"אני חושבת שאם אנשים היו עושים מחקר הם היו מגלים שעוד לפני שהייתה מוזיקה פופ, הייתה 'מוזיקה גזעית'. 'מוזיקה גזעית' הייתה הדרך של אנשים למנוע מאמנים שחורים להיכנס למיינסטרים, כי הם לא רצו שהילדים שלהם יקשיבו למוזיקה שנוצרה על ידי אנשים שחורים וחומים, שמלאה בשדים לטענתם". כך אמרה השבוע ליזו בראיון ל- Entertainment Weekly.
"אני חושבת שכשאתה חושב על פופ", ליזו המשיכה, "אתה חושב על MTV בשנות ה-80 שאומרים לצופים שלהם שהם 'לא יכולים לשמיע ראפ' או 'להשמיע את האדם הזה בפלטפורמה הזו' כי אנחנו חושבים יותר על מה אנשים במרכז אמריקה יחשבו על זה". היא טענה שכעת, כשהפופ ביסס את עצמו וכולם יודעים יפה מאוד מה מצליח - ניתן לראות שיש בו פן גזעני. ליזו הוסיפה שהיא חושבת שלאור העובדה שמוזיקה התפתחה מאוד בתקופה האחרונה, זה "מגניב ממש" שראפרים וכוכבי היפ הופ שונים השתחלו לתוך הז'אנר. "היום ראפ שולט במשחק", אמרה בהתרגשות.
ליזו אמרה כי היא מרגישה שאם פעם המוזיקה הייתה "שחורה מדי" עבור אנשים, כיום היא סופגת ביקורת על כך שהמוזיקה שלה לא שחורה מספיק: "אני חושבת שכל דבר שהוא חדש, אנשים הולכים לבקר אותו ולהרגיש כאילו זה לא בשבילם. אבל ברגע שאתה מתרגל למשהו - אולי הוא יהיה בשבילך. אז לאנשים שלא אוהבים מוזיקת פופ או אמנים שחורים שעושים מוזיקת פופ - אולי בסוף הם יאהבו אותי. אתם פשוט צריכים להתרגל אליי כי אני עושה חרא טוב שאתם מפספסים".
דבריה של ליזו לא באים משום מקום והדיון על ההפרדה בין ראפ לפופ כבר נשמע שנים, ואמנים רבים מחו נגד מי שנהג אחרת. לאחרונה זו הייתה ניקי מינאז' שהבעירה את הנושא מחדש, כש-Super Freaky Girl, השיר הכי ויראלי בטיקטוק בחודשים האחרונים, עבר מקטגוריית שיר הראפ לקטגוריית שיר הפופ של השנה בפרסי הגראמי 2023, הראפרית יצאה למתקפה בחשבון האינסטגרם שלה. לטענתה, חברי האקדמיה פחדו מההצלחה של הלהיט ולדבריה הסירו אותה מהקטגוריה "שהם לא רוצים שתהיה בה תחרות".
דרייק כזכור גם הוא מחה נגד חברי האקדמיה, ומחרים את הטקס כבר כמה שנים, בעבר הוא ציין כי הוא חושב שהטקס מנותק ובוחר את מועמדיו בצורה גזענית. כשזכה בפרס "שיר הראפ הטוב ביותר" על הלהיט Hotline Bling ב-2017, לא רצה לקבלו ואמר כי "אפילו שהשיר לא מוגדר שיר ראפ, הקטגוריה היחידה שהם יכלו לשים אותי בה הייתה הראפ. אולי בגלל שעשיתי ראפ בעבר ואולי בגלל שאני שחור. לא יכול להבין למה".