בד בבד עם עלייתו המחודשת של הראפ העברי, צף גם סגנון שיותר משיק לז'אנר מאשר משתייך אליו: הספוקן וורד, השירה המדוברת, שכבר כמה שנים הולך וצובר כח וקהל בארץ. עם ערבי פואטרי סלאם על בסיס שבועי בכמה וכמה מוקדים בארץ, כוכבים שצמחו בהם וקטעים שתועדו ושותפו מאות ואלפי פעמים, הגיע הזמן שייצא כאן קליפ ספוקן וורד עברי ראשון. מי שדאג לכך הוא אחד מחלוצי ומארגני הסצנה בישראל, פדרו גראס.
- לאן בורחים האסקפיסטים? למדבר
- קבלו את מלך הראפ של המזרח התיכון
- "העולם הוא עדיין עולם מאוד גברי": גלעד כהנא, פמיניסט
פדרו גראס הוא שם הבמה של עמית אולמן - שחקן, ראפר ומשורר שזכה להכרה דרך המופע של ויקטור ג'קסון ובתפקיד הראשי במחזמר הראפ "העיר הזאת", שמסתובב ברחבי הארץ כבר כמה שנים. הפעם הוא עומד לבד בקדמת הבמה, בדרך לאלבום הסולו הראשון שלו. מי שראה אותו מופיע בערבי פואטרי סלאם כבר יכיר לפחות חלק משירי האלבום, חלקם יזכו ללחן ועיבוד מוזיקלי וחלקם ייוותרו כפי שהיו על הבמה - ללא ליווי מוזיקלי, רק המילים עצמן. במקרה של השיר הראשון שנחשף מהאלבום, "אלוהים בג'ימייל", יש ליווי מוזיקלי - ומי שאחראי לו הוא אחד השמות הבולטים מאחורי הקלעים של סצנת ההיפ הופ המקומית, איציק פצצתי.
"אלוהים פתח חשבון בג'ימייל/ בקטע של/ לרדת אל/ העם/ אז הוא נרשם/ תחת השם 'GOD'/ אלוהים הכל יכול/ הוא לא חשד/ שיש כבר משתמש כזה אחרי הכל/ אלוהים יש רק אחד/ השם גוד היה תפוס". כך נפתח שיר הגעגועים לאלוהים, בעולם שבו הכל עובר דרך מסך, והאל לא יוצא מן הכלל. "אפשר לומר שהשיר הזה (וכן כל האלבום שבדרך) מסכם 30 שנות חיים והתבוננות", פדרו גראס מספר. "הוא נכתב לאורך הרבה זמן, תקופות שונות ותחנות שונות ביחסיי עם האל. על כן קשה לי לדבר על השיר ועל אלוהים בקצרה או בפרוזה. אוכל רק לומר שבכל שנותי היתה הכמיהה אליו, הרצון להתקרב והחיפוש אחריו". אז האם אלוהים באמת כתב לפדרו בצ'אט? אולי בעולם אחר, אבל בטוח שהוא ימשיך לחפש. הרבה געגוע יש שם, וגם הרבה כישרון שמחייב להמשיך ולעקוב אחריו.