בסוף השבוע האחרון טיילור סוויפט הפתיעה את מעריציה כששחררה את אלבומה השמיני, "Folklore", ללא הודעה מוקדמת. לצד האלבום, הזמרת הוציאה סינגל בשם "Cardigan" המלווה בקליפ, ובנוסף השיקה קו אופנה ייחודי שכולל פריטי לבוש הנושאים את שם האלבום החדש.
יומיים לאחר השקת האלבום והמוצרים הנלווים, אמירה ראסול, בעלים של חנות בגדים אינטרנטית בשם 'דה פולקלור', העלתה פוסט בו היא האשימה את סוויפט בהעתקה. ראסול הצביעה על הדמיון הרב בין העיצוב של הסמליל שמלווה את המותג שלה לזה שמופיע על פרטי הלבוש שטיילור החלה למכור לאחרונה.
בפוסט ששיתפה, בו היא קישרה את התקרית לתנועת 'BlackLivesMatter', בעלת החנות כתבה בין היתר: "זה דבר אחד להשתמש בשם 'פולקלור', אבל האם אנחנו גונבים עכשיו גם לוגואים מבחורות שחורות?".
בראיון שהעניקה בעקבות הרעש שעורר הפוסט שלה, ראסול ציינה שהלוגו עוצב עבור החברה שלה לפני כשנתיים על ידי אמן בשם קיין קאסקט. בהמשך היא סיפרה: "הייתי המומה. שמעתי לאחרונה על כל כך הרבה חברות גדולות וסלבריטאים שהעתיקו מנשים שחורות, ולא האמנתי שאותו דבר קרה גם לי. קשה לי להאמין שטיילור ואנשי הצוות שלה לא ראו את זה. זאת התוצאה הראשונה שעולה בגוגל".
לא עבר זמן רב עד שמנהליה של הזמרת פנו באופן אישי לראסול והתנצלו על הנזק שנגרם למותג שלב בעקבות המהלך השיווקי של האלבום. בנוסף, הם הבטיחו לשנות את עיצוב הלוגו בכל המוצרים שטרם נמכרו, ועל פי דיווחים שמגיעים מעבר לים הם אכן לא המתינו יותר מדי ושינו אותו לשביעות רצונם של כל המעורבים בפרשה.