קיינמיוזיק, כנראה ההרכב האלקטרוני הכי חם בעולם בשנה האחרונה, הפכו בשנים האחרונות לתופעה בעולם בכלל, ובישראל בפרט. השלישייה, שמורכבת מאנד&מי, ראמפה ואדם פורט, הופיעה בישראל שנתיים ברציפות (2022-2023) בפארק אריאל שרון באירועים שהיו לגמרי "סולד אאוט", ונתן תקווה לחיי הלילה המקומיים לפני אירועי 7 באוקטובר.

עכשיו הטריו הלוהט עולה לרמה חדשה של הצלחה שיוצאת מגבולות ה"סצנה" האלקטרונית עם Move, הטראק החדש של אדם פורט (יחד עם stryv ו-Malachii האלמונים), ששוחרר תחת הלייבל של קיינמיוזיק. Move מאיים להיות להיט הרחבות הגדול של הקיץ, ונמצא במקום ה-15 בהיטליסט - מצעד המוזיקה הרשמי של ישראל.

View this post on Instagram

A post shared by &ME | Keinemusik (@andmeandyou)

מדובר בהישג שאין כדוגמתו: למרות שהישראלים נהנים לחגוג ולהרים גם בימים קשים אלה לצלילי מוזיקת מועדונים, נדיר שקטעים אלקטרוניים כמו Move עושים את המעבר מ"להיט רחבות" ללהיט "פרופר", ועוד ב-20 המקומות הראשונים במצעד.

הטירוף סביב הטראק התחיל כמה חודשים טובים לפני שחרורו הרשמי, כשקיינמיוזיק החלו לנגן אותו בהופעות שלהם בלוקיישנים מטורפים כמו הפירמידות במצרים, באלי ולוס אנג'לס. סרטונים מהסטים הנ"ל, שכללו גם את Move, הפכו ויראליים וזכו ליותר מ-100 מיליון צפיות ואלפי תגובות של אנשים שרוצים לדעת איך קוראים לקטע המהפנט.

View this post on Instagram

A post shared by Afro House Community ❤️‍ (@afrohousecommunity)

בתחילת החודש (7 ליוני) שחרר פורט באופן רשמי את הטראק, רגע לפני שני תקלוטים שלו בפרופיל גבוה: סט שלו לבד בסירקולוקו, אחד הליינים הפופולריים באיביזה, וכן סט של קיינמיוזיק באוף וויק בברצלונה, מהאירועים המדוברים של הקיץ. שם כבר היה ברור: מדובר בהמנון הרחבות הלא רשמי של קיץ 2024.

מבחינה מוזיקלית, הטראק משלב בין אפרו-ביט והאוס מלודי, שמאוד מזוהים עם קיינמיוזיק, ומשתלבים נהדר עם המילים שמצליחות ללכוד בצורה פשוטה ומבריקה סיטואציה ברחבת ריקודים שכל אחד מכיר: שני אנשים שנמשכים זה לזה ברחבה ומבלים בה יחד, מהרגעים היותר אנרגטיים ועד הרגעים היותר אינטימיים.

מעל הכל, Move, בהמשך ישיר ל-(It Goes Like) Nanana של הידג'יית פגי גו משנה שעברה, מסמן את המשך ההתקרבות בין סצנת ההאוס והטכנו למיינסטרים, והפיכתם לז'אנרים השולטים על חשבון ה-EDM. זה לא אומר שלא נקבל איזה להיט קיץ גדול יותר מדיוויד גואטה, קלווין האריס או מרטין גריקס, אבל המגמה הכללית ברורה, במיוחד בתוך רחבות הריקודים: הטכנו וההאוס חוזרים לשלוט.