ל"ברבי" לא הייתה ברירה אלא להיות מפלצת של יחסי ציבור, קמפיינים ויראליים, שמועות וממים, ואחד האלמנטים הבולטים בו היה הפסקול, שהכה גלים עוד לפני שיצא. מארק רונסון, מפיק העל שאחראי למפלצת כמו Uptown Funk של ברונו מארס, הופקד על הפקת הפסקול, וגייס שורה מרשימה של כוכבים.
מצד אחד הוא הביא את השמות הכי גדולים בעולם הפופ - ניקי מינאז', דואה ליפה וליזו - ומצד שני נראה שהוא ער לתופעות טיקטוק כמו GAYLE, Pinkpanthress ולהקת הקיי פופ FIFTY FIFTY. התוצאה לא אחידה ברמתה, וחלק מהשירים כאן ממש מיותרים ונטולי מעוף. מצד שני, השירים הטובים בפסקול "ברבי" יישארו איתנו לעוד הרבה זמן. אז היי, ברבי, הנה דירוג של כל שירי הפסקול, מהגרוע ביותר לטוב ביותר. קם און ברבי!
17.Nicki Minaj & Ice Spice - Barbie World
לא נעים להגיד, אבל השיר הכי גרוע בפסקול של "ברבי" הוא הלהיט הכי גדול שיצא מתוכו - ואחד עם היסטוריה סבוכה במיוחד. מהרגע שסרט על הבובה האמריקאית האייקונית הוכרז, כולם מיד התחילו לזמזם את Barbie Girl, להיט הניינטיז ההיסטרי של להקת אקווה. מה רבה הייתה האכזבה, אם כך, כשהמנהל של סולנית להקת אקווה הכריז כי השיר לא יופיע בסרט. הסיבה הרשמית לא ברורה, אך כנראה יש קשר לתביעה שהגישה חברת "מאטל" נגד השיר ב-1997, בטענה שהוא פוגע בתדמית של הבובה האהובה.
לבסוף הושגה מעין פשרה: שיר חדש, בכיכובן של הראפריות הלוהטות של התקופה (אייס ספייס, שפרצה לחיינו בשנה שעברה, וניקי מינאז', ששומרת על כס המלכות של הראפ השני המיינסטרימי כבר עשור לפחות). התוצאה, איך לומר בעדינות, נטולת מעוף. ופחות בעדינות: השיר הזה נשמע מהתו הראשון עד האחרון כאילו נכתב כדי לצאת ידי חובה - כדי להגיד למעריצים "הנה, שמנו את Barbie Girl, תנוחו".
הסימפול של הלהיט של אקווה בלהיט ראפ הוא יציאה חמודה, אבל הראפ של אייס ספייס ושל ניקי חסר חיות, והן נשמעות משועממות ועייפות. למעשה, כל כך משועממות, שהשיר מסתיים אחרי פחות מ-2 דקות. דווקא מראפרית כריזמטית כמו ניקי, שלהיות "ברבי" זה ממש חלק מהמותג שלה, ומכישרון צעיר ורעב כמו אייס ספייס, ציפיתי ליותר. לא נורא, גם ככה השיר הזה מתנגן רק בשלב הקרדיטים, בסוף הסרט, כשכולם מתנערים מהפופקורן ויוצאים מהאולם.
16.Dua Lipa - Dance The Night
אני מתחיל לשים לב לדפוס: ככל שמדובר באמן גדול ומוכר יותר בפסקול הזה, כך הוא משקיע פחות. הרי דואה ליפה, כמו ניקי מינאז', יודעת שלא יוותרו עליה בסרט כזה, אז למה לעבוד קשה? Dance The Night הוא שיר פופ בסגנון דיסקואי-אייטיזי, מהסוג שליפה חגגה עליו באלבומה האחרון, Future Nostalgia. השיר הופק על ידי מארק רונסון, שאחראי על פסקול הסרט כולו, אבל בהחלט נשמע כמו משהו שנשאר על רצפת האולפן כשליפה הקליטה את אלבומה האחרון.
החזרה של הפופ האמריקאי לדיסקו של שנות השבעים והשמונים היא מבורכת, אבל Dance The Night הוא שיר דיסקו נטול נשמה, אוקסימורון עצוב: שיר שאמור לחגוג את חיי הלילה, מסיבות ריקודים ואת הנכונות לחיות "אין דה מומנט", אבל בפועל נשמע כמו שיר שתשמעו ברקע של סיבוב קניות ב-H&M ולעולם לא תחשבו עליו שוב.
15.HAIM - Home
אני אוהב את שלישיית הבנות היהודיות האלה כמו כל אחד, אבל הן יכולות הרבה יותר. חבל שאף אחד לא סיפר להן שזה הפסקול של "ברבי", ולא של האנטומיה של גריי. פיהוק.
14.Dominic Fike - Hey Blondie
דומיניק פייק כבש את לבנו לשנייה וחצי כשהופיע ב"אופוריה" בתפקיד אליוט, שותפה של רו (זנדאיה) להתמכרויות למיניהן. העונה השנייה של אותה סדרה הסתיימה, כזכור, בסצנה בה אליוט מנגן לרו על גיטרה אקוסטית שיר שכתב, במשך 4 דקות של מבוכה - ואם רציתם עוד שיר באווירת "אוי ואבוי, הנה בן מנגן לי בגיטרה כי הוא חושב שזה ידליק אותי", אז זה בדיוק מה שקיבלתם כאן - וזה די אירוני, בהתחשב באחת מסצנות המפתח בסרט, שכוללת גם היא את אותו חטא גברי מוכר (בלי ספויילרים). התופים הפ'אנקיים ברקע מוסיפים מעט עניין, אבל אין הרבה במה להיאחז כאן. עוד פיסת פופ שמשית ונשכחת.
13.Tame Impala - Journey to the Real World
אפשר בכלל להגדיר את זה כשיר? טיים אימפלה, הלהקה-של-איש-אחד של קווין פארקר, תרמה את הקטעון הקצרצר הזה לפסקול עבור סצנה פסיכדלית קצרה בסרט, ובתור ליווי הזייתי לאותה סצנה הוא בהחלט עושה את העבודה - אבל מדובר יותר ברעיון מאשר שיר של ממש. החיבור לעולמות הדיסקו והדאנס מתאים לקווין פארקר כמו כפפה ליד (שכנראה מחזיקה ג'וינט), אבל מדובר בעיקר בקטע מעבר קצר. יכול להיות שמסתתר כאן שיר לא רע באורך מלא.
12.The Kid LAROI - Forever & Again
דה קיד לרוי, ילד הפלא האוסטרלי בן ה-19, עדיין לא הצליח לשחזר את ההצלחה המסחרית והביקורתית המטורפת של Stay, הלהיט שלו עם ג'סטין ביבר שצעד בראש המצעדים ברחבי העולם. עם זאת, הגאונות והכישרון לא נעלמו כליל, ו-Forever & Again מציג את קולו של לרוי במלוא תפארתו האוטוטיונית. לא רע.
11.Ava Max - Choose Your Fighter
"אתה יכול להיות מאהב או לוחם", שרה אווה מקס בתחילת שירה בפסקול, ובהתחשב בתקרית האחרונה בה כיכבה, בה אדם אלמוני עלה לבמה וסטר לה באמצע הופעה - כנראה שהיא מעדיפה את האהבה על פני המלחמה. Choose Your Fighter הוא קטע דאנס היפר-ריאליסטי שהיה יכול להיות נאמבר וואן באירוויזיון, עם הרמוניות יפות של מקס בפזמון, והוא בהחלט נתקע בראש - אבל המסר המעצים שבו הוא קצת קלישאות-העצמה-101, בניגוד למסר המורכב יותר של הסרט בו הוא מופיע.
10.GAYLE - butterflies
איזו יציאה מבריקה ומרעננת. GAYLE, הזמרת האמריקאית שזכתה ללהיט טיקטוק (ומצעדים) בדמות ABCDEFU חוזרת עם שיר שלוקח להיט נשכח משנות האלפיים - Butterfly של קרייזי טאון - ונותנת לו בעיטה בראש. התוצאה היא קטע פופ-פאנק כאסחיסט, חמוד ואנרגטי. גם לברביות מגיע להתעצבן.
9.KAROL G & Aldo Ranks - WATATI
בתוך פסקול שכולל בעיקר דיסקו אייטיזי ופופ-רטרו-שנות-האלפיים, נחמד לשמוע יציאת רגאטון קיצית ומרימה, באדיבות הזמרת הקולומביאנית קארול ג'י. יחד עם זמר הרגאיי מפנמה, אלדו רנקס, מסתתר פה להיט מסיבות פוטנציאלי, מהסוג שאידאלי לשמוע במסיבת צהריים ביום קיץ חם עם דרינק קריר ביד. ואמוס, ברבי, לט'ס גו פארטי.
8.PinkPantheress - Angel
פינקפנת'רס עדיין נישאת על גלי ההצלחה של להיט גדול עם הראפרית אייס ספייס, Boy's a liar Pt.2. יחסית למישהי שהתחילה כלהיט טיקטוק קטן והפכה לכוכבת פופ גדולה תוך זמן קצר, נחמד שהיא עדיין שומרת על המוזיקה שלה מוזרה. Angel הוא קטע רגוע שנשמע כמו שנות ה-2000 עצמן, עם ביט אלקטרוני קליל, קולות גבריים מוזרים ברקע ו - לאחד הזה לא ציפינו - כינור. איכשהו, זה עובד, ומדובר באחד השירים המרעננים בסרט. אחת המגיבות ביוטיוב הגדירה אותו כשיר שנשמע כמו "פסקול ששומעים בסרט משנות ה-2000 כשהגיבורה הראשית הולכת במסדרון בתיכון שלה", וזה הדבר הכי מדויק ששמעתי.
7.Sam Smith - Man I Am
הנה הדיסקו הטוב. סאם סמית', הזמר.ת והיוצר.ת הא-בינארי, חוגג, באופן אירוני, עם שיר על טהרת הגבריות, ועושה צחוק מקלישאות הומואיות אולטרה-מצ'ואיסטיות ("כל כך שרירי שאתה לא עובר בדלת"). הבתים מושרים בקול נמוך וגברי, אבל בפזמון סמית' עולה גבוה למחוזות הדיווה, והתוצאה היא אחד שירים הכי מרקידים בפסקול. דואה ליפה, תרשמי: ככה עושים דיסקו.
6.Billie Eilish - What Was I Made For?
הו, בילי אייליש. לפני כמה שנים פרצת לחיינו ומאז את לא מפסיקה לעשות אותנו עצובים. הבלדה הנוגה של אייליש מגיעה באחד מרגעי השיא הרגשיים של "ברבי", והיא בהחלט פורטת על נימי הרגש. גם הקליפ של אייליש, שלא כולל מוטיבים ברבי-ים, מדבר באופן תיאטרוני על הסיזיפיות שבלהיות אישה, עוד אחד מהנושאים המרכזיים בסרט. מוצלח מאוד.
5.Khalid - Silver Platter
מכירים את הרגע הזה בתוכניות ריאליטי של בישול, כמו מאסטר שף, שהשופטים טועמים מנה פשוטה אבל מדויקת ועפים עליה? זה בדיוק השיר הזה. זמר האר-נ-בי קאליד מפציץ עם שיר שמרגיש כמו נסיעה חסרת דאגות במכונית עם גג פתוח, או כמו טבילה בבריכה ביום קיץ חם. קטע סול פשוט עם הפקה נוצצת ועכשווית מחד אבל מלודיה שמזכירה קלאסיקות של מוטאון מאידך. מנה של גמר.
4.FIFTY FIFTY - Barbie Dreams (feat. Kaliii)
גם אם התגובה האוטומטית שלכם למשמע השם "פיפטי פיפטי" היא "מי? מה?", כנראה שכבר נתקלתן בלהקת הקיי פופ הנשית הזאת - בטיקטוק. שירן Cupid הפך לאחד הסאונדים האהובים והפופולריים באפליקציה בשנה החולפת, והשיר Barbie Dreams לוקח אותן למחוזות רגועים פחות. מדובר בקטע דאנס שהוא כל כך שנות האלפיים המוקדמות ששלחנו יד לכיס ומצאנו שם מכשיר נוקיה קטן. Barbie Dreams לוכד במדויק את המהות של בובת הברבי - קטע אלים מרוב שהוא ורוד ונוצץ, שמרגיש שאינו יכול להתקיים מבחינה פיזית ובכל זאת הוא כאן, כמו ברברה מיליסנט רוברטס בעצמה. להיט מתוק, דביק ונוסטלגי שנשלח אלינו במכונת זמן היישר משנת 1999.
3.Charli XCX - Speed Drive
זה אולי לא השיר הכי "ברבי" כאן, אבל הוא בהחלט אחד הטובים שבהם, ואחד שבוודאות יש לו זכות קיום מעבר לפסקול הסרט. צ'ארלי, שאתם זוכרים מ-Boom Clap, רוקחת קטע ניו-וייב מהיר ואגרסיבי שמרפרר ללהיט אייטיז ענק - Mickey של טוני בזיל - בלי להעיק. התוצאה היא פצצת אנרגיה יצירתית וייחודית. פשוט שיר מעולה.
2.Lizzo - Pink
Pink הוא לא טריטוריה חדשה עבור ליזו - בפסקול שחוגג את הדיסקו הממוחשב והנוצץ של שנות השמונים, אין מתאימה מהזמרת שפרצה לחיינו עם Juice, להיט שנשמע כמו סינגל ממלא-רחבות מ-1983. Pink, בניגוד, למשל, לשיר של דואה ליפה בפסקול הנ"ל, הוא קטע דיסקו מלא חיים, עם כלי הקשה שעושים נעים באוזן וסאונד שמזכיר להיטי ענק כמו All Night Long של ליונל ריצ'י. השיר הזה נשמע כמו אוטופיה, בדיוק כמו הסצנה אותה הוא מלווה - ברבי מתעוררת בבוקר לעוד יום נפלא ונטול דאגות בברבי-לנד. בתור מי ששמע אותו אינספור פעמים בשבוע האחרון אני יכול לספר שלא כל כך נעים למצוא את עצמך מסנן ברנדומליות Hey Barbie! באמצע החיים, אבל זו ההשפעה שיש לשיר הזה. השיר הזה מכיל בתוכו את כל ה-DNA של הסרט: מצחיק ואירוני, מעצים, ורוד וכיפי. אגב, אתמול שיחררה ליזו בספוטיפיי גם את גרסת "היום הרע" של השיר. אם ראיתם את הסרט, אתם כבר יודעים על מה מדובר.
1.Ryan Gosling - I'm Just Ken
יסלחו לי כל הברביות שבעולם על הבחירה הזאת. אולי הן יגידו שזו בחירה צפויה לאור העובדה שביקורת זו נכתבה על ידי גבר. אבל ה-שיר של הסרט הוא השיר של קן, I'm Just Ken, בביצוע ההיסטרי של ראיין גוסלינג. מה אין בו? בלדה קורעת לב עם השורה המצחיקה "I'm Just Ken, anywhere else I'd be a ten", שמתפתחת לקטע הארד רוק סטייל בון ג'ובי, נאמבר דאנס קצר, ובסופו ההבנה של קן שזה בסדר להיות "סתם קן". החוויה המלאה מגיעה בצפייה בסרט, ברגע הכי מחזמר-י שלו, שלא נחשוף מה קורה בו מפאת ספויילרים.
מדובר בשיר מהסוג שלא רק שישרוד מעבר לפסקול ולהייפ הנוכחי סביב הסרט, אלא ייכנס, לתחושתי, להיכל תהילה החשוב באמת: שירים שאנשים רוצים לשיר בקריוקי כשהם שיכורים מהתחת. I'm Just Ken הוא בדיוק שיר כזה. סליחה ברבי.