בנוף הצפוף של המוזיקה הישראלית, שבו שולטים כמה אמנים גדולים שעשו לעצמם שם לאורך שנים ארוכות, לא עושים מקום בקלות לשם חדש. לתמונה הזאת הצליח להיכנס חנן בן ארי, שאלבום הבכורה שלו חשף את הציבור ליוצר מוכשר, ייחודי ובעיקר קשה להגדרה - מוזיקלית, מגזרית ואישית. להיטים גדולים כמו "ממך עד אליי", "אמא אם הייתי" ו"החיים שלנו תותים", שאת כולם כתב והלחין בעצמו, הכניסו אותו ללבבות ההמונים.
כעת הוא עובד על אלבומו השני, יחד עם המפיק המוזיקלי אייל מזיג שגם עבד איתו על הראשון. "השנה שחלפה מצאת אלבום הבכורה 'איזון' גילתה לי כמה אני לא יודע כלום", מספר בן ארי. "ממצב שבו הייתה לי תשובה כמעט לכל שאלה ודעה חדה כמעט בכל נושא, מצאתי את עצמי בעיקר שואל, נבוך, מתבונן. הרגשתי פתאום לא שייך לשום מקום, לשום מגזר, לשום תבנית, ומצד שני שייך להכל, לכולם".
את הפתרון למבוכה מצא בן ארי בכתיבה קרובה ואינטימית על חייו, כפי שהוא מספר: "אז חזרתי הביתה; לכתוב לאשתי, לחנן בן ה-18 שניגן לבד לאלוהים בלילות על מרפסת מול מכתש רמון, לברוכי בן הארבע שמתעורר באמצע הלילה פעם בשבוע מסיוטים ורץ להתיישב לי על הברכיים מול קלידים שמונחים על קרש גיהוץ מסונג'ר".
את הסינגל הראשון מהאלבום, "לא לבד", כתב בן ארי יחד עם המשורר רועי חסן שידוע בכתיבתו האנטי-הגמונית והמחאתית, ובמיוחד בשירו "במדינת אשכנז" שגרר תשומת לב רבה. על שיתוף הפעולה עם חסן מספר בן ארי: "בדרך מצאתי את המשורר הנפלא רועי חסן, שהצליח להתסיס ולשחרר מחסומים ותבניות. במרפסת המוזה בחדרה, שבוע אחרי שבוע, הוא עזר לי למצוא מילים, להקשיב למנגינות, לברוח מחרוזים סתמיים ומרעיונות יפים שגדולים עליי".
"אם האלבום הראשון היה הזמנה להיכנס לסלון, בחדש יש הזמנה גם למרתף", מוסיף בן ארי. "רוצה להאמין שאנשים יצלחו בגבורה את מחסום התותים ויפתחו את הלב. שלי פתוח לרווחה. סקרן לדעת מה השירים החדשים יחוללו בעולם המשוגע הזה. מתפלל לגעת, לעורר אמת אהבה ושלום. לזוז סנטימטר אחד קדימה".
הופעות קרובות: ב-8.12 בזאפה תל אביב, ב-10.1 בזאפה הרצליה