייבלים הגדולים - יוניברסל, סוני ואטלנטיק רקורדס - ניסו להחתים אותו ולהפיץ את השיר בצורה רשמית. יוניברסל וסוני, הבטיחו שיצליחו להשיג בשבילו אישור מהיוצרים לשימוש בקטע מ-Jerk שסימפל. אטלנטיק רקורדס, שמייצגת את טרי ובאישור של הסימפול, הציעה לו פחות מ-10 אלף דולר לדבריו, ודי שמה עליו קצוץ.

 

המפיק האנונימי הלך עם סוני. אטלנטיק סירבו לשחרר לו את הזכויות אז הוא השתמש בטריק שימושי: הקלטה מחדש של הקטע ועיוות של הקול כדי שיישמע מספיק דומה. בנקודה הזו אטלנטיק הסכימו לו להשתמש במילים והלחן - בתנאי שהוא מוותר על הרווחים. הוא הסכים. זו, אגב, שיטה די מוכרת בעולמות הסמפולים - גם ג'וס וורלד למשל ויתר על הזכויות של Lucid Dreams בשביל לסמפל את Unshaped Herat של סטינג.

Miss You של סאות'סטאר יוצא בגרסה רשמית במאי 2022. השיר מתחיל לצבור תאוצה - מקום שני בלהיטים הוויראלים הגלובלי של ספוטיפיי. נכון לעכשיו הוא עומד יציב במצעד הלהיטים הגרמני במקום השביעי כבר ארבעה שבועות, ובמצעד הרשמי של 100 השירים של אירופה במקום התשיעי. 

אלא שפתאום ב-5 באוגוסט, טרי מנחית מכת מוות על סאות'סטאר ומשחרר גרסה משלו יחד עם המפיק הגרמני רובין שולץ - כשהגרסה שלהם (הרבה הרבה) יותר מדי דומה לגרסה של סטאר הצעיר. זה עד כדי כך דומה, שקשה היה להאמין ששולץ וטרי באמת "יגנבו" ממנו את השיר, אבל במפיקי השיר רשומים אך ורק שולץ וטרי. "רובין שולץ גנב את השיר שלי Miss You, שהוצאתי לפני איזה חודש", כתב המפיק הצעיר באינסטגרם שלו בזמן אמת, בזעם (די מוצדק, יש לציין).

מטעמו של טרי בחרו בזמנו שלא להגיב לנושא, אבל אנשיו של שולץ מסרו: "במשך עשרים שנה אנחנו מנסים לנווט באופן הוגן ועם כבוד עצום לכל האמנים והעובדה היצירתית שלהם. לפעמים אני מופתע מהחוצפה של אמנים שמתעלמים מזכויות יוצרים ועבודה ואז מנסים להרוויח מזה כסף".

@minamotomoto #olivertree #belgrade #serbia ♬ Miss You (Sped Up Version) - _
 

כאמור, שתי הגרסאות נלחמות ראש בראש כבר כמה חודשים על תשומת לב בפלייליסטים והמצעדים השונים, אבל בחודש האחרון נראה שהשיר התפוצץ סופית (אפילו בגלגלצ הבינו שאי אפשר להתעלם ממנו והוא עבר פלייליסט). לפני שבועיים סטאר שוב שחרר הודעה פומבית באינסטגרם: "עשיתי עבודה מחדש על Jerk של אוליבר טרי מתוך הערצה כנה לשירים ולקול שלו", סיפר.

"קיבלנו אישור לשימוש בקטעים משלושת היוצרים כולל אוליבר טרי, שהסכימו לי לשחרר רשמית את הגרסה שלי שנקראת Miss You. מאכזב אותי לראות העתק מוחלט של העבודה שלי תחת שם של מפיק מפורסם אחר, שאפילו זוכה ליחס כגרסה המקורית של השיר". הוא סיכם: "אבל אני שמח שכל כך הרבה אנשים מסביב לעולם שומעים ואוהבים את הגרסה שלי ל-Miss You - הגרסה המקורית של סאות'סטאר. אוהב את כל מי שתומך ומראה אהבה בלתי ניתנת להכלה לשיר שלי".

בינתיים רוב המעריצים בטיקטוק תופסים את הצד של סאות'סטאר (כנראה בצדק) וקוראים למשתמשים להאזין לגרסה המקורית של המפיק האנונימי, ובכל הזדמנות יורדים על אוליבר טרי בתגובות שלו. בסרטון שבו זורקים עליו חטיף על הבמה בזמן הופעה, רוב התגובות טענו ש"מגיע לו".

בסרטון שעלה בימים האחרונים, טרי מופיע עם Miss You בגרסה מואצת, כמקובל בטיקטוק, עד שפתאום הוא עוצר באמצע ואומר: "אני לא נהנה מזה. פעם אחרונה שאני מופיע עם זה". זו כנראה עוד בדיחה של זמר ביזארי גם ככה, אבל אולי באמת כדאי שיפסיק להופיע עם השיר.