אחרי שבילתה את השנה האחרונה בסשנים של כתיבה, יין והקלטות, הזמרת והיוצרת נוי פדלון (27) משחררת הבוקר את "הרסת לי שירים", סינגל חדש מתוך אלבומה השני שבדרך. פדלון, מי שנחשבת למומחית בזיקוק תחושות של פרידה כואבת והפיכתן ללהיטי רדיו, גייסה את חבריה הטובים תמר יהלומי ויונתן קלימי בניסיון לכבוש שוב את המצעדים, רגע לפני החזרה המיוחלת לשגרה ובמקביל לפתיחת עולם התרבות.
"הרסת לי שירים", השורה שמככבת בפזמון והפכה לשם השיר, הגיעה אחרי שיחה של פדלון עם חבר קרוב שעבר פרידה וסיפר לה שמאז הוא מתקשה לשמוע שירים מבלי לחשוב על האקסית. "אחרי שהוא הלך ניגשתי לפסנתר ואז פתאום יצא לי: 'זה כבר כמה חודשים שהרסת לי שירים'", מספרת פדלון בראיון מיוחד ל-mako מוזיקה. "שבוע לאחר מכן יונתן קלימי ותמר יהלומי הגיעו אליי לסשן, מזגנו יין, פתחתי את הפתקים וראיתי את המשפט - הם ישר עפו עליו".
פדלון, שכבשה את לב המיינסטרים הישראלי ואז עוד לא מעט לבבות בדרך עם הלהיט "סוודר" שיצא לפני כשלוש שנים, מרגישה שכל אחד ואחת יוכלו להתחבר למילות השיר, דווקא בגלל שבמהלך הכתיבה שלו היא לא חשבה על זוגיות ספציפית. "ברור שעלו לי סיטואציות מהעבר, מכל מיני מערכות יחסים שהיו לי", היא משתפת. "זה הקפיץ לי גם את מערכת היחסים הזו וגם את מערכת היחסים ההיא - אז כנראה שיש פה אמת שכל אחד יוכל להתחבר אליה".
שורה נוספת שזוהרת מתוך הטקסט, בטח אחרי שנה שבמהלכה הדרכונים של כולנו בעיקר העלו אבק, היא "געגועים לפריז, למעילים", שורה שבטוח תעביר צמרמורת בגבם של לא מעט מאזינים ומאזינות שרק מחכים לנחות שוב בבירת צרפת: "את השורה הזו כן כתבתי על סיטואציה מהעבר. לפני כמה שנים הייתי בוולנטיין בפריז, היה קר נורא וזה יצר את האווירה הכי רומנטית שיש. האמת, שלא מזמן גם צפיתי באמילי בפריז שגמרה את החיים שלנו, אז עם השילוב הזה נראה היה לי שצריך להזכיר את פריז בשיר הזה".
זה לא סוד שמגפת הקורונה הגיעה בטיימינג נוראי עבור רוב האנושות, אבל ייתכן שפדלון הרגישה את זה קצת יותר מאחרים: שנה אחרי "סוודר" ועם להיטים מתנגנים כמו "גלגל ענק" או "סכינים", היא הייתה אמורה לעלות עם מופע ההשקה לאלבום שלה ממש עם תחילת המשבר הבריאותי, דבר שכמובן לא קרה בסוף, אך למרות זאת היא הצליחה לשמור על אופטימיות ועכשיו אפילו מרגישה "שהקורונה הזו עשתה איתי חסד".
"אני ממש מחכה ומצפה לזה (למופע)", מספרת נוי בהתרגשות. "אני חושבת שהתבגרתי בטירוף בשנה הזאת, באמת. זה היה יכול להיות לי לעוול אם הייתי עומדת לפני שנה על הבמה, כי הייתי מבוהלת ולא כל כך יודעת מה קורה סביבי. זה קרה (הפריצה) כל כך מהר, ותוך שנה כבר הוצאתי אלבום, אבל אז לא באמת הייתי יכולה להחזיק את זה".
פדלון, שחוגגת ממש היום את יום הולדתה ה-27, עברה גם לנהל את עצמה בשנה האחרונה, ולטענתה זה לא השינוי היחידי שעשתה בחיים: " משהו השתנה לי בצורת החשיבה באופן כללי; תמיד הייתי אומרת לאנשים 'יאללה, הכל לטובה, בסדר שמענו' ובשנה הזו הבנתי שזה נכון. לא סתם כל זה קרה, לא סתם נפתחו לי העיניים, ולא סתם עברתי את זה בשביל להיות עכשיו במקום הזה שאני יודעת מה בדיוק אני עושה".
"אני לא יודעת איך תהיה השנה הקרובה, אם אקבל רגליים או חיבוקים מאנשים. אני לא יודעת איך זה יהיה ואני מפחדת מזה מאוד, אני רק יודעת שאני באה לתת את האמת שלי. אני בסך הכל רוצה לעשות את המוזיקה שלי, את הכיף שלי ואת הטוב שלי, ואני חושבת שאם זה באמת יהיה טוב וירגישו שזו האמת שלי - אז יתנו לי לעוף על זה".
כזכור, פדלון זכתה להכרה ראשונה אחרי שלפני כשש שנים, עוד לפני שכתבה לאיתי לוי את "שתישרף האהבה" ולפני שפרצה בעצמה בתור זמרת, הייתה מעלה ליוטיוב סרטוני קאברים לשירים מפורסמים מתוך חדר השינה שלה, ומתברר שהשנה האחרונה גרמה לה לחזור להיות בדיוק אותה בחורה צעירה ותמימה - רק שהפעם הלוקיישן כבר השתנה והיא עושה את זה מהסלון.
"אני אוהבת את זה, וזה החזיר אותי לתקופה ההיא בחדר השינה, לתמימות, לכיף של לאהוב שירים של אחרים ולא 'לטחון' כל היום את הסקיצות של עצמי. זו הגשמת החלום האמיתי מבחינתי, זה שאני עדיין שומרת על נוי עם השיער המקורזל בלי איפור על הפסנתר, שעולה ככה ללייב. זו אני: טבעית אמיתית ולא בא לי להשתנות".