השנה האחרונה של עדי ביטי הייתה אולי הקשה בחייה כשהקריירה שלה חטפה מכה אנושה לאחר שאביה רונן ביטי נעצר בחשד שיצר קשר עם מעריצות קטינות שלה והעלה בפניהן הצעות מיניות. כעת, 9 חודשים מאז הוציאה את הסינגל הקודם "חמסה חמסה", שחררה היום שיר חדש בשם "יו דו נו" עם "קליפ מילים" בלבד. בסביבתה אומרים כי לא מדובר בבחירה אומנתי בהכרח וכי הקליפ הצנוע יחסית מסתיר בתוכו את כל השנה הקשה שעברה עליה מבחינה נפשית, מקצועית ולא פחות - כלכלית.

"זה לא יהיה נכון להגיד שאין לה כסף לחיות, יש לה רכב", מספר ל-mako מוזיקה גורם המעורה בפרטים, "אי אפשר להגיד שעדי ביטי רעבה ללחם. יש לה לא רק לחם, גם בריוש". לדבריו, "מותגים היום לא רוצים לשים את השם שלהם על עדי ביטי כי היא מזוהה עם אבא שלה. כסף לא נכנס מקמפיינים, אם היא צריכה כסף לצילומי קליפ, 150-100 אלף שקל - אין לה את הסכומים האלה. היא שורבבה לתוך הפרשה, היא אוכלת אותה בגלל קשר דם והיא לא עושה כלום, יושבת בבית". 

הגורם נותן כדוגמה את סערת הקליפ של "חמסה חמסה", הקליפ בו רואים אותה אוכלת סושי מגופה של בחורה עירומה, להשפעת הסיפור של אביה. כזכור, סיפור הקליפ הגיע לכנסת אחרי שח"כ תהילה פרידמן יצאה נגדה כשאמרה: "גם נשים יכולות לחזק את תרבות האונס, זו לא תרבות ולא אמנות". לדבריו של הגורם, "הסיפור הפך את המדינה ופתח מהדורות וכיכב בכל מקום אפשרי בארץ. זה היה אמור לסגור לעדי קמפיין והיו הצעות, אבל כלום לא נסגר, כי אחרי שמשרדי הפרסום נכנסו לתמונה הם החליטו שלא לעבוד עם עדי בגלל רונן. הם לא רוצים לשים את השם שלה ולהיות מזוהים איתה. אם למשל תשאל אותה אם היא מוכנה לעשות פסטיגל בחינם, היא תשמח, העיקר לעשות משהו בתעשייה. לעבוד. יש אירוע של גדולים מהחיים, שמישהו ינסה להציע להם לראות אם ייקחו אותה. לא ייקחו".

הוא מוסיף ומסביר שרוב כוכבי הפופ בישראל כמו נועה קירל או סטטיק ובן אל, מתפרנסים או מפתחים את הקריירה שלהם על חשבון החסויות שמגיעות לקליפים, אבל במקרה שלה אף מפרסם לא רוצה לשים כסף ולהיות מזוהה איתה. "זה עצר לה את הקריירה", הוא מסביר, "היא לא יכולה להתקדם". בנוסף היא פיטרה לאחרונה את מנהל הרשתות החברתיות שלה והיום היא עושה הכל בעצמה.

שרית מאירי הסוכנת של עדי מספרת ל-mako מוזיקה שהיא ממש לא מתחרטת על כך שהיא צירפה אותה אליה לסוכנות, אלא ההפך: "נוצרה חרושת שמועות מסביבנו ברוח של 'למה לנו להיכנס למיטה חולה'. בחרנו להסתכל על זה דווקא בעיניים אחרות לחלוטין. להשתמש בשכל הישר, ובאלטרנטיבה שאנו יכולות להציע לעולם הזה, לנסות ולהציל את הנפש הצעירה שלה ולנסות לזקק אותה מהסיטואציה שבה היא חיה".

אבל איפה כל הכסף שהיא עשתה?
"נגמר".

על מה הוא הלך?
"המון המון כסף הלך על האבא, על עו"ד, משפטים".

ואיך היא משלמת לספקים איתם היא עובדת?
הכל עסקאות על אחוזים, טל הנדלסמן הוא שותף בניהול. גם המנהלות שלה שרית ולורנס עובדות לפי אחוזים. אם אין עבודה, אין הכנסה וכרגע אין שום הכנסה. גם את הקליפ החדש היא מימנה באחוזים, המפיק המוזיקלי של השיר החדש שלה קיבל אחוזים במאסטר. היחיד שמקבל שכר הוא איש יחסי הציבור שלה".

אז ממה היא מתפרנסת למעשה?
"רשתות חברתיות עם פוסטים באינסטגרם, טיקטוק, קמפיינים ברשתות וזהו. חשוב לציין שאין לה חובות, כל תשלום בזמן אבל הקושי קיים".

"בכל התקופה הזו עדי נלחמת בין אבא והמשפחתיות לבין הדמות שגרמה לה לריסוק הקריירה, גם בפן הכספי", מספר לנו טל הנדלסמן, מנהלה האמנותי של ביטי. "סגירת דלתות מכול מקום אפשרי ומאשימים אותה בלא עוול בכפה בגלל האבא. פשוט כך. אבל עכשיו, כנגד כל המלחמות הרגשיות, אנו מנסים להתרומם עם אלבום חדש ולשקם את הנפש והקריירה שלה".

 

מטעם יחסי הציבור של הפסטיגל נמסר כי הם אינם יודעים במה מדובר ולא מכירים את הנושא.

משה זיו, מנהל יחסי הציבור של עדי ביטי מסר בתגובה: "אין כל קשר בין הפצת קליפ לתקציב כלכלי, להיטי ענק כמו 'בלילות', 'דרך השלום' ו'שני משוגעים' יצאו גם הם בלי קליפ".