זה כבר לא סוד שההיפ הופ הפך בשנתיים האחרונות לאחד הז'אנרים הפופולריים במוזיקה הישראלית. להיטים רבים מהז'אנר מציפים את רשימות הפלייליסט ברדיו, כובשים פסגות מצעדים והאמנים המבצעים אותם הופכים לכוכבים מבוקשים שממלאים אולמי הופעות בכל הארץ. לדור הנוכחי זה מרגיש אולי טבעי, אבל לא תמיד זה היה ככה. גם אם פה ושם נוגנו ברדיו שירים עם אלמנטים היפ הופיים, רובם היו יותר פרודיה על הז'אנר מאשר הדבר האמיתי.
השינוי המשמעותי ביחס לז'אנר החל לקרות בתחילת שנות ה-2000, בזכות ראפרים כמו סאבלימינל והצל, הרכבים כמו הדג נחש ושב"ק ס', מפיקים ודיג'יים כמו יוסי פיי ואורי שוחט ושדרי רדיו כמו קוואמי, לירון תאני ומומי לוי, שמתוך אהבה אמיתית למוזיקה ובהרבה עבודה קשה הצליחו להחדיר אותו למיינסטרים ולהפוך אותו לז'אנר לגיטימי במוזיקה הישראלית.
אבל החיבוק מהמדיה והקהל לא החזיק לזמן רב, כשאחרי חמש שנים הגיע הז'אנר לכדי מיאוס, איבד מהקסם הראשוני ומהאותנטיות ונעלם לכמעט עשור מהמפה המוזיקלית המקומית. עם זאת, לכולם היה ברור שזה רק עניין של זמן עד שיגיע הקאמבק, שאכן קרה בשנתיים האחרונות והצליח להפתיע אף את ותיקי הז'אנר בעוצמתו.
באופן טבעי, אמני הז'אנר היותר אותנטיים לא הפסיקו לעבוד מעולם, גם אם במחתרת ומתחת לראדר. באופן קוסמי, רבים מיצירות אלה ראו אור בזמן די מקביל שהתנקז לשנתיים האחרונות והקהל הישראלי החל לגלות מחדש עניין בהיפ הופ המקומי, בהתחלה מהשטח וברשת ומשם זה זלג גם לרדיו שהחל לחבק את האמנים הבולטים. השילוב בין רצף חומרים ברמה גבוהה, לצד ההתחזקות המחודשת של הז'אנר בעולם, שדוחקת הצידה את ה-EDM ששלט בתעשייה בשנים האחרונות, הוא הסיבה להתעניינות המחודשת ובזכותו רבים מהם זוכים עכשיו לקטוף את פירות ההצלחה.
בתקופה האחרונה נחשפנו לשמות חדשים כמו קפה שחור חזק, טונה, נצ'י נץ, סטטיק ובן אל ואליעד לצידם של אמנים ותיקים יותר כמו איזי, כהן ומושון, פלד, אקסום ואורטגה. המפץ הגדול הנוכחי כל כך מגוון שאפשר לחלק את הז'אנר לסוגים שונים התוך עצמו , גם אם בסופו של דבר כולם קשורים אחד לשני בצורה כזאת או אחרת.
טונה ונצ'י נץ', למשל, הם הסינגר-סונגרייטרים של הז'אנר עם השפעות רוקיות, קפה שחור ואיזי הם הראפרים הנחמדים בבלוק עם טקסטים חיוביים לצד להיטי מועדונים, פלד בתור הילד הרע בשכונה, כהן ומושן משדרים אוירת אולדסקולז ביסטי בויזית, אקסום מביאים ניחוחות רגאיי, וסטטיק ובן אל תבורי אמנם מושכים הרבה יותר לפופ, אבל היסודות שלהם נעוצים עמוק בהיפ הופ אם מסתכלים על ההיסטוריה של סטטיק כראפר בזכות עצמו. השניים זוכים זוכים כרגע להצלחה ענקית, שחצתה ממזמן את קהל חובבי הז'אנר.
מוקי הוא כאמור הוא אחד מחלוצי ההיפ הופ בארץ והראפר שאחראי יחד עם חבריו לשב"ק ס' לכמה מהלהיטים הגדולים הראשונים של ההיפ הופ הישראלי. אמנם באלבומו האחרון "לב חופשי" הציג צד אחר ויותר אישי שלו, אבל הראפ תמיד נשאר ברקע של העשייה המוזיקלית שלו, כמו שהיה אפשר לשמוע בשני אלבומי הסולו שלו 'שמע ישראל' ו'עוקף מלמעלה', כולם זכו להצלחה יוצאת מהכלל, כולל האחרון שסיפק את אחת מהקלאסיות הישראליות הגדולות של העשור הנוכחי.
רגע לפני שהוא עובר לפרק הבא בקריירה שלו, אחרי שנפרד מכס השופט בכוכב הבא, וקצת לפני אלבום חדש עליו הוא עובד בימים אלה, מפנה מוקי זמן ביומן כדי לעשות כבוד לדור החדש של הראפרים הישראלים ולחגוג יחד איתם את החזרה של הז'אנר לקדמת הבמה. לטובת העניין יצר אירוע ייחודי וחד פעמי, בהשראת מסיבת הבלוק פארטי המיתולוגית של הקומיקאי דייב שאפל ב 2004 שריכזה כמה מכוכבי ההיפ הופ הגדולים בעולם על במה אחת שתועדה בסרט מרתק של מישל גונדריי.
גם במסיבה של מוקי באמפי רעננה ייקחו חלק כל כוכבי ההיפ הופ הגדולים, רק אלה של ארץ הקודש. כולם יעלו יחד על אותה במה, במופע מנוגן לייב ובזרימה בלתי פוסקת של מוזיקה וראפ למשך כשעתיים: מקפה שחור חזק, דרך טונה, נצ'י נצ', איזי, כהן @ מושון ועד סטטיק ובן אל ואקסום. את כולם ילוו בלייב להקתו של מוקי ודיג'יי מאש בסקראצ'ים וסמפולים, ועם ביטבוקס בועט של כוכב הרשת שגיא ביטבוקס.
בפעם הראשונה יוכל הקהל הישראלי לשמוע ולצפות בלהיטים הגדולים של התקופה האחרונה כמו "יהיה בסדר", "רוק 30 ו"ברבי", בחיבורים מיוחדים ללהיטיו של מוקי ולקלאסיקות של השב"ק ולכמה מהטיונים המפורסמים של הז'אנר מהעולם. החיבור בין העולמות הותיקים והחדשים של מוקי לאלה שמציג דור העתיד של ההיפ הופ הישראלי, הופך את מסיבת הבלוק פארטי להרבה יותר ממופע לחובבי היפ הופ בלבד, אלא למופע שיסקרן לכל אוהד מוזיקה ישראלית עכשווית שיזכה לראות על במה אחת כמה מהכוכבים שיובילו את המוזיקה הישראלית בשנים הקרובות.
מסיבת הבלוק פארטי של מוקי, ב - 23.6 באמפי פארק רעננה, במסגרת פסטיבל המוסיקה של קיץ 2016 - אמריקן אקספרס לייב אקספריאנס. כל הפרטים ואפשרות לרכוש כרטיסים נמצאים כאן.