אין הרבה אמנים אלקטרוניים שמצליחים לעורר עניין אצל הקהל הישראלי כמו בוריס ברצ'ה. הכוכב הגרמני שנחשב לאבי סגנון ההיי-טק מינימל שמזוהה איתו כל כך, הופיע בישראל כבר מספר פעמים ובכל פעם הכרטיסים נחטפים מחדש. בחמישי הבא ה-1.12, יחזור בוריס ברצ'ה לאירוע אינטימי יחסית ביחס לסדר גודל אליו התרגל, כשיופיע בהאנגר 11 יחד עם כוכבת נוספת בלייבל שלו, אן קלו.
"אנשים לא טיפשים, בוריס הוא גאון מוזיקלי ואנשים מבינים את זה", מספר מיקו ברק, המפיק שמנחית אותו בישראל, בשיחה עם mako מוזיקה. "לבוריס ברצ'ה יש את הסגנון והייחודי שלו והקהל יודע להעריך את זה". מיקו ושותפיו, שמעון ברק ואמיר גרובי הם הבעלים של Tel-Aviv Calling, חברת ההפקות הישראלית שמביאה בדרך קבע את ברצ'ה - שחברת ההפקות הגדולות יותר, ועם כיס עמוק יותר, ניסו להחתים.
"התחום שלנו זה בורסה, הכל למכירה. זה מגיע, מציע X, ההוא בא ומציע Y ואז מישהו בא ומציע Z. ועל מה נאבקים פה? אחד אוכל את השני. אני כן יכול לאשר שבוריס קיבל הצעות מטורפות, אבל הוא משפחה ויש בינינו חוזה אקסקלוסיבי בעל פה. אם אף אחד לא לקח אותו עד עכשיו, אף אחד כבר לא יצליח לקחת".
ההופעה הקודמת שלו בארץ הגיעה אחרי לא מעט שינויים וביטולים.
"היה לנו אירוע מתוכנן עם בוריס לנובמבר 2020 בביתן 1. זו הייתה התקופה של הגלים וההגבלות של הקורונה, לא היה ברור מה יקרה ואם יקרה. מהר מאוד הבנו שזה אירוע שלא יתקיים, החלטנו לחכות כמה חודשים והעברנו תאריך וגם שם זה לא קרה. משם זה עבר לתאריך אחר לאירוע בפארק אריאל שרון שהתבטל גם כן. צריך להבין: כל דחייה כזו של אירועים היא הפסד כספי עצום כי זו עוד הפקה עם קרייאטיב אחר, מיתוג אחר".
אז בוריס בכל זאת הגיע אז?
"מצאנו פתאום חלון של שבועיים, הייתה אי בהירות בכל מה שקשור להגבלות הקורונה. התקשרתי לסוכן שלו ואמרתי לו 'יש לנו שבועיים להרים אירוע, אתה מוכן?', הוא זרם איתי כמובן. הרמנו הפקה בשבועיים, שזו עבודה כמעט בלתי אפשרית. האירוע קרה בלייב פארק וגם היה הצלחה מטורפת".
עם כמה שהסיפור נשמע מושלם, כולם נפגעו בתקופת הקורונה ובעיקר מי שעוסק בחיי הלילה, גם החברה של ברק:"יש כאן טלטלה קלה. עברנו קורונה ואנחנו לפני משבר כלכלי גדול – לאנשים אין כל כך הרבה כסף לבזבז על כרטיסים. אלה השלכות שאנחנו לאט לאט רואים. הקהל מתקשה יותר לשלם, מגיב אחרת למחירים. בסוף מי שישרוד זה אלה שיודעים להפיק אירועים, החזקים והוותיקים – זה תחום למקצוענים בלבד".
"לא אשקר, עברנו טראומה קשה בקורונה. לקחת אירוע אחד ולסחוב אותו שנה וחצי, להעביר אותו כל כך הרבה לוקיישנים זה דבר לא פשוט, בטח כשיש קהל שסומך עליך. החלטנו להגיד 'רגע, בואו נעשה אירוע אחד מוקפד ומהודק שיהיה סולדאאוט'. זה גם מגיע בזמן נכון מבחינתנו כי אנחנו רואים מה קרה בפסטיבלים גדולים עם הביטולים ופריצת גדרות, שזו תופעה שקשה להשתלט עלייה באירועים באוויר הפתוח".
למה באוויר הפתוח זה יותר קשה?
"קודם כל זה יכול לקרות בכל מקום, אבל בחלל סגור יש יותר שליטה כי השטח הוא תחום יותר. הרצון שלנו באירוע הקרוב הוא למקסם הכל: הוויזואל, הסאונד, השליטה והבטיחות, אבל גם להירגע ממה שעברנו וליהנות מהדרך. התחום שלנו היום הוא מאוד לחוץ, אגרסיבי ותחרותי. כשמוסיפים לזה את העובדה שהדרישות גדלות כל הזמן, מקבלים אירועים שהם לפעמים לא כלכליים".
אחד המאפיינים הבולטים באירועים של Tel-Aviv Calling הוא אזור "בוילר רום", רחבה באזור עמדת התקלוטים שמאפשר לקהל להיות הכי קרוב שאפשר לדיג'ייז. "ראשית, אנחנו מאמינים בחוויה של 360 מעלות", מסביר ברק על ההחלטה לקיים בוילר רום בכל אירוע. "לתפיסתי, כשיש מישהו מאחורי הדיג'יי זה נותן לו וייב להמשיך בסט. כל דיג'יי שמגיע מתחייב לסט של שעה וחצי-שעתיים, ארטבאט, אדם באייר וגם בוריס ברצ'ה ניגנו אצלנו 3 שעות ואני תולה את זה בבוילר והאווירה סביבו. כשאני רואה יותר ויותר אירועים כשעושים את זה, אני מבין שהחלטנו נכון".
ומה עוד מתוכנן בשנה הקרובה? בשיחה עם mako מוזיקה חושף ברק כי האירוע הזה הוא למעשה חימום לקראת אירוע גדול יותר עם בוריס שיתקיים במאי 2023: "תהיה לנו מסיבה של הלייבל של בוריס ברצ'ה ב-11 במאי בביתן אחד באקספו. זו תהיה חגיגה שלמה של כל הלייבל, כשבמרכז, כמובן, בוריס ברצ'ה. אני לא יכול להגיד שזה סגור אבל אני מאמין שגם אדם באייר יתארח אצלנו השנה, כמו גם אמנים מהלייבל שלו דראם קוד ומאפטרלייף (הלייבל של טייל אוף האס)".