כולנו כבר מבינים עד כמה כל החושים שלנו קשורים זה לזה, ואיך שמוזיקה יכולה להעצים או להשפיע על חוויות שונות. מחקר חדש זורק אור חדש על הנושא מזווית עסקית-קולינרית. המחקר החדש נערך על ידי חברת "Soundtrack Your Brand", סטארט אפ מבית ספוטיפיי שמציע פלייליסטים מותאמים אישית לבתי עסק, והוא בדק כיצד המוזיקה שאנו שומעים בזמן שאנו אוכלים משפיעה על החוויה שלנו במסעדה.
במחקר, החברה ערכה סקרים בקרב 2,101 לקוחות ב-16 סניפים שונים של רשת מסעדות אמריקאית גדולה (שנותרה אנונימית) כדי לברר איזה מוזיקה מעודדת אנשים להישאר הכי הרבה זמן במקום. הם ניסו 4 חוויות מוזיקליות שונות בכל סניף: מיקס של 1,000 השירים המושמעים ביותר בספוטיפיי המשלב בין שירים פופולריים לבין שירים ידועים פחות שמתאימים למסעדה, פליילייסט שכולל רק את הלהיטים הגדולים ביותר של ספוטיפיי, בליל אקראי של שירים או בלי מוזיקה בכלל.
מה שהם גילו זה שהפלייליסט שהותאם לוייב של המסעדה עודד אנשים להזמין עוד אוכל, אבל מיקס חסר מחשבה של להיטי פופ יכול לגרום לאנשים למהר לעזוב. המסקנה העיקרית כאן היא שמסתבר שאכילה ומוזיקת פופ לא מסתדרים טוב ביחד. אולה סארס, ממייסדות החברה, אמרה ששירי הפופ שאנחנו שומעים ברדיו כל יום עשויים להיות יותר מדי עמוסים ומסיחי דעת עבור מי שרוצה לנהל שיחה בזמן הארוחה. הסועדים מעדיפים את מוזיקת הרקע שלהם, ובכן, ברקע - ולא רוצים שהיא תהפוך למנה העיקרית.
למעשה, הנתונים גילו שעדיף למסעדה לוותר על מוזיקה כליל מאשר לנגן פלייליסט אקראי שלא מותאם לסביבה. נראה שרובנו מעדיפים להרגיש שהמסעדה השקיעה תשומת לב ומחשבה לא רק בתפריט אלא גם בפלייליסט. אז בפעם הבאה שאתם מתיישבים לאכול, תשאירו את טיילור סוויפט ודרייק מחוץ לשולחן.