מאיה בוסקילה הופיעה אמש (שלישי) במועדון הזאפה הרצליה ופצחה בנאום ובו היא מכריזה על מלחמה נגד גלגלצ. לדבריה, תחנת הרדיו הצבאית מתעלמת מיצירתה, ולא משמיעה את שיריה למרות הצלחתם בתחנות האחרות. "יש לי משהו שנורא חשוב לי לומר", בוסקילה פתחה את דבריה. "במיוחד לכם הקהל - אתם אלה שצורכים את המוזיקה, אתם אלה שצורכים את העבודה הרבה שאנו עושים, את הלילות שאני נמצאת באולפן, ואני עובדת כל כך קשה ומשקיעה כל כך הרבה כסף לבד. ואז בא גוף מסוים שנקרא גלגלצ. חלק כבר צוחקים כי חלק כבר מבינים על מה אני מדברת, האמת היא שיחסי הציבור, המנהל שלי, אמא שלי, החברים שלי וכולם אמרו לי 'אל תעשי את זה, אל תפתחי את הפה הגדול שלך'. אבל אני לא יכולה שלא לפתוח את הפה הגדול שלי. במיוחד אחרי שלוש שנים ששתקתי וסגרתי אותו ממש טוב, כי חשבתי שדברים ישתנו".
בוסקילה לא עצרה בתלונות אישיות לתחנה, ועמדה על כך שהיא מדירה זמרות משידוריה. "אני רוצה לדבר אתכם על דברים הרבה יותר חמורים שקורים בתחנה הזו שנקראת גלגלצ, כי הרבה אמרו לי 'אל תדברי, את תשמעי טרחנית, את תשמעי מתלוננת". אז חבר'ה, אני לא נשמעת מתלוננת - אני מתלוננת. כשרציתי לקום ולומר לכל החברות והקולגות שלי - בואו, אין לכם ממה לפחד, גם ככה לא משמיעים אתכן. בגלגלצ יש סטטיסטיקה מאוד מגניבה - יש שלוש זמרות מול עשרים זמרים. העצמה נשית אין שם. הם כנראה לא אוהבים נשים. ואין שם כמעט זמרות, זמרות שהיו כמוני - אני לא מדברת רק על עצמי כי המלחמה שאני הולכת לעשות היא מלחמה שהיא לא רק לי - היא מלחמה לכל הזמרות, גם לאלו שיבואו אחריי. לאלו שלוקחים להם את הזכות, שעובדים כל כך קשה ובסוף יש שיר עם צפיות והשמעות מטורפות. בכל תחנות הרדיו אני מקום ראשון ורק הם החליטו שלא מעניין אותם, לא מעניין אותם גם מהטעם שלכם. וזה מה שהניע אותי לבוא ולדבר".
"זה התחיל בשיר שבחור אלמוני כתב לי, צביקה פיק, הוא נקרא 'לילה סתווי'". בוסקילה מתייחסת לאחד משיריה הראשונים, "הלב". "השיר הפך לממש להיט במדינה הזאת. כל כך שמחתי, בתור זמרת חדשה, אבל גלגלצ לא שמו אותו. כולם זוכרים שגלגלצ שמו אותו אבל בעצם אחרי שלושה חודשים שדידי (הררי) נתן להם אותו בכפית של זהב לתוך הפה, הם החליטו לשים אותו כי לא הייתה להם ברירה, מה שנקרא". האלבום הראשון של מאיה בוסקילה יצא ב-2004, מאז הזמרת הוציאה שני אלבומים נוספים וסינגלים רבים, ביניהם "מגדל" שיצא השנה ו"זיכרון ישן" שיצא לפני שבוע.
"כולם שואלים אותי ברחוב במשך שלוש שנים 'לאן נעלמת?'", סיפרה בוסקילה על הבמה. "לא נעלמתי. תחנה אחת מנסה להעלים אותי. זה לא יצליח להם. אני כאן. אני קיימת. אני הולכת להישאר ואני הולכת לעשות מהפכה שעוד הרבה ידברו עליה. כי אני לא אוהבת שמאיימים עלי, והתחנה הזו היא תחנה של בריונים ואני עם בריונים יודעת להתעסק היטב. אז אם יש פה משהו בגלגלצ ששומע אותי - יש פה המון זמרות שרוצות להשמיע את הקול שלהן, זמרות שהיו זמרות השנה אצלכם".
בין הזמרות שבוסקילה התייחסה אליהן בדבריה היו קרן פלס, מירי מסיקה ושירי מימון, מתוכן פלס ומימון שולבו בפלייליסט של התחנה בשנה החולפת. היא המשיכה בפנייתה לתחנה: "קרן פלס, שהכנסתם אותה לארבע השמעות בסך הכל והוצאתם אותה אחרי ארבע השמעות. מה בדיוק האינדיקציה בארבע השמעות כדי לדעת אם השיר טוב או לא?". את התלונות הבאות על השיטה של התחנה הצבאית, בוסקילה הפנתה לשרת התרבות מירי רגב: "השיטה צריכה להשתנות. אני קוראת הערב למירי רגב - אני יודעת כמה היה לך קשה בתור אישה להיכנס לעולם של גברים, אז את בוודאי מבינה אותי. אם את רוצה לקום, לעשות מעשה ולשנות את השיטה בגלגלצ שבגללה נהרסות קריירות רבות של זמרות וזמרים, ולתת את ההזדמנות לזמרות, קצת כבוד. מירי מסיקה ושירי מימון וכולם מפחדים וכולם סובלים, ממורמרים ובוכים, וכולם מנקים מתחת לשטיח. אני הפסקתי".
עד לפרסום הכתבה לא התקבלה התייחסות של גלגלצ לדברי הזמרת.