האם אסף אבידן והמוג'וז, כוכב הרוק ולהקתו, שהיו לסמל העצמאות והחופש, מתמסחרים? אבידן והמוג'וז ישיקו את אלבומם החדש "מעבר לסערה" ("Through The Gale") במהלך חודש נובמבר הקרוב, במסגרת פלטפורמת ההופעות הביתיות "בירה מכבי הום טור", אחרי ששירים ראשונים מהאלבום כבר נחשפו בהופעותיהם בארץ בחודשים האחרונים.
שש הופעות של שלומי שבן בבתי מעריצים היו כנראה רק תחילת הפרויקט של מכבי. היום משיקים אנשי "הום טור" את הסיבוב השני של המיזם ומזמינים מעריצים של אסף אבידן והמוג'וז להגיש את מועמדותם להופעה בביתם. המתמודדים על הופעה בביתם נדרשים לפעילות יצירתית - לביים ולצלם את "תמונת הרוקנ'רול האולטימטיבית". אל הצילומים שיעלו באתר הפרויקט יתלוו הסברים של המועמדים מדוע דוקא הם ראויים לארח את ההופעה.
אלבומם החדש של אסף אבידן והמוג'וז "מעבר לסערה" - "Through The Gale", יהיה בן שבעה שירים בלבד. אחרי שיבצעו את שיריו בבתי מעריצים צפויים אביגן והמוג'וז להשיקו רשמית בהופעה בבית האופרה בתל אביב עם ליווי של תזמורת בת 40 נגנים.
לדברי הלהקה מדובר ב"אלבום קונספט המגולל לאורך כל רצועותיו את סיפורם של קפטן קאיסאוס ואנשי צוותו, היוצאים למסע אל האוקיינוסים הרחוקים. התנועה, ההרפתקאות והסכנות בים, הם החיים היחידים בשבילם שווה להם לחיות. מסעם העיוור והעיקש של הקפטן וצוותו הנאמן, עד למחוזות האלים עצמם, מסתיים בתובנה שלמסע בלי בית אין משמעות".
אסף אבידן: "רצינו לאתגר את המאזין, לא להגיש בכפית"
"רצינו ליצור אלבום שמאתגר אותנו ואת המאזין, משהו שיהיה עם רבדים אין סופיים ולא מוגש בכפית, משהו שמייצג את החיים האמיתיים", אומר אסף אבידן, שכתב את האלבום מול הגלים באי קוואי. "מבחינתנו, האפשרות להביא את ההופעה ואת היצירה שלנו ממש לתוך ביתו של הקהל, קוסמת מאוד ומהווה עוד ייצוג לגישה שבחרנו כבר מתחילת הדרך". כשבוע אחרי חזרתו של אבידן מסשן הכתיבה באי נכנסו חברי הלהקה לאולפן כדי "להמציא את עצמם מחדש ולהמשיך להפליג נגד הזרם", לדבריהם.
הם הופיעו בשלוש יבשות, בהיכל התרבות בתל אביב, במצדה וכאמור בקרוב בבית האופרה בתל אביב, והפכו למותג הרוק המוביל בארץ, אבל עתה יביאו עצמם אסף אבידן והמוג'וז למתכונת הופעות קטנה ואינטימית. מדובר במהלך שמעריצים של הלהקה עשויים להרים גבה בעניינו, אם כי ברי המזל שביניהם בוודאי שלא יתנגדו להופעה פרטית של הלהקה אצלם בסלון הבית.
רועי אבידן, אחיו של אסף אבידן ומנהל הלהקה מסביר את המהלך: "דווקא מהיותנו עצמאיים לחלוטין, וקנאים לעצמאות הזו, נוצר החיבור הזה. האלבום הופק, הוקלט ויוצר בדיוק כמו תמיד - פה בארץ, ובכוחות ובמימון עצמנו. את קמפיין ההשקה אנו שמחים לעשות בצורה המקיפה ביותר, כדי שהאמנות שלנו תגיע לכמה שיותר אוזניים, לבבות, וסלונים".
רועי אבידן: "הכסף הוא ממש לא המניע המוביל"
-האם זה בגלל הכסף בלבד או שיש כאן מניע נוסף?
"כבר עניתי לך על זה בשאלה הקודמת. הכסף הוא ממש לא המניע המוביל".
-האם אתם לא חוששים לפגיעה בתדמית הנקייה של הלהקה, כמי שעשתה את זה בהתחלה ללא גב מסחרי ו/או חברת תקליטים מקומית?
"אנחנו עדיין חברת תקליטים עצמאית בבעלות עצמית, אנחנו עדיין לא מתפשרים על שום שלב בעשייה, שום דבר בעצם לא השתנה. הכוונה הייתה ונותרה להביא את היצירה לכמה שיותר אנשים. לכן הלהקה מופיעה ברחבי הארץ וכעת בעולם כבר שנים, ולכן שמחנו שלמשפחת המוג'וז הצטרפו גם חברות הפצה בחו"ל, כדוגמת סוני. אנחנו סומכים על הקהל שלנו, ועל אנשים בכלל שיש להם רגישות, סבלנות ואינטליגנציה. לא נעשתה שום פשרה, והמוצר היחיד שעומד בסופה של המשוואה הזו מבחינתנו הוא הופעה ביתית מיוחדת של אסף אבידן והמוג'וז שבאה להשיק אלבום חדש. אה, כן, ובקבוק של מכבי".