נטע ברזילי תמיד התגאתה בהיותה "שונה ומיוחדת". למרות שהשירים שלה נשמעים לפעמים כמו ג'יבריש או בשפה משלה שיצרה, ברובם מסתתר תמיד איזשהו מסר סמוי, וכך גם הפעם ב-Playground Politica, שיוצא היום ומתארח בו הזמר הניגרי מיסטר איזי. ברזילי כתבה את השיר יחד עם המפיק הצמוד שלה אריאל אבשלום והוא עוסק בחוויות הילדות שלה מניגריה, שם גדלה כ-6 שנים.
"גדלתי בבית ספר בניגריה שהוא לא רגיל. זה בית ספר בין-לאומי והייתי בכיתה עם ילדים מכל העולם: מיפן מאנגליה מקניה ומניגריה", ברזילי מספרת בשיחה עם mako, ובעצם בגלל שכולם היו נורא נורא שונים - אז אף אחד לא היה שונה. וזו הייתה מין חוויה שהיא אוטופית לגדול בה. גדלנו על מוזיקה מכל העולם גם, היה צוות מחנך שהוא מדהים שכולו היה מקומי. יש לי בארסנל של הילדות שלי שירים של שבטים, שירים ביפנית, שירים של הביטלס ובעצם גדלתי סוג של אזרחית של העולם".
"זה היה מאוד מיוחד", היא מודה ומשווה מיד לחוויה שלה בישראל אחרי התקופה בניגריה: "כשחזרתי לארץ הסיפור שאני תמיד מספרת הוא שאני הגעתי לארבעים ילדים ישראלים בכיתה ומיד את מגלה שאת - אחד, שמנה, בוקר טוב, שתיים שיש לי מבטא ושאני חד גבה, ושלוש שאני סופר סופר רגישה. אני לא שמעתי אף פעם בנאדם מקלל, אף פעם לא ראיתי סיטואציה כזו, שהיא מאוד מיוחדת, וזה היה טראומתי".
נוסף על השוני התרבותי, ברזילי ומשפחתה עזבה את ניגריה מסיבות מורכבות מאוד: "אבחנו את אח שלי עם אספרגר, אז אמא שלי לא כל כך ידעה מה לעשות בנוגע לזה ואיך לטפל בו, אז היא פשוט קמה, לקחה אותנו והלכה. בעצם, לא הספקנו להיפרד מאף אחד. וזה היה מעין פרידה כזו שהיא כואבת, ואני שנים האמנתי שהשארתי בניגריה את הילדה השמחה שלי. אני מאמינה שבמוזיקה שלי זה תהליך שהוא מאוד תרפויטי בשבילי. אני סוגרת כל מיני מעגלים ונותנת תשובות לכל מיני טראומות או בעיות שיש לי, הרגשתי צורך לסגור את זה. לסגור את זה עם עצמי".
מהיכן הגיע החיבור עם מיסטר איזי בשיר?
"אחרי שהשיר היה מוכן כבר, הקשבתי לו והוא היה מאוד לבד. מאוד בודד. והחוויה של ניגריה היא לא חוויה כזאת. היא חוויה של קולות אינדיבידואליים, של אנשים, של ביחד ושל חברים. הרגשתי שאני צריכה חבר שישיר איתי. אני מאוד אוהבת אפרו-פופ ואני מקשיבה להרבה, זה גם ז'אנר שהוא סופר-סופר-עולה. בעלייה מאוד גדולה והוא קורה עכשיו. חשבתי הרבה מי יכול להתאים לזה ובגלל שהקול שלי הוא מאוד עמוס ודחוס, ויש לו המון נוכחות אז הייתי צריכה מישהו שהוא מאוד חלק. חיפשתי מי הכי יתאים לזה ואני מאוד מאוד אוהבת את מיסטר איזי. אבל הוא מאוד ביג".
אחרי שהבינה את מי היא צריכה בשיר בשביל שלא ירגיש בודד, ברזילי ואנשיה פנו ללייבל של איזי. היא מספרת שהתגובה של האנשים מסביבו של איזי, הייתה מה ששכנעה אותו לקחת חלק: "הוא מספר שברגע שהוא שמע את השיר בחדר עם אנשים, הם הרימו גבות, הוא אמר שזו האסל-פוינט (אפשרות לשיחוק, בתרגום חופשי). מבחינתו זה היה מושלם. אם אנשים מגיבים באופן חזק למשהו סימן שהוא טוב. והוא מאוד אהב את זה ואמר שזה נשמע לי כמו להיט מאוד רחב".
השיא היה כשנטע גילתה שלה ולמיסטר איזי יש הרבה במשותף: "סיפרתי לו שגדלתי בבית ספר בין-לאומי בניגריה, ואז הוא אמר לי 'איזה קטע גם אני למדתי בבית ספר בין-לאומי'. בדיעבד, הייתה לנו את אותה ילדות, יכולנו לגדול באותו בית הספר באותן שנים גם. אז הוא כתב את החוויה שלו שזה מדהים. זה נורא נורא יפה לשמוע אותו שר על הילדות חסרת הדאגות שלו. והרגע הזה שאני שרה על שנת 1999, שמעבר לזה זו השנה שאנחנו עזבנו את ניגריה, היא גם השנה שניגריה לקחה את גביע העולם בכדורגל אז הוא מדבר שם על הכוכב כדורגל שהוא אהב. זה מרגש שהוא מביא את החוויה שהיא שלו פנימה לתוך השיר".
מה הוא אמר על זה שאת מישראל?
"לא דיברנו על זה. זה לא היה אפילו ב'טופיק' של השיחה או משהו שאני חשבתי עליו כשעשיתי את הפניה. זה לא משהו שבכלל היה בדיבור".
מי הקהל של השיר לדעתך?
"זו שאלה וואו. אין לי ציפייה. אני משחררת שירים ורוצה שאנשים יאהבו אותם או שלא יאהבו. אני כתבתי את הדבר כי רציתי לפתור לעצמי משהו. יש משהו בשיר הזה שנורא מכוון להאפי פלייס שלי. ואני רוצה שזה יהיה שיר מאוד מאוד שמח וחסר דאגות בשביל אנשים אחרים גם. הילדות שלי היא ילדות שאני חייבת לה כל כך הרבה, חייבת לפרק זמן הזה. הייתי ילדה שהיא מפיצה את האור שלה ונותנת לאחרים להפיץ את האור שלהם המיוחד שלהם, וזו ילדות שהיא כל כך פתוחה וכל כך מקבלת שהיא מאוד חוגגת את עצמה".
"זה פשוט שיר מאוד מאוד שמח ופתוח. אני לא חושבת על קהל ספציפי כשאני עושה משהו. מה, כשעשיתי את I Love My Nails כיוונתי לבנות או לציפורניים? זה לא משהו שאתה עושה אותו ומכוון למשהו. אני בנאדם מאוד מוזר ומיוחד אני לא דומה לכלום. וככה אני עושה את המוזיקה שלי".
אף שהיא עסוקה בכתיבת מוזיקה והופעות מעבר לים, ברזילי כמובן מעודכנת מאוד בתעשייה הישראלית. גם אותה הפרידה של סטטיק ובן אל, מי ששיתפו איתה פעולה במגה-להיט "אפס מאמץ" תפסה לא מוכנה. "אני חושבת שהם צמד היסטורי. לא היה דבר כזה. הם עשו פה משהו שלא הרבה הצליחו לעשות. הם הכניסו לישראל כל כך הרבה חתרנות ושמחה ואני מעריכה אותם מאוד מאוד", היא משתפת, "שיתוף הפעולה ב'אפס מאמץ' הוא היה מאוד מאוד מגניב וקרה גם מרחוק. לא באמת יצא לי לשבת עם סטטיק בחדר ולכתוב. קיבלתי את השיר וכתבתי את החלק שלי. וזה קרה בצורה די מדהימה. אני מאחלת להם מלא בהצלחה בדרכם הנפרדת".
יש סיכוי לשיתוף פעולה נוסף עם אחד מהם?
"'אפס מאמץ' הוא להיט מדהים. אני לא יודעת מה יהיה בעתיד".
אם מישהו חשש שלא נמצא פרגון אצל ברזילי כלפי הנציגה הישראלית הטרייה לאירוויזיון 2023, טעות בידו: "נועה זו שיחוק, בחירה מדהימה. מחזירה עטרה ליושנה, שכוכבות גדולות ועם הרבה ניסיון עושות אירוויזיון. אני מאוד מאוד מאוד מפרגנת לה ולבחירה הזו אני חושבת שזה גאוני, ואני חושבת שזה בעיקר טוב לנו שהיא הולכת".
היו כבר נציגים שנשלחו פעמיים לייצג את המדינה שלהם בתחרות, גם אצלנו בישראל כמובן. ברזילי שמה את הפרק הזה מאחוריה, לפחות כרגע. "לעשות שוב אירוויזיון לא נראה לי שיקרה. די, יאללה. באמת... זהו, ניצחנו", היא מסכמת, "בתור מישהי עם ארון גביעים די חמוד, אני חושבת שמוזיקה היא בעיקר יצירה ושיתופי פעולה וזה מה שאני אוהבת בה. זה החלקים שאני אוהבת בחיים שלי, להיות באולפן להיות על במה מול אנשים. החדוות יצירה הזו שאני מתחילה את היום שלי ואני בבאסה ואני נכנסת לאולפן אני מנקה ויוצא משהו ואני האדם הכי שמח בעולם".
"הדבר הזה ספציפית זה מה שמשאיר אותי בביזנס. לא תחרויות, לא הישגים ולא שום דבר אחר. בסוף בסוף בסוף, זה מה שעושה אותי מאושרת. כאילו פאק, אני באולפן ויוצא לי משהו מדהים או שיש ילדה ברחוב שהפכתי לה את החיים לקלים יותר - והיא באה אליי ומבקשת להגיד לי את זה, בשביל זה אני במשחק. לא בשביל שום דבר אחר".
ומה לגבי כתיבת השיר, היית רואה את עצמך כותבת לנועה שיר לתחרות?
"אני עושה דרך ככותבת מאוד לעצמי. הכתיבה שלי היא מאוד מאוד אישית. אני כרגע בשלב הזה לא יכולה לכתוב לאנשים אחרים. לא רואה את עצמי עושה את זה אבל אני נורא רואה את זה קורה - שדורון כותב לה שיר. דורון הוא חלק מאוד מאוד גדול בנועה. הוא ניהל אותה מוזיקלית אני חושבת הרבה זמן. וזה יהיה וואו. זה יהיה וואו אני יודעת אני מרגישה את זה".