בשבוע האחרון התמלאו הרשתות החברתיות בסרטונים לעגניים שבהם מתועד ג'סטין טימברלייק רוקד. ואמנם מדובר בפעולה שבימים כתיקונים טימברלייק עושה לא רע, אפילו בהצטיינות, אבל הפעם הוא נראה מגוחך, מתאמץ ומביך. יכול להיות שמדובר בכמה שניות מתוך מכלול נפלא של תנועה, אבל השניות הספורות האלו הן אלו שנבחרו לככב בטיקטוק.
"הוא נראה כמו דביל", "למה הוא לבוש כמו מנהל חנות?", "לא נשאר לו סוואג", "אבא בחתונה", הן רק חלק ממבחר התגובות שהציפו את הרשתות ותיארו את ג'סטין כדוד מביך ונלעג. התגובה לריקוד שלו הזכירה מעט את התגובות לתמונה של ראיין גוסלינג בתור קן מהסרט "ברבי" שעומד לצאת (מרגו רובי בתפקיד ברבי). ראיין גוסלינג אמור לגלם את הגבר הנחשק והאולטימטיבי בסרט המסקרן של גרטה גרוויג, אבל התמונה עוררה בקרב הגולשים בעיקר מבוכה וקרינג', נטען כי הוא נראה מבוגר מדי לתפקיד ובכלל לא מזכיר את הבובה המפורסמת שמיליוני ילדות סקרניות הפשיטו בהתלהבות כדי לגלות שעיצבו אותן נטולות איברי מין.
בשני המקרים הגולשים מתייחסים לגילאים של גוסלינג וטימברלייק, שזה מעניין כי בדרך כלל כוכבים גברים חוטפים פחות אייג'יזם ממקבילותיהם הנשיות. גברים בני שישים יכולים לככב בסרטים בסצנות סקס עם שחקניות בנות עשרים וזה יראה לכולם בסדר גמור, איך הם פתאום התחילו להזדקן? עכשיו גם לגברים מתייחסים כאל מוצרי חלב שפג תוקפם? האם כל מעריצי ומעריצות ג'סטין טימברלייק וראיין גוסלינג קמו בוקר אחד ואמרו "אלוהים אדירים! הם הגיעו לגיל ארבעים" והעיפו אותם מהמקרר?
אבל מעבר לאייג'יזם, יש תהליך די מעניין שעובר בשנים האחרונות על הפרסונה הג'סטין טימברלייקית, שהפך אותו, תדמיתית, מאמריקן סוויטהארט לגבר רעיל ואביוסיבי. במרכז השינוי הזה עומדות שתי נשים שהעולם כולו, וגם ג'סטיק טימברלייק, חייב להן התנצלות: בריטני ספירס וג'נט ג'קסון.
הזמן: העשור הראשון של שנות האלפיים. בשנת 2002 בריטני וג'סטין נפרדו, בשנת 2004 הוא הופיע עם ג'נט ג'קסון בסופרבול. אבל נתחיל עם בריט: השניים נפרדו וג'סטין מתחיל לדהור על הפרידה, דהירה שתימשך גם מעל עשור קדימה. זה מתחיל עם להיט הפאסיב אגרסיב "קריי מי א ריבר" ועם אינספור רמיזות בתקשורת לכך שהיא אשמה בפרידה. הוא סיפר בראיונות שהם שכבו (התקשורת עסקה באופן די חולני בהאם בריטני בתולה או לא, כך שהייתה משמעות להשווצה הזאת).
טימברלייק הקפיד לעקוץ את בריטני בכל ראיון ובכל נאום פרס, הוא כינה אותה "מדונה וונאבי" וקרא לה "כלבה" בהופעות. כל זה בנוסף להתעלקות אובססיבית של התקשורת כולה על בריטני. כזכור, אלו היו בין הדברים שהובילו להתמוטטות שלה ב-2007, התמוטטות שגם היא לא עצרה את טימברלייק מלהמשיך ולטנף עליה ולמחזר את הסיפור שלהם באפס קלאס ובלי טיפת מענטשיות.
כנראה שמדובר בדפוס, כי אפס הקלאס והג'נטלמניות ניכרו גם בתקרית הסופרבול עם ג'נט ג'קסון, שבמסגרתה, במהלך דואט של השניים, תלש טימברלייק את חזייתה של ג'קסון וחשף את פטמתה, במה שנטען על ידם כתאונת מלתחה ועל ידי אחרים כמהלך מכוון. ג'קסון שילמה על התקרית מחיר כבד. היא חטפה על הראש, נכנסה לרשימה השחורה של MTV והקריירה שלה לא התאוששה מאז. הוא המשיך כרגיל, למעשה באותה שנה ממש הוא גם זכה בגראמי.
הכעס כלפי טימברלייק התעורר בעקבות סרטי דוקו על ג'נט ג'קסון ועל בריטני ספירס ובמסגרת החזרה הכללית לניינטיז ולתחילת שנות האלפיים, בניסיון לבחון מחדש פרשיות גדולות ולהבין איפה היינו גזענים, סקסיסטיים, הומופובים ושאר פדיחות. וגם במסגרת חשבון הנפש הכללי והמוצדק לגבי בריטני ספירס ותנועת "שחררו את בריטני" שהגיעה השנה לשיאה עם ביטול האפוטרופוסות רבת השנים של אביה עליה.
רק בשנה שעברה, כשדעת הקהל החלה להשתנות כלפיו, פרסם אצלו טימברלייק התנצלות מנוסחת היטב: "הרבה פעמים הרווחתי ממערכת שמתייחסת באהדה למיזוגניה וגזענות, ואני רוצה ספציפית להתנצל בפני בריטני ספירס וג'נט ג'קסון כי אכפת לי מהן ואני מכבד את שתי הנשים הללו. אני יודע שכשלתי".
בנוסף לשמועות על כך שבגד באשתו, ג'סיקה בייל (שגם עליהן הוציא התנצלות מפורטת) נדמה שמצבו של טימברלייק לא מזהיר, לפחות באזורי דעת הקהל. וכנראה שגם קצת מגיע לו. הרי אנשים לא נכנסים בו בגלל כמה שניות של ריקוד מכוער על במה, אלא בגלל כמעט עשרים שנה של מובים מכוערים בחיים. זאת האכזבה מלגלות שהבחור הזה שחשבנו שהוא מושלם, קן של ברבי, בסוף היה סתם דושבאג.