האם אחרי שנים בהן נעדרה משוק המוזיקה המקומי חנות אינטרנטית ראויה להורדת קבצי מוזיקה דיגיטאליים לנייד, למחשב או לנגן ה mp3, תבוא הישועה גם הפעם מכיוון החברות הסלולריות? זה מה שמנסות לעשות בימים אלה שלושת החברות הסלולאריות המקומיות: "אורנג'", "פלאפון" ו"סלקום". האחרונה אף השיקה אמש, באירוע עמוס אמנים ותחת הסלוגן "הבית של המוזיקה הישראלית", את הקמפיין החדש לקידום אתר החברה, המאפשר הורדה חוקית של רבבות שירים.
חברות הסלולר תלויות בחברות התקליטים על מנת לקיים את פעילויות החנויות המקוונות. למרות זאת ציינו אמש שלא לייחוס כמה מבכירי "סלקום" את העובדה שדווקא החברות הסלולריות הן אלו שמצאו בסופו של דבר לנכון לגייס את הכספים הנדרשים ליצירת מה שכינו "התשובה הישראלית האמיתית הראשונה לפורמט Itunes הבינלאומי". בכירי "סלקום" אף כינו את המהלך "תעודת עניות לחברות התקליטים בארץ, שהעיסוק בקידום מוזיקה ישראלית חוקית בעידן האינטרנט אמור להיות בראש סדר העדיפויות שלהן". כמו כן מתגאים בכירי סלקום בנתוני דו"ח אקו"ם אחרון, בו צוינו החברות הסלולאריות כגופים היעילים והמסודרים בארץ בכל הנוגע לתשלום תמלוגי זכויות יוצרים לאמנים ישראלים.
מדוע לחברות הסלולר קל יותר?
בשנים האחרונות נעשו נסיונות רבים לייצר חנות מוזיקה ישראלית מקוונת ראויה בעלת רפרטואר מכלל חברות התקליטים בישראל, בין היתר על ידי "MSN ישראל". עד כה כשלו כל הנסיונות, בעיקר בשל חוסר יכולת להגיע להסכמים ולגשר על מחלוקות בין חברות התקליטים על תמלוגים וזכויות יוצרים. בפועל, רק חברות NMC-יונייטד, באמצעות האתר songs, ו-"Imusic", בו פועלות בעיקר "נענע דיסק", "עננה" ואמנים עצמאיים, מתפעלות כיום אתר המאפשר רכישת קבצי מוזיקה דיגיטאליים.
יש לציין כי לחברות הסלולר קל באופן יחסי לצאת במהלך שכזה, כיוון שהן כבר סוחרות בתכנים המוזיקליים בפלטפורמה הסלולרית ומדובר בעידכון חוזים קיימים והוספת פלטפורמת מכירה נוספת, יותר מאשר בחתימת חוזים חדשים המצריכים משא ומתן המתחיל מנקודת האפס.