קשה למצוא דייג'יז עסוקים יותר מהארד דרייבר, כשמסתכלים על סצנת ההארדסטייל. ההולנדי בן ה-34 שמככב בדרך קבע באירועים המרכזיים של הז'אנר - מהבמה המרכזית של הפסטיבל "דפקון 1" ועד לבמת ההארדסטייל בטומורולנד - ומוציא טראקים בקצב מסחרר, ביסס את מעמדו כאחד האמנים הגדולים והפוריים ביותר בסצנה.
ב-5.1, הארד דרייבר מגיע לראשונה לישראל וינגן באירוע World Of Hardstyle 2023, שיהיה לא רק האירוע הכי גדול של הז'אנר בארץ עד כה, אלא גם אירוע ההארדסטייל הראשון שיתקיים במועדון הבארבי המיתולוגי. "כל הקולגות שלי שביקרו בישראל אמרו לי שהקהל פשוט מטורף", אומר הארד דרייבר בשיחה עם mako מוזיקה. "מעבר לזה, האנשים שאני מכיר מישראל מאוד ידידותיים".
"קיבלתי המון הודעות ממעריצים שמתרגשים מזה שאני בא", הוא משתף, "וזה רק הופך את התחושה ליותר כיפית. אני בטוח שתהיה מסיבה מטורפת, ומהצד שלי אביא חומרים חדשים שעוד לא ניגנתי בשום מקום אחר. אני מאוד מתרגש להגיע".
החיבור שלו למוזיקה החל בגיל צעיר מאוד. "בגיל 10 כבר עסקתי במוזיקה בצורה כללית והרבה שנים חיפשתי כיוון למה בדיוק לעשות. כדיג'יי, התחלתי את הקריירה בז'אנר הג'אמפסטייל, ז'אנר שהיה מאוד פופולרי בבלגיה. פעלתי בז'אנר הזה עד 2012 ומאוד אהבתי את זה, אבל ראיתי שבסטודיו אני כבר מתפתח לכיוונים אחרים. הבנתי שאני כבר שומע המון הארדסטייל ומושפע מאוד מאמנים בז'אנר, אז החלטתי להתחיל ליצור הארדסטייל".
אחרי כל כך הרבה שנים בז'אנר, איך אתה מצליח להישאר כל כך פרודוקטיבי?
"אני איש של סטודיו, זו התשוקה שלי. אני תמיד עובד על סאונד, כותב מילים או עושה משהו בסטודיו. לא היה לי עוד מחסום כתיבה ואני מקווה שגם לא יהיה לי כזה, אבל אני חושב שהטריק הוא להמשיך לעשות דברים. למשל, אני עובד על כמה טראקים במקביל כדי שאם אתקע באחד מהם, אוכל להמשיך לעבוד על אחד אחר עד שיעלה רעיון. מעבר לזה, גם בעשור שלישי של יצירה תמיד יש מה ללמוד, ואני עדיין צופה במדריכים, גם אם זה לא משהו טכני אלא משהו שקשר לרצף עבודה או לטיפים קטנים".
הארד דרייבר כאמור הינו אמן פורה במיוחד, רק בשנתיים האחרונות הספיק להוציא שני אלבומי סולו. הראשון יצא בזמן מגפת הקורונה וזכה לשבחים, והשני, HDNA, מועמד לתואר אלבום השנה 2022 במגזין המוביל בז'אנר HARDSTYLE.COM. ועדיין, הוא מודע היטב לאיזון החשוב שבין איכות לכמות ומצהיר: "אני לא רוצה להעמיס יותר מדי ואז אולי להשיג כמות על חשבון איכות, לכן לא אוציא אלבום נוסף בשנה הבאה, אבל יהיו כמה סינגלים".
מי ההשראות שלך בז'אנר?
"בתחילת הדרך וגם היום, תמיד אהבתי את נויזקונטרולרז. היום אני מאוד אוהב את סאב זירו פרוג'קט, סיק מוד ורולר שעושים דברים שונים. לכולם יש משהו מיוחד ויש מקום לכל אחד לעשות משהו שהוא רוצה, הארדסטייל היום הרבה יותר רחב ממה שהיה פעם".
אותה התרחבות של הז'אנר שהארד דרייבר מדבר עליה, גוררת גם הרבה ביקורות על התמסחרות הז'אנר והתקדמות שלו לכיוון ה-EDM. "זו בחירה של אמן", הוא מסביר. "בסוף, זו דרך להגיע לעוד קהל ולהגדיל את הז'אנר, ולצד זה, יש אמנים ש'מאכילים' את הצד השני והפחות מסחרי. אם משהו מגיע לרדיו זה מגניב מאוד כי זה מביא קהל חדש. אני לא רואה בזה משהו רע או טוב, כל אמן צריך להחליט לעצמו אם הוא רוצה ללכת לכיוון המסחרי ואז אולי להגיע לקהל חדש ולנגן ביותר אירועים".
מעבר להיותו מפיק ודיג'יי מצליח בהארדסטייל, הארד דרייבר הינו שם מוכר בתעשייה גם כ"מפיק צללים" בסצנת ה-EDM. "אני לא חושב ליצור באופן גלוי בז'אנר הזה", הוא עונה כשנשאל על האפשרות לקרוס-ז'אנר מבחינתו. "לפעמים יש רגעים שאני אומר 'אני אוהב את זה' וחושב אם אני צריך להתחיל, אבל מהר מאוד אני מבין שאני לא יכול להכניס את זה בלוח הזמנים שלי, אבל אני כן אוהב לעבוד בז'אנרים שונים".
כשאתה רואה טראק שאתה הפקת מצליח תחת שם של מפיק אחר, אין רגע של תסכול שבו אתה אומר 'למה הקרדיט לא שלי'?
"לא, כי אני יודע שיש המון מוזיקה טובה, אבל צריך גם שם גדול שיציג את המוזיקה הזאת. אני מודע לזה שאם טראק EDM הופך לגדול, חלק מזה הוא בגלל שהשם שעומד מאחוריו גדול. יש הרבה טראקים טובים שלא זוכים להכרה כי אין שם גדול מאחוריהם. מספיק לי לדעת לעצמי שיש לי חלק בטראק".
כשנשאל אם הז'אנר הולך לדעתו להמשיך להתרחב ב-2023, התשובה ברורה מאליו בעיניו: "הטכנו ממש חזק כרגע אז אני חושב שנראה השפעות של זה, ומעין שילובים של הארדסטייל וטכנו. מעבר לזה, הסצנה תמשיך להתפתח באופן טבעי, יהיה מרגש לראות לאן".