אחרי ההצלחה של האלבום "בין האש ובין המים", אותו יצרה עם המוזיקאי סגיב כהן, ממשיכה גלי עטרי במגמת ההתמזרחות ומוציאה את "עזוב", סינגל ראשון מתוך אלבום חדש עליו עבדה עם עמיר בניון, שכתב והלחין. לעיבוד ולהפקה המוזיקלית אחראים אודי תורג'מן וליאור שושן.
גלי עטרי, מזמרות הפופ הבכירות במוזיקה הישראלית, שתמיד ידעה לבחור שירים נכונים ומוזיקאים נכונים לעבוד איתם (ויעידו שלושת אוספיה, המפוצצים בלהיטים), מעמיקה כאן עוד יותר לכיוון המזרחי-אתני, הפעם זה כיוון של בניון, ששם בפיה מילים של יום יום.
האם זה טוב או רע לעטרי? אחרי שמתרגלים לכך שהזמרת שכה ריגשה אותנו במילים חגיגיות כמו "הללויה", "אין לי ארץ אחרת" ו"אומרים שסוף העולם מתקרב" ("אמצע ספטמבר") מסוגלת לשיר גם מילים של שפת דיבור, שפת רחוב אפילו כמו "עזוב... רד מזה.. תשתוק...אל תדבר אלי", ומסוגלת, אם היא רק רוצה, להתחבר למוצאה התימני ולסלסל כבניון עצמו, ואז מבינים שגלי עטרי, סביבות גיל 50, ממשיכה לנסות "להתחבר לעם". בינתיים זה מצליח לה.
עזוב
עזוב, אל תצעק עלי, בזמן האחרון אני לא שומעת כל כך טוב גם ככה / בוא נגיד את זה ככה: לא יצא לך כלום מזה / אל תחשוב שאתה מבין בזה, כי אתה לא, אז רד מזה
עזוב, אל תלחץ עלי, בזמן האחרון אני לא באמת משוחררת גם ככה / בוא נגיד שזה ככה לא יצא לך כלום מזה / אל תחשוב שאתה צודק בזה, כי אתה לא, אז רד מזה
פזמון: בכל שנה בחודש השביעי, התמימות אצלי מתחדשת, היא פחות טיפשית אבל הרבה יותר יפה, היא כמו טשטוש שמאפיל על הקשת, ומעגל אותה ומשלים אותה עם הים, והיא כל כך נרגשת
תשתוק, אל תדבר אלי, בזמן האחרון אתה מתנהג גם ככה כמו איזה דג במים / אז תשתוק איזה יום או יומיים, לא תפסיד שום דבר מזה / כי הדיבור שלך כזה, כזה לא נעים, אז רד מזה
פזמון: בכל שנה...