אליאב זוהר לא מחשבן לאף אחד. כן בן של ח"כ לא בן של ח"כ, הוא שם את עצמו בפרונט הכי חשוף שיכול להיות, מהבפנים אל החוץ. אמש הוא הופיע במועדון הבארבי בתל אביב בהופעה פתוחה לקהל, לראשונה מאז הזכייה שלו ב"הכוכב הבא 2022". זוהר הגיע למופע (ולתוכנית עצמה כידוע) עם שירים מוכנים מתוך אלבום הבכורה שלו שטרם יצא.
זה היה די סוריאלסטי לראות בכירים מקשת 12 (גילוי נאות) כמו יואב צפיר או טמירה ירדני במועדון ההופעות הוותיק של תל אביב. אפילו שאול מזרחי הבעלים עלה על ז'קט חגיגי. שאול לא מרבה לשתף פעולה עם אמני מיינסטרים של המיינסטרים, אבל כנראה גם הוא זיהה את מה שמדינה שלמה ראתה על המסך: אליאב זוהר הוא מוזיקאי מוכשר, גם אם עדיין לא אפוי עד הסוף. הבסיס קיים.
"הרבה זמן לא חשבתי על זה, לא כתבתי שיר שלא למישהי או מישהו אחר", פתח זוהר את ההופעה ואז ביצע את "האמת" שמתוכו לקוחה השורה הזו - מעין קריצה ומהלך חמוד לכל מי שכבר מיצה את השם מיכל. אחרי חצי שנה בתוך מערכת מהונדסת שבה כל פיפס שנאמר עובר חזרות, ההופעה אתמול הייתה טבילת האש הראשונה שלו. לאט לאט זוהר התמתח על הבמה ובדק את הגבולות בין שיר לשיר עם סיפורים קצרים או אנקדוטות מהחיים שלו, על המורכבות שהמילה "אבא" נושאת איתה או החבר הטוב שעומד בשורה הראשונה - כיאה לכותב שירים, יש לו מה להגיד על הכל.
מבין השירים המוכרים שכבר שביצע בתוכנית כמו "תפתחי חלון" או "יש לך", זוהר ביצע על הבמה גם את "שער הרחמים" (לא לפני שהצהיר "אני לא חובב קאברים כמו שאתם יודעים"). אפשר לראות בזה יומרנות, אבל בפועל הוא רוצה לספר את הסיפור שלו ולא של אף אחד אחר. ועדיין, לא מפתיע שדווקא השיר של מאיר בנאי הוא אחד מהקאברים שכן עברו את הסלקציה שלו בתוכנית. אפשר ממש לראות איך הדמות שזוהר יצר מתבססת על שירים של בנאי. גם "לבד על המיטה" של עומר אדם נבחר לקבל ביצוע מפתיע אתמול.
כאמור, זוהר לא מתבייש להיחשף ולחשוף, גם אם ברמיזות. כשביצע את "שדים בעיניים" - אותו הגדיר ב"הכוכב הבא" כשיר על "חבר טוב" - בבארבי האפלולי, המשמעות האמיתית של השיר פתאום צצה: "הייתה לנו תקופה, מין חוצפה כזאת יפה / היינו מסיימים כל יום על הרצפה / אתה היית משקר לכולם ולי הרבה יותר / חצי שנה עברה בינתיים, נשאר עוד טעם בשפתיים / אם כבר ריקנות לפחות לכתוב / לקום אחר הצהריים, עם שדים בעיניים, תמיד זה עושה לי טוב".
דווקא הקאברים, כולל זה עם מיטב שרמן ל"אם אלה החיים" היו הביצועים הטובים של ההופעה. אין ספק שלזוהר יש כישרון ללהיטים. הוא יודע להלחין ולכתוב הוקים, ובעידן הפופי של היום, לעשות את זה עם גיטרה זו משימה לא פשוטה בכלל. הבעיה שלו כנראה מתחילה דווקא במקום הכי רגיש שלו - הכתיבה. זוהר עדיין צעיר ואפשר להניח שאת רוב השירים שביצע אתמול כתב בשנתיים האחרונות. הוא יודע לזהות את הנושאים שמדברים להמונים והוא באמת מוזיקאי בנשמה, שרוצה לעשות אומנות, אבל לא יזיק אם טדי יושיבו אותו עם כותב מספיק מנוסה, כזה שהאגו של זוהר יאפשר לו לרצות ללמוד ממנו.
צימוד של זוהר למנטור מנוסה לא חייב לפגוע בתדמית הסינגר-סונגרייטר שלו, אלא רק לעזור לה. גם טיילור סוויפט, שבימים אלה מרסקת את תעשיית המוזיקה עם מספרים לא הגיוניים ונחשבת לכותבת השירים המובהקת ביותר בעשור האחרון משתמשת בכותבים שיעזרו לה. לזוהר יש ערימות של רגש בתוכו, והוא חייב עזרה בשביל לתרגם את זה כמה שיותר טוב למילים ומשם ללבבות של הישראלים.