מלבד הבחירה שנעשתה בהליך לא תקין, ההחלטה שמיי פיינגולד תייצג את ישראל באירווזיון הקרוב, הכניסה את הזמרת והשחקנית המוכשרת ללחץ - "מיי מתמודדת עם לוח זמנים כמעט בלתי אפשרי", כך אומרים גורמים בתעשיית המוזיקה. אותם גורמים מאשימים בלחץ בו נמצאת הזמרת את ה"התנהלות הקלוקלת של רשות השידור", שלדבריהם "איחרה בהוצאה לפועל של התהליך שהוביל לבחירה במיי לייצג את ישראל".
לצד הנושא המימוני - הרשות מסבסבדת רק חלק מההוצאות של האמן שנוסע לאירוויזיון, הבעייה העיקרית שעומדת כרגע בפני מיי פיינגולד היא בעיית לוח הזמנים. יש לה מעט מאוד זמן, יחסית, להכין שירים, להביא אותם בפני ועדת האירוויזיון, שתבחר מתוכם (ומהשירים שיגיעו מהציבור) שלושה. ואז להיכנס לאולפן הקלטות, לעבד, להפיק ולהקליט את שלושת השירים, ואחר כך לצלם להם שלושה קליפים, וכל זה כאשר היא ממשיכה לשחק בתאטרון מדי ערב ולגדל את ביתה.
יש לך 4 שבועות להקליט 3 שירים ולצלם ולערוך 3 קליפים - זוזי!
לוח הזמנים נראה כך: עד ה-28 בינואר מוזמן הציבור לשלוח שירים לרשות השידור. במקביל, מיי פיינגולד יכולה לנסות לכתוב ולהלחין שירים בעצמה, או לאסוף שירים מיוצרים מוכרים מתעשיית המוזיקה, ולהקליט להם סקיצות, אותן תשמיע לחברי ועדת האירוויזיון.
ב-2 בפברואר תתכנס ועדת האירוויזיון בראשות יצחק זוננשיין (כרגע עדיין לא ברור אם לאור התנהלות הועדה עד כה, השופטת בדימוס ברכה אופיר תמשיך להשתתף בדיוניה), כדי להאזין לכל השירים ששלח הציבור ולשירים שאספה מיי פיינגולד. מכל השירים שיובאו בפניה תבחר הועדה שלושה שירים, כאשר שיר אחד לפחות יהיה שיר שהגיע מהציבור.
למיי פיינגולד יהיו אז 27 ימים, עד ה-29 בפברואר, להקליט את שלושת השירים שבחרה הועדה ברמת גימור נאותה ולצלם לכל אחד מהם קליפ - פרק זמן קצר ולחוץ מדי. התקציב שמעמידה הרשות לרשטתה של פיינגולד לצילום שלושת הקליפים עומד על 150 אלף שקלים בלבד, מהם היא צריכה להשקיע בהקלטות ובצילומים, כולל תשלום לאולפנים, שכירת ציוד ותשלומים לאנשי מקצוע - צוות צילום לקליפים, עורכים, וצוות טכני להקלטות השירים. כל הוצאה כספית שקשורה להפקת הקליפים צריכה לעבור את מבחן הרשות אם תידרש לכך. מעבר לכך, בהכנות לאירוויזיון עצמו, אחרי שייבחר השיר איתו תייצג פיינגולד את ישראל - כל ההעמדה של השיר על הבמה, התלבושות, הבימוי והתפאורה בהופעה באירוויזיון - יהיו על חשבונה של הזמרת.
ב-29 בפברואר מקווים ברשות השידור לקיים מסיבת עתונאים חגיגית בה ייחשפו שלושת הקליפים, מהם יצטרך הציבור לבחור שיר אחד, איתו תיסע מיי פיינגולד לאירוויזיון. הקליפם יחחשפו בל אמצעי התקשורת שעומדים לרשות הרשות - תחנות רדיו (ג', 88), ערוץ 1 בטלוויזיה והאיטנטרנט. לציבור יהיה כשבוע להצביע עבור שלושת השירים וב-6 במרץ יוכרז השיר הזוכה איתו תייצג מיי פיינגולד את ישראל באירוויזיון. אגב, הדד-ליין מבחינת איגוד השידור האירופי להגשת השיר שייצג את ישראל הוא רק כמה ימים לאחר מכן, בזמן פגישת ראשי המשלחות לאירוויזיון בקופנהגן (כן, הם יטוסו פעמיים על חשבוננו), לכן כדאי מאוד לרשות השידור לעמוד בזמנים - כלומר יש לאנשי הרשות את כל הסיבות הטובות להלחיץ את פיינגולד לסיים את המשימות שלה בזמן.
לא יישאר מספיק זמן לקמפיין יחסי ציבור באירופה
מה-6 במרץ ועד שתעלה לבמה בקופנהגן ב-8 במאי בחצי הגמר השני של האירוויזיון, יהיו למיי פיינגולד ואנשיה רק חודשיים לנסות ולנהל קמפיין כלשהו שיקדם את השיר באירופה. זאת בזמן שלנציגים של מדיהות אחרות שבחרו את השירים שלהם הרבה קודם, יהיה זמן ארוך יותר לנהל קמפיין. אגב, כל הוצאה כספית הכרוכה בניהול קמפיין שכזה - למשל, לטוס ולהתארח בתוכניות טלוויזיה במדינות משמעותיות כמו בריטניה, צרפת, ספרד וגרמניה - כל הוצאה שכזו היא על חשבונה של מיי פיינגולד, מבלי לקבל לכך שקל מרשות השידור.
ממה נובע לוח הזמנים הצפוף הזה? מהתנהלות קלוקלת של רשות השידור. ההחלטה של רשות השידור לבחור את האמן באמצעות ועדה התקבלה רק בתחילת חודש דצמבר, למרות שניתן היה לדון בכך בגופים המוסדיים של הרשות - המליאה והועד המנהל - הרבה קודם.
במהלך דצמבר הועדה מונתה (על ידי מי מונו אנשיה? מי בחר את חבריה? לא ברור) והחלה לפעול - חבריה הציעו שמות של זמרים, וסגן ראש המשלחת לאירוויזיון אודי בצלאל פנה לאמנים כדי לבדוק האם ירצו לנסוע לאירוויזיון. אגב, בין הפונים לועדה עם בקשה לנסוע לאירוויזיון היתה גם להקת חיל החינוך של צה"ל. מעניין איך אנשיה ציפו להופיע בתחרות, האוסרת לבישת מדים מכל סוג שהוא בזמן ההופעה על הבמה.
בינתיים חלפו שבועיים, ואנשי ועדת האירוויזיון ניצלו היטב את הזמן - יו"ר הועדה יצחק זוננשיין נסע לנופש פרטי בגרמניה, אודי בצלאל טס גם הוא לחו"ל, והועדה התכנסה רק ביום חמישי שעבר, ה-8 בינואר, כדי להחליט מי יהיה האמן שיטוס לדנמרק.
מיי פיינגולד עובדת יפה
יש לציין שעד כה ההתנהלות של מיי פיינגולד עצמה טובה מאוד. למרות שהיא משחקת בשתי הצגות בכל יום בתאטרון ה"קאמרי" (במחזמר "קזבלן" בתפקיד רוזה, עליו קיבלה את פרס התאטרון), ולמרות שהיא מגדלת את ביתה אמילי, אותה היא אוספת מהגן כמעט מדי יום בשעות אחר הצהרים, כבר הספיקה פיינגולד בימים שעברו מאז סחירתה, להתחיל ולהזיז עניינים.
ראשית היא בחרה באבנר חודורוב, שחבר איתה בהרכב "לימוזינה אקספרס", להיות המפיק המוזיקלי של שלושת השירים אותם היא צריכה להכין, ואחד מהם יהיה השיר איתו תיסע לאירוויזיון. שנית, נפגשה פיינגולד להתייעצות עם אנשי חברת התקליטים שלה, "הליקון", ושם הוחלט שאיש יחסי הציבור עופר מנחם ינהל את יחסי הציבור של פיינגולד כל הדרך עד לאירוויזיון ובתחרות עצמה, אחרי שמילא בעבר את התפקיד עם אמנים כמו דנה אינטרנשיונל והראל סקעת.