היתרון הבולט ביותר במעבר להאזנה למוזיקה בשירותי הסטרימינג הוא ללא ספק העברת עמדת הכוח מהעורכים המוזיקליים למאזינים; כל אחד הופך היום לעורך המוזיקלי של עצמו, מכין פלייליסטים ומשתף אותם עם חבריו. וכך, לאט לאט אנחנו מפסיקים להיות תלויים בטעם האישי של האדם שיושב בתחנת הרדיו ומנחש לאיזה שיר יש פוטנציאל להיט ופשוט שומעים את מה שאנחנו אוהבים.
עכשיו מתגלה אחת מהתוצאות המשמחות של המעבר והנהירה לסטרימינג: 22 מתוך 100 האמנים המושמעים ביותר בשנה האחרונה באפליקציית ספוטיפיי - הן נשים. זה לא נשמע הרבה (ובצדק), אבל ביחס לשנה שעברה מדובר בעלייה של 30% - קצב צמיחה מעולה ואפילו מרגש.
חלק גדול מזה אפשר לזקוף ישירות לזכות ספוטיפיי, ששמה לעצמה למטרה את קידום הנשים היוצרות בתעשיית המוזיקה המקומית והגלובלית, וב-2020 ענקית הסטרימינג השיקה את תוכנית ה-EQUAL, שכוללת פלייליסטים ייעודיים וכמובן אותם קידומים קשקשה היה לפספס בטיימס סקוור בניו יורק, צילומים וסרטונים מרגשים שכולכם נחשפתם אליהם במהלך השנה האחרונה.
בין האמניות שלקחו חלק בקמפיין וקיבלו חשיפה בזכות התכנית המבורכת הן מארינה מקסימיליאן, אלה לי, נועה קירל, יסמין מועלם, נטע ברזילי, נרקיס, נינט, נגה ארז ועוד. אם אתם סקרנים לגבי זהות הזמרות המושמעות ביותר באותה רשימת EQUAL ISRAEL, הנה חמשת השירים המובילים: "Set Me Free" של עדן אלנה, "זוט עני" של אלה לי, "בוער בי שינוי" של מארינה, End Of The Road" של נגה ארז ו"אוקיינוס" של מירי מסיקה.
בנוסף ליוזמה של ספוטיפיי, 2020 הייתה שנה מעולה באופן כללי עבור הזמרות הישראליות, ואם לנסות לתרגם את זה לזרמים (בנוסף לפופ האמוני ששולט היום ברדיו) אפשר לחלק את זה לשניים: הזרם של נועה קירל והזרם של יסמין מועלם - ויש כאלו שגם משלבות באלגנטיות בין הסגנונות. לא מעט זמרות ויוצרות צעירות ראו את ההצלחה שהשתיים חוו, עם אלמנטים דומים לפעמים, אבל בדרכים שונות לחלוטין והבינו שגם הן יכולות - והרווח במקרה הזה הוא לגמרי שלנו. קדימה 2021, בואי.