אלבומה החדש של ביונסה, "Lemonade" יצא לפני פחות משבוע וצפוי לפי ההערכות למכור מחצית המיליון עותקים בארה"ב בשבוע הראשון מצאתו. עם זאת, לאלבום השישי של ביונסה צפויה להיות השפעה נוספת ומפתיעה: זינוק במכירות הלימונדה.
מאז צאת האלבום בשבת שעברה הוצפה טוויטר בקדחת של עשרות אלפי אמוג'י של לימונים וציוצים שבהם מתוודים הגולשים כי שמו של האלבום מעורר אצלם חשק עז לשתות לימונדה. "מאז יום ראשון אני שותה לימונדה כאילו שזו העבודה שלי. תודה ביונסה", צייצה גולשת אחת בטוויטר. "מאז שיצא 'למונייד', יש בי השתוקקות גדולה לשתות לימונדה. מה לעזאזל זה אומר, ביונסה?", כתבה משתמשת אחרת בטוויטר.
אם אמנם יתברר כי נרשם זינוק בביקוש ללימונדה בעקבות צאת האלבום, לא תהיה זו הפעם הראשונה שבה המוסיקה של ביונסה משפיעה על אופנות בתחום צריכת המזון. בחודש פברואר, מיד לאחר שביונסה הוציאה את הסינגל הראשון של מהאלבום, "פורמיישן" (Formation), נרשם זינוק של 33% במכירות רשת מסעדות מאכלי הים "רד לובסטר", המפעילה מעל 700 סניפים בארה"ב ובקנדה.
הסיבה לזינוק במכירות היתה מילות השיר שבהן מספרת ביונסה כיצד הזמינה גבר לסעוד במסעדת רד לובסטר כפרס עבור סקס משובח. "ביונסה בבירור סייעה ליצור עוד מעריצים של רד לובסטר, ואנו אסירי תודה על כך", אמר אז מנכ"ל הרשת, קים לופדרופ.
"ביונסה כבר עשתה זאת בעבר, והיא יכולה לעשות זאת שוב", אמר היום האנליסט מאט בארי מחברת מחקר השווקים יורומוניטור, בראיון לאתר חדשות הפיננסים "מרקטווץ'".
בעשור החולף חלה ירידה עקבית במכירות הלימונדה בארה"ב, על רקע המגמה הכללית של ירידה בביקוש למשקאות ממותקים. בשנה שעברה נמכרו בארה"ב 451 מיליון ליטר לימונדה, נפילה של 24% לעומת מכירות של 592 מיליון ליטר בשנת 2004, לפי נתוני יורומוניטור.