"אחרי שמונה שעות של משמרת ירדתי לסיגריה, עם כוס יין ביד על הרחוב בפשפשים. בדרך כלל אני לא פותחת את הטלפון, גם בהפסקות. רואה שמתייגים אותי בסטורי. אני מסתכלת על זה ואני בהלם. נכנסתי לאקסטזה, התקשרתי לדור ואני בוכה לו את החיים. מה זה כל התגובות האלה? נופלת לי הכוס יין לרצפה ונשברת". זה היה הרגע שבו נס (נסיה לוי) קלטה מה קורה עם "תיק קטן" - הסרטון שהעלתה לטיקטוק שלה בתחילת אפריל. עכשיו, כשהשיר סוף סוף מוכן והקליפ יוצא היום (ראשון) היא משחזרת את כל מה שעבר עליה בחודש האחרון, יחד עם סטילה (דור סורוקר), מפיק וראפר בעצמו וחבר בהרכב "הלם תרבות", מהאולפן שלו בדירה שכורה בחולון, שבו הוקלט הלהיט של הרגע.
"אני ודור עבדנו על שיר אחר לגמרי שהיה כמעט מוכן", היא מספרת, "חשבתי שלא נעשה עם זה כלום, לפחות לא בזמן הקרוב, אז הרשתי לעצמי לפרסם וורס שאני גאה בו שכתבנו ביחד. כל מה שיש בסרטון זה סדר של פלואו שהוא ניסה להסביר לי, כדי שאני אתאמן עליו. אנשים כתבו לי 'שלחי לי את השיר', איזה שיר, יא גנובים? זה לא מוקלט בכלל, איזה שיר?".
יומיים אחרי שאותו אימון עלה לטיקטוק שלה הוא כבר עמד על 250 אלף צפיות, ותוך שבוע הוא הגיע למיליון - סנסציה בכל קנה מידה ישראלי, בטח בשביל היפ הופ דריל. התגובות והפרגונים שזרמו ביומיים הראשונים, ובעיקר המנעד הרחב של האנשים, הוכיחו שיש פה משהו אחר: מאושיות טיקטוק כמו עדן דניאל גבאי, מיה דגן, דרך השמות הכי גדולים במיינסטרים כמו אנה זק ונטע ברזילי ועד לראפרים כמו עדן דרסו ורון חיון. "אני חושב שחסרה פה דמות נשית שמייצגת טראפ לפנים", סטילה מנסה להסביר את סוד ההצלחה. "אף אחד לא ממלאת את זה, וברגע שהיא באה עם הסרטון הזה וכל האטיטיוד שלה, הקעקועים על הידיים, האווירה הזו".
נס מוסיפה בעצמה: "אני עושה ראפ, אבל ברגע שאני מצליחה להגיע למשהו שהוא גם מאוד מלודי וגם יכול לגעת בעולם של הפופ, מבלי להוריד ממה שאני מנסה להביא עם עצמי - זה משהו שמושך קהל רחב יותר. אני מייצגת עצמאות. העצמה נשית נוגעת לכל אחת בנקודה אחרת. אם זה מראה חיצוני, עצמאות, יחסים כאלה ואחרים, עם עצמה או מול אנשים. איך אני מגדירה את עצמי בסביבה ומה אני שווה. זה משהו שאני עוברת איתו תהליך. וזה היה להגיד לבחורות (במילעל), כאילו, כפרה עלייך, יש לך עלייך. חסר פה מישהי שתבוא ותשים את זה על השולחן ולא בצורה מתייפייפת, ולא בצורה שהיא וואנאבי. תקבלו את זה או לא, מי שזה ייגע בו זה יעשה את העבודה לבד".
מהרגע שהבינו את רמת העניין, השניים ניהלו שיחת יחסינו לאן בשביל להבין איך מתקדמים. הוחלט שהם יוצאים לדרך כמו שתכננו במקור - עבודת מפיק-ראפרית משותפת כמו שנהוג בלא מעט מקרים בהיפ הופ - במיוחד אחרי שהגיעו הצעות מהעולם החיצון. קל להתבלבל מתשומת לב מסיבית כזו, ולכן נס החליטה להישאר צמוד למי שהיא כבר מכירה. "בוא נגיד, בפשטות, אין חברת תקליטים שלא פנתה בשביל להבין מי זו נס ולנסות להחתים אותה", סטילה משתף, "אין גוף כזה או אחר שרצה להשקיע בדבר הזה, אין מפיק או אמן שלא פנה ורצה סשן איתה. עדיף לא לנקוב בשמות, אבל כולם סביב הדבר הזה".
ואז הם התחילו לרוץ: הקלטות, הופעות פריצה אצל ראפרים מהסצנה ובמימונה של ישראל בידור, ואפילו ראיון במהדורת חדשות בשישי בצהריים. "זה היה לו"זים חולים, לא הגיוניים" נס מספרת, "היו לנו שבועיים שלא ישנו. הלכנו לישון אחרי לילות של צילומים, וואט אבר, וב-9 אני כבר על ההגה. לא הצלחתי להכיל את הכמויות של הפניות. גם מבחינה נפשית".
"במסגרת השיחה שלנו היא אמרה לי מה היא מצפה ממני", סטילה מספר, "שאני אקח חלק, כי היא מבינה שזה משהו שצריך לשחזר אותו. הבנו שאנחנו מתפנים לא רק בשביל לסיים את השיר הכי טוב שאפשר, אלא להתחיל לרתום כוחות לטובת נס. זה יכול להיות וואן טריק פוני, אבל הכוונה היא לצאת פה עם ראפרית לפרצוף שתתפוס מקום בפופ ותהיה סנסציה בכל המדינה ותבנה קריירה. אני חושב שיש לה את היכולות לזה, ברמת האישיות היא מספיק מעניינת בשביל להיות שם, ברמת הבן אדם היא קליברית אחושרמוטה. היא באה לתת עבודה, אבל היא עדיין צריכה סביבה תומכת שתהיה שם בשבילה ותיתן לה גב".
מה עם הבר בפשפשים?
נס: "אני עובדת באקבר, הבר הכי מצליח בפשפשים ,והיו צריכים אותי פול טיים. בהתחלה גם הם לא הבינו את הסדר גודל של זה ולקח כמה ימים עד שזה כבר היה פה", היא מסמנת עם היד הרבה מעל הראש שלה, "אז הם אמרו הכל טוב, זה הקריירה שלך.
"אני חושבת שהייתי בהכחשה בהתחלה, כי ברגע שקלטתי נכנסנו לאולפן לעבוד. ברגע שהבנו שיש לנו משהו בידיים התחלנו לרוץ בשביל לעשות את המיטב ולהוציא מזה את הבסט. הפסקתי להתייחס ושמתי בצד רגע את כל ההייפ והאנשים והשאלות, פספסתי המון דברים ועד עכשיו לא עניתי לאנשים, כי באמת התרכזתי רגע בלהגיד לו 'בוא, אני עוזבת הכל ואנחנו נכנסים לפצח את זה'. כשזה סיר לחץ כזה גדול אתה לא מספיק לאכול, לישון ולסדר את הבית. אין זמן".
היו תגובות שליליות?
"לא יודעת, דוגרי. לא הצלחתי לעקוב".
ואחרי שהוצאתם את הגרסה המוכנה לטיקטוק?
נס: "היו שם תגובות של 'יש לה אפקטים על הקול'".
סטילה: "היו כאלה שאמרו שאהבו את הגרסה המלוכלכת של זה".
מאיפה הגיע השורה על נועה?
"השורה המקורית הייתה משהו אחר. זה לא דיס על נועה, ההפך. זה הכי כאילו להגיד 'חיים, אנחנו לא מדברים על פאוץ', מדברים על תיק קטן, זה פרש'. רוצה סקופ? אין לי בכלל תיק קטן, אני הולכת רק עם פאוץ'. יש לי אחד שחור מסריח, של קים קיי, מכיתה ז' הוא איתי, אבל לא מוותרת עליו. שנועה תדע שאני מסתובבת רק עם פאוץ'".
מה הלאה?
"אני לא מתכוונת להפסיק כי זה הדבר שעשה לי הכי טוב בעולם, ראפ עושה אותי מאושרת ולעשות מוזיקה באופן כללי. זה נותן לי משמעות, זה אני. רואה את עצמי פשוט לא מפסיקה. יש עוד המון שירים בדרך, לא הצלחנו להגיע אליהם עדיין. רק ביומיים האחרונים הצלחנו לחשוב איך אנחנו נכנסים לזה הלאה", היא אומרת והוא מוסיף: "זה כבר מאוד ברור למה ניגשים ומאוד ברור כבר מה הקונספט לשיר הבא, רק צריך למצוא זמן ליצור. יום ראשון בעזרת השם, תירגע הפאניקה וזה יהיה של העולם ולא שלנו יותר, ואפשר לחזור לאולפן".