מתברר שלא כולם מתפעלים מהאלבום החדש והמסעיר של ביונסה, שהדהים את העולם כאשר יצא בהפתעה מוחלטת, והפך בימים האחרונים לדבר הכמעט היחיד שמדברים עליו ביקום הפופ.
מי שפחות מתלהב מההצהרות של הכוכבת על כך ש"רצתה שהשירים יגיעו לקהל ללא מתווכים" היא רשת חנויות הכלבו האמריקנית הענקית והיחסית זולה, "טארגט", שהודיעה דרך פרסומים באמריקה, שלא תמכור בסניפיה את האלבום החדש "Beyonce". ברשת זועמים על ביונסה, מנהליה ואנשי חברת התקליטים שלה, שנתנו בלעדיות על המכירות למשך כשבוע לאתר המכירות המקוון "אייטיונס", ולא אפשרו לגורמים נוספים בשוק מכירות האלבומים בארצות הברית למכור אותו.
כמעט מיליון עותקים תוך ימים ספורים
האלבום של ביונסה, שהוא "אלבום ויזואלי", הכולל 17 קליפים ו-14 שירים, יצא למכירה ב"אייטיונס" בבת אחת, ללא קמפיין מקדים או הוצאת סינגלים, וב"חתיכה אחת" - כלומר ניתן לרגוש רק את כולו, במחיר השווה ל-45 שקלים בלבד. לא ניתן לרכוש שירים בודדים, או להשיג את האלבום במקום אחר (באופן חוקי, כמובן), שלא לדבר על מכירה של עותקים פיזיים. התוצאה היא מכירה בהיקף של כמעט מיליון עותקים תוך ימים ספורים ומקום ראשון במצעד המכירות באמריקה - הישג קמעונאי מעולה ל"אייטיונס" וכמובן הפסד ברור לחנויות אחרות שמוכרות אלבומי מוזיקה באמריקה.
המכירה הבלעדית דרך "אייטיונז" צפויה להסתיים היום, 18 בדצמבר, ולזלוג לשירותי מכירות מקוונים אחרים ברשת. במקביל, עקב הביקוש העצום, הוחלט להוציא עותקים פיזיים (דיסקים) של האלבום לחנויות המוזיקה בארצות הברית במהלך היומיים הבאים, והן יוכלו להתחיל ולמכור אותן החל מה-21 בחודש, כלומר שבת, אמצע סוף השבוע באמריקה, שמוקדש לקניות האחרונות שלפני חג המולד, כך מדווח ה"בילבורד".
הגרסה שתימכר בחנויות לא תכלול את הקליפים והבונוסים
צפויה, אם כן, הסתערות על החנויות, כאשר כל מי שרוצה לתת את האלבום של ביונסה במתנה ירוץ לרכוש אותו. אלא שלקונים מחכה הפתעה נעימה פחות - הגרסה שתימכר בחנויות לא תכלול את הקליפים ושירי הבונוס, אלא רק את 14 השירים החדשים של ביונסה. ברשת החנויות "Target" מעוניינים, כנראה, "להחזיר" לביונסה ולמשווקיה, ולכן הודיעו שלא ימכרו את המוצר החדש אצלם. מי שיפסיד בסופו של דבר מהצעד הזה הם הלקוחות, שלא ימצאו את המוצר החדש של הזמרת שהם כה אוהבים בחנות הכה פופולרית הסמוכה למקום מגוריהם.
דוברת "טארגט" אמרה בתגובה למגזין "בילבורד": "אנחנו מציעים ללקוחות מגוון רחב של דיסקים. כשאלבום חדש זמין למכירה בפורמט הדיגיטלי לפני שניתן לרכוש אותו גם בפורמט הפיזי, זה משפיע על הביקוש למוצר ועל האופי של המכירות. בעבר שיתפנו פעולה עם ביונסה, אבל החלטנו להתמקד במכירת דיסקים שזמינים למכירה פיזית במקביל לרכישה הדיגיטלית. לכן, בשלב הזה, 'טארגט' תימנע ממכירת האלבום החדש של ביונסה".
כזכור, "טארגט" מכו את אלבומה הקודם של ביונסה, "4", שיצא לפני יותר משנתיים, במהדורת בונוס מיוחדת. החרם שלה עלול לפגוע במכירות העותקים הפיזיים של "Beyonce", על אף שנתוני מכירות האלבומים הפיזיים בעולם כולו ובאמריקה בפרט נמצאים בירידה מתמדת, לטובת מכירות דיגיטליות.