ג'סטין טימברלייק יגיע באביב הקרוב להופעה בישראל והוא עומד לעשות זאת עם תואר האמן הכי נמכר בארצות הברית וקנדה לשנת 2013. טימברלייק ניצב בראש מצעד המכירות השנתי עם אלבומו "The 20/20 Experience"" שנמכר בכ-3.5 מיליון עותקים. את הנתון הזה מספקת חברת "נילסן סאונדסקאן" ("Nielsen SoundScan), שמתמחה במדידת נתוני מכירות אלבומים פיזיים ודיגיטליים.
במקום השני אחרי טימברלייק נמצא זמר הקאנטרי לוק בראיין עם מעט יותר מ-2.7 מיליון עותקים. שלישי אמינם עם קצת יותר מ-2.5 מיליון עותקים. להקת הבנים "וואן דיירקשן" במקום הרביעי עם כמעט 2 מיליון אלבומים. גם במקום החמישי זמר קאנטרי - בלייק שלטון עם כ-1.8 מיליון עותקים מאלבומו בשנה האחרונה.
במקומות השישי ברונו מארס עם 1.7 מיליון עותקים. דרייק שביעי עם 1.6 מיליון. במקום השמיני ביונסה עם מכירות של כמעט 1.6 מיליון עותקים מאלבומה האחרון, שיצא ממש לקראת סוף השנה, כזכור בהפתעה גמורה. ביונסה היא גם הזמרת-אישה-סולנית היחידה ברשימה הזו. במקום התשיעים להקת "ממפורד אנד סונז" עם 1.5 מיליון עותקים ובמקום העשירי להקת "אימאג'ין דראגונז" עם מכירות של כ-1.4 מיליון עותקים מאלבומם.
פערים גדולים בין הפיזי לדיגיטלי
הנתונים של "נילסן" עומדים על הפערים הגבוהים שבין מכירות עותקים פיזיים (דיסקים, תקליטורים), לבין מכירות דיגיטליות של אלבומים. הדוגמה הבולטת היא ביונסה, שבאופן טבעי מככבת במקום השני במכירות הדיגיטליות עם כמעט מיליון עותקים מאלבומה, אבל נעדרת לגמרי מרשימת המכירות בעותקים פיזיים - זאת כיוון שאלבומה יצא קודם כל ב"אייטיונז" ובהמשך בשירותי מכירה דיגיטליים אחרים ואיתם במקביל לעותקים פיזיים. גם הבעל ג'יי זי, ממוקם שביעי במכירות הדיגיטליות עם כ-700 אלף עותקים מאלבומו האחרון, שיצא תחילה דרך חברת "גאלאקסי" ללקוחות החברה, וגם הוא לא מופיע במקום נראה לעין במכירות האלבומים הפיזיים.
ג'סטין טימברלייק מוביל גם את טבלת המכירות הדיגיטליות וגם את רשימת המוכרים בעותקים קשיחים. במקומות השני והשלישי במכירות של עותקים פיזיים נמצאים לוק בריאן ואמינם. אמינם מככב גם במכירות הדיגיטליות עם כמעט מיליון עותקים, בעוד שבריאן לא נכלל בה כלל.
ירידה כללית במכירות
מכירות האלבומים הדיגיטליים והפיזיים ירדו בסך הכל בשנת 2013, בכ-6.3%, ביחד. המכירות הדיגיטליות ירדו ב-6% ומכירות האלבומים הפיזיים ירדו ב-13%. לעומת זאת חלה עליה בהאזנה למוזיקה בשירותי סטרימינג. אתר הסטרימינג הענק "Spotify" משמש דוגמה בולטת לכך, עם עלייה ב-32% בשנה החולפת. הנתונים הכללים מצביעים על כך שצרכני מוזיקה בארצות הברית וקנדה האזינו ברשת בסך הכל ל-118.1 מיליארד שירים בשנה החולפת. הנתונים כוללים את כל הפלטפורמות - סטרימינג ב"ספוטיפיי" ודומיו, יו טיוב וכו'.